Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

W naszym regionie zebrali prawie 1500 używanych biustonoszy. Cel był szczytny

W ramach kampanii społecznej propagowano u kobiet, jak ważne jest regularne samobadanie piesi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Zorganizowano też akcję reCYClingu.

W najbliższy wtorek 4 lutego przypada Światowy Dzień Walki z Rakiem. Już po raz ósmy, prowadzona była ogólnopolska kampania społeczna pn. „Dotykam = Wygrywam”. Działania rozpoczęto jeszcze w październiku, kiedy to przez cały miesiąc gwiazdy, liderzy opinii i influencerzy propagowali u kobiet wagę regularnego samobadania piesi i noszenie dobrze dobranego biustonosza aby kompleksowo zadbać o zdrowie piersi. Kampania edukacyjna zjednoczyła wokół swojego przesłania również znaczną ilość Polek i Polaków.

Projekt można było wesprzeć oddając stary biustonosz do reCYClingu, kupując limitowaną wersję koszulki zaprojektowanej przez polską projektantkę Lidię Kalitę albo naturalny olejek do masażu biustu. Do ostatniego dnia trwania kampanii w całej Polsce w różnych miejscach zbierano stare staniki. W tym roku po raz pierwszy dołączyli do akcji wolontariusze, którzy organizowali zbiórki w swoich miastach, powiatach, wsiach, przedszkolach, szkołach, kancelariach adwokackich, bankach, gabinetach ginekologicznych, szpitalach, sklepach spożywczych, firmach korporacyjnych i salonach kosmetycznych. Wynik zbiórki okazał się rekordowy, gdyż w całym kraju zebrano aż 29 699 biustonoszy, zaś w województwie lubelskim prawie 1500.

– Nie mam słów, by opisać radość jaką odczuwam na myśl tegorocznej kampanii „Dotykam = Wygrywam”. Spontaniczne inicjatywy, które kiełkowały jak grzyby po deszczu w różnych miejscach Polski, zbieranie starych biustonoszy nasz reCYCling w szpitalach, sklepach spożywczych, szkołach, bankach, gabinetach ginekologicznych, firmach korporacyjnych i kancelariach adwokackich zaowocowały tak ogromnym zaangażowaniem i rekordowym wynikiem zebranych biustonoszy. 29 699 ta liczba przerosła moje najśmielsze oczekiwania! Stało się to możliwe dzięki wysiłkowi każdej nawet pojedynczej osoby, która choćby wspomniała o projekcie „Dotykam = Wygrywam”. Jestem ogromnie wdzięczna – dodaje mówi Izabela Sakutova, inicjatorka kampanii.

Środki zebrane w ramach 8 edycji Kampanii „Dotykam = Wygrywam”, zostały przekazane na dwie organizacje charytatywne. Jedną z nich jest fundacja Wsparcie na Starcie. Jej misją, jest budowanie świadomości zdrowych nawyków wśród młodych kobiet poprzez naukę w szkołach regularnego samobadania i noszenie dobrze dobranego biustonosza, co wpływa bezpośrednio na ich zdrowie fizyczne i emocjonalne. Drugą zaś stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

(fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne)

12 komentarzy

  1. Uwolnić cycki

  2. qa, uwolnij lepiej blokadę w swoim mózgu

    • Za rok akcja zbierania zużytych podpasek w celu walki z rakiem macicy ! Cel również będzie szczytny !

    • Przecież dobrze napisał, czemu się czepiasz? Bimbałki są cudne i trza je uwolnić.

  3. Kolejna redakcja, która informuje tego samego dnia o zakończonej akcji. Ale żeby poinformować, jak akcja trwała, to Was nie było? Mało kto o tym wiedział, a gdyby nagłośnić, odzew byłby na pewno dużo większy.

  4. i co z tymi biustonoszami zrobią?

  5. Ale w tych przedszkolach to chyba wiele nie nazbierali…

  6. Nie wiedziałam o akcji …

  7. TNT kretyn jesteś …bimbałki to ty masz zamiast zwojów mózgu

Z kraju