Wtorek, 16 kwietnia 202416/04/2024
690 680 960
690 680 960

W tym miejscu produkowano najpopularniejsze samochody dostawcze w Polsce. Co obecnie pozostało z FSC (wideo)

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się materiał o historii lubelskiej Odlewni, która była największym i najnowocześniejszym tego typu zakładem w Europie. Tym razem Paweł Małkowski, miłośnik historii z Lublina, przygotował kolejną, niezwykle ciekawą opowieść, w której przedstawia, co pozostało po Fabryce Samochodów Ciężarowych.

19 komentarzy

  1. Winnych takiego stanu rzeczy jest dwoch, Balcerowicz i Janusz Lewandowski . Ci ludzie powinni być wymazani z historii Polski.

  2. Winny to był system który doprowadził do powstania takich molochów w których tak jak obecnie dyrektorami byli ludzie z nadania partyjnego często bez kompetencji ale posłuszni władzy. Kierunki rozwoju i produkcja nie były podyktowane ekonomią i osiągnięciem zysków tylko miały realizować cele partii. Kto w latach 90-tych chciał kupować przestarzałego Żuka jak na rynku mógł kupić lepszy sprzęt? A opracowanie nowoczesnego samochodu było poza możliwościami technicznymi i finansowymi zakładu.

  3. 1 ; 20 -po prawej znajdowała się szkoła zawodowa i narzędziownia .

  4. 20;50 to nie punkt ewakuacji tylko boisko szkolne ZSZ FSC później ZSZ DMP.

Z kraju