Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Od lat walczą o autobus. Problemem ma być brak przystanków

Dostali zapewnienie, że od września ich dzielnica będzie obsługiwana przez komunikację miejską. Nie chcą dużo, zaledwie kilka kursów dziennie. Wciąż pojawiają się jednak kolejne przeszkody.

Od początku września mieszkańcy Dzielnicy Hajdów -Zadębie w Lublinie mieli otrzymać oczekiwane od lat połączenie autobusowe z pozostałą częścią miasta.Takie zapewnienie dostali na piśmie z ratusza. Obecnie zaczął się listopad i żadnego autobusu nikt do tej pory nie widział. Po raz kolejny radna Małgorzata Suchanowska postanowiła zwrócić się w tej sprawie do prezydenta Lublina Krzysztofa Żuka.

-W odpowiedzi jaką otrzymałam od Pana Prezydenta z dnia 17 marca 2017 deklaruje Pan, iż „zobowiąże podległe służby ZTM w Lublinie do opracowania koncepcji zmian w obsłudze komunikacji w dzielnicy Hajdów – Zadębie. Z wielkim zainteresowaniem zapoznałam się z obecnie prowadzoną korespondencją mieszkańców w sprawie nowej linii komunikacji miejskiej przy ul. Kasprowicza,w celu dowozu dzieci do szkoły z rejonu ul. Mełgiewskiej, ul. Dziubińskiej, ul. Dojazdowej i ulic przyległych. Zastanawiający jest fakt przeszkód w postaci wymogów jakie stawiane są w sprawie infrastruktury drogowej – pisze w interpelacji radna Rady Miasta.

Chodzi dokładnie o brak chodników oraz zatok, w których mają się zatrzymywać autobusy na przystankach. Zarząd Transportu Miejskiego nie może uruchomić komunikacji, gdyż negatywną opinię wydała na ten temat policja. Zalecono w niej szereg działań, dzięki którym wprowadzenie zmian, w tym uruchomienia kursowania autobusów, będzie możliwe aby bezpieczeństwo mieszkańców nie było zagrożone. Chodzi przede wszystkim o budowę zatok przystankowych oraz oświetlenia ulicznego. Obecnie trwają starania o zabezpieczenie środków finansowych na ten cel w przyszłorocznym budżecie miasta.

Tymczasem mieszkańcy nie chcą dłużej już czekać. Alarmują, że miasto nie wywiązuje się ze swoich zadań, przede wszystkim z obowiązku zapewnienia dojazdu publicznego do szkół. Do placówki na ul. Kasprowicza rodzice muszą dowozić dzieci własnymi samochodami, nie otrzymują też za to zwrotu kosztów. Dodają jednocześnie, że jest wiele ulic na terenie Lublina, gdzie działa komunikacja miejska, a nie ma tam zarówno zatok przystankowych, jak też innej infrastruktury, której brak jest przeszkodą w uruchomieniu autobusu w ich dzielnicy.

– Nie możemy zasłaniać się argumentacjami zapewne potrzebnymi, ale nie w pierwszej kolejności, co może przejawiać się nieokreśloną w czasie zwloką w realizacji powyżej przedstawionego pilnego zadania. Wydajemy ogromne środki finansowe z budżetu i nie da się ukryć, że obsługa komunikacyjna należy do zadań obowiązkowo realizowanych przez gminę. Dzielnica Hajdów ma wielkie potrzeby, oraz wymaga należytej troski ze strony Ratusza. Zrealizowanie zadania pozwoli na zaspokojenie minimalnych pilnych potrzeb komunikacyjnych dla licznych mieszkańców dzielnicy – dodaje Małgorzata Suchanowska.

(fot. lublin112)
2017-11-05 19:14:19

23 komentarze

  1. W takim razie niech usuną autobusy z ul. wyzwolenia, tam też nie ma zatok autobusowych

    • mafia gnojowniczka liczy na koperty, inaczej nici z kursów?

      • Jedyne co potrafi Żuk to:
        – obiecywać gruszki na wierzbie
        – zatrudniać po kumotersku na tworzonych urzędniczych etatach
        – zaciągać kredyty na idiotyczne projekty
        – wspierać Agorę i wszelkie lewackie organizacje
        – zapraszać emigrantów socjalnych bez zgody mieszkańców
        – płacić Pawlakowi nie małą pensję na Lotnisku Lublin
        -zadłużać Lublin do kwoty nie wyobrażalnej dla zwykłego obywatela miasta
        -sprzedać działkę w centrum pod prywatny biurowiec i wynajmować w nim pomieszczenia dla miejskich urzędników za grube miliony, by z czasem, grubo przepłacając, go odkupić.
        Wymieniać by długo a lemingi pieją z zachwytu na biłgorajską nutę.

  2. linia 74, Rudnik- Łagiewniki ciemno jak w D… u murzyna, na samej Dożynkowej kilka przystanków bez zatok, jest na tyle wąsko, że autobusy się ledwo mijają i jednak można było

    • Bo na Dożynkowej pewnie jakaś szycha z ratusza mieszka to i można

      • No tak, bo szychy stoją na przystankach i czekają na małe autobusiki kursujące co pół godziny 😉

        • Ametystowy Sławomir

          Ale ich dzieci pewnie czymś do szkoły dojeżdżają jak nie ma kto podrzucić 🙂

      • bo na dożynkowej są bloki, dużo domków jednorodzinnych po drodze. na Kasprowicza będzie to linia nierentowna. część osób ma bliżej do mełgiewskiej część do turystycznej i to jest rozwiązanie. po za tym 2 autobusy na krzyż problemu nie rozwiążą

  3. Dajcie ciecierzyn!!!!!!

    • Żeby autobusy jeździły do Ciecierzyna, to musi się zgodzić Gmina Niemce. 😉

      • Gmina mełgiew płaci i jakis mpk jezdzie. Gdzie mełgiew a gdzie hajdów, hajdow ma z 3km od koncowego na turystycznej. To chodzi oto ze piniądz sie nie zgadza i tyle

      • gmina niemce ma już autobus, wystarczyło by puszczenie go w dół pod kościół, dalej doliną ciemięgi pod szkołę. Zabudowa jest wiec i rentowność by była tylko kilka kursów nie rozwiąże przesiadki ludzi z aut. Problemem będzie też powrót, nową trasą nie ma gdzie się zatrzymywać w zasadzie, no i dalsza przebudowa ma być więc serwisową by musiał wracać, też może nie głupie bo tam nie ma czym jeździć a nawet ten kilometr dojść co się Kasprowicza tyczy.

  4. a pod moimi oknami jest wręcz zajezdnia…stoją autobusy z włączonymi silnikami po pół godziny…a ZTM zamiast postawić ekrany dźwiękochłonne radzi dzwonić na policję…bo przeciez maja prawo stać tylko minutę!!!!!!!!!!!!!! i co??? zadzwonię…zanim przyjadą po godzinie…to juz następne będą stały…a na widok radiowozu każdy wyłączy silnik….

    • pewnie jesteś szczęśliwym posiadaczem mieszkania na os. Słonecznym na Nałkowskich wieśniaku co ci głośny ciągnik nie przeszkadza a w mieście WIELKI PANIENKA !!!

    • ludzie chcą mieć ciepło lub chłodno więc się nie dziwię. w zimie szczególnie.

  5. klub przyjaciół prezesa

    a liczyłem na dobre zmiany a tu kolejna porażka

    • Było na Żuka nie głosować jak i jego klikę, to byś miał zmiany. Możesz ten błąd naprawić przy wyborach.

      • Głosuj na Pis = wracaj do komuny

        Przestań się kompromitować. Twoje PiSiarskie świnie przy korycie się nażarły już wystarczająco, niech bardziej rozpiepszą kraj

  6. KAMIŃSKA-SMARZEWSKA DYREKTORKA ZTM I JEJ RODZINA TAM NIE MIESZKA TO I AUTOBUSÓW NIE BĘDZIE – PRĘDZEJ BĘDZIE LINIA DO BEŁŻYC TEŻ BEZ ZATOK – NA MARGINESIE CZY W LUBELSKIEJ POLICJI PRACUJE KTOŚ BEZ PROBLEMÓW PSYCHICZNYCH POTRAFIĄ TYLKO BIĆ I RAZIĆ PARALIZATOREM

  7. Bez przesady z Dożynkową!!!!dojazd jest tam tragiczny osiedla młode i rosną ludzi sporo a jeden autobus do centrum tylko jadący.Też o zgrozo mi dojazd!!! Ludzi jest dużo i dojazd bardzo marny. Mogli by uruchomić jeszcze jakąś linie innymi dzielnicami bezpośrednio np. na Węglin,Czuby albo choć przedłużyć 31 do pętli Rudnik.

    • pętla rudnik to już więcej nie pomieści autobusów. 74 co 20 minut więc zazwyczaj przez co najmniej 5minut stoją odjeżdżający i przyjeżdzający 74, dojeżdża 16tka i jest ciasno. musieli by 74 wypchnąć dalej. dożynkowa wąska a więcej autobusów bezpieczeństwa nie poprawi. prawa strona od Lublina jadąc jakie ma już zryte pobocze, koło sobie ktoś urwie albo kamyku latają poszybie.
      Jak orzechową zrobią to pewnie miejski na pętlę puszczą.

Z kraju