Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Ważny komunikat PGNiG. Mogą wystąpić czasowe utrudnienia dla części klientów

PGNiG Obrót Detaliczny wdraża nowy system bilingowy, który pozwoli skrócić czas obsługi klientów i umożliwi im dostęp do szeregu nowoczesnych usług. Realizacja projektu wiąże się między innymi z migracją, tj. przeniesieniem danych ponad 7 milionów klientów do jednego wspólnego systemu bilingowego. Może to powodować czasowe utrudnienia dla części klientów w województwach: mazowieckim, lubelskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim, świętokrzyskim i łódzkim.

Wdrożenie Centralnego Systemu Bilingowego (CSB) to ogromne wyzwanie dla spółki. Jest to największy system tego rodzaju w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak informuje PGNiG OD, nowe rozwiązanie pozwoli na usprawnienie obsługi klientów, podniesienie poziomu bezpieczeństwa ich danych i ułatwi korzystanie z nowoczesnych usług. Wprowadzenie CSB, to obok dynamicznego rozwoju elektronicznych kanałów obsługi klienta, fundament cyfrowej transformacji, która jest konsekwentnie realizowana przez PGNiG Obrót Detaliczny.

Niezbędne prace związane z migracją danych potrwają około dwa miesiące i obejmą ok. 1,7 mln odbiorców w województwach: mazowieckim, lubelskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim, świętokrzyskim i łódzkim. Po zakończeniu migracji danych każdy odbiorca otrzyma nowy numer klienta oraz nowy indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat. Docelowo PGNiG Obrót Detaliczny chce również wprowadzić jedną wspólną fakturę dla różnych oferowanych przez spółkę usług.

Dla części klientów migracja danych może oznaczać czasowe utrudnienia w uzyskaniu bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach, opóźnienia w aktualizacji danych dotyczących rozliczeń i faktur w eBOK oraz wydłużenie czasu realizacji zgłoszeń. Możliwe są również przesunięcia terminów dostarczania faktur, jednak nie wpłynie to na ich wysokość i nie powoduje żadnych dodatkowych kosztów.

PGNiG Obrót Detaliczny przekazuje, że dokłada wszelkich starań, aby prace informatyczne zakończyły się jak najszybciej i były jak najmniej uciążliwe dla klientów. Więcej informacji, w tym odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące zmiany systemu, można znaleźć na stronie: www.pgnig.pl/zmiana-systemu.

(fot. pixabay.com)

4 komentarze

  1. To teraz dopiero popłyną dane wszystkich osób zarejestrowanych w ich bazach danych. A winnych jak zwykle nie będzie. I zaczną się dziwne telefony, mejle i inne takie. Nie pierwszy raz – w ten sposób, dane obywateli są tak „przetwarzane” i udostępniane nie wiadomo komu.

  2. Nie lepiej przyspieszyć i zrobić ctrlC + ctrlV i przenieść dane? ?

  3. Muszą dodatkowo zarobić na danych żeby nie było podejrzeń ! Nie ufajcie państwowym spółkom !

  4. Udoskonalają system aby nas lepiej doić.

Z kraju