Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Urządzenia będą rejestrować łamanie przepisów na kilku pasach ruchu. Wybrany został wykonawca odcinkowych pomiarów prędkości

200 km dróg zostanie objętych kontrolami z wykorzystaniem odcinkowych pomiarów prędkości. CANARD wybrał wykonawcę. 39 urządzeń będzie kontrolowało prędkość na różnych kategoriach dróg, w tym autostradach.

Wykonawca, który został wybrany w procedurze przetargowej, spełnił wymagania stawiane przez CANARD GITD. Urządzenia, które pojawią się na drogach, to Unicam VELOCITY3. Posiadają zatwierdzenie typu, a ich funkcjonalności są wystarczające, aby prowadzić skuteczne kontrole.

Zgodnie z wymogami CANARD, urządzenia mają możliwość rejestracji naruszeń na kilku pasach ruchu niezależnie od tego, po którym pasie porusza się pojazd. Umożliwiają identyfikację pojazdu, rejestrują wizerunek sprawcy oraz szereg innych parametrów. Są dostosowane do pracy w trudnych warunkach pogodowych.

Systemy zostaną zamontowane w 39 lokalizacjach, wytypowanych na podstawie analizy poziomu bezpieczeństwa wszystkich dróg publicznych w Polsce. Lista podstawowa obejmuje odcinki dróg w 13 województwach. Na liście znalazły się wybrane odcinki dróg autostrad A1, A2 oraz A4 oraz innych dróg krajowych, m.in. odcinki dróg ekspresowych S7, S11 i S14 oraz 14 dróg wojewódzkich, 3 powiatowe i 1 droga gminna. To ok. 200 km nowych odcinków dróg, które zostaną objęte kontrolami.

W ciągu najbliższych dni zostanie podpisana umowa z wykonawcą – firmą Sprint S.A., która będzie miała 70 tygodni na dostawę i montaż urządzeń. Wykonawca będzie musiał przeprowadzić oględziny lokalizacji pod kątem możliwości technicznych zainstalowania urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości (OPP). Jeśli montaż urządzeń w którejś lokalizacji z listy podstawowej nie będzie możliwy, wykorzystana zostanie lokalizacja z listy rezerwowej. Wykonawca po uzyskaniu wszystkich zezwoleń i ustaleniach z zarządcami dróg, będzie mógł rozpocząć prace. Będzie musiał doprowadzić przyłącza energetyczne, posadowić bramownice i zamontować kamery. Odcinki przejdą następnie wzorcowanie i legalizację.

Po zakończeniu tego etapu rozbudowy systemu, CANARD będzie dysponował 73 tego rodzaju urządzeniami. A z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie ok. 400 km dróg. Kluczową zaletą tego rozwiązania jest możliwość wpływania na zachowania kierujących na dłuższym odcinku drogi niż ma to miejsce w przypadku klasycznych fotoradarów. Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem OPP, liczba zdarzeń drogowych spada, a ruch się uspokaja.

Projekt rozbudowy realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. To rozwinięcie i kontynuacja projektu „Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym” zrealizowanego w latach 2011-2015.

(fot. źródło GITD)

15 komentarzy

  1. Jedź przepisowo nie bądź frajer nie daj się dojić przez państwo.

  2. Dalsze dojenie kieszeni coraz biedniejszego suwerena. Może warto dogadać się z Unią i doić kieszenie bogatych? Bo z tego co robi PIS bogatsi w Unii tylko się cieszą, mogą nasze pieniądze na nasze życzenie przeznaczyć na siebie. Kto tego nie rozumie głosuje na PIS! ***** ***

    • Dumą narodową ala szeryf Ziobro & karzeł jeszcze nikt się nie najadł, coraz bardziej taką politykę odczuwają ruskie.

    • A może po prostu jeździj zgodnie z przepisami?

      • Ja staram się tak jeździć i jestem za tym żeby tych urządzeń było jak najwięcej. Jak ktoś nie wie po co ograniczenia to zapraszam na SOR czy choćby na ortopedię. Myślącemu taka lekcja zapada w pamięć.

        • prędkość to nie wszystko

          Właśnie widuję codziennie rano takich co jeżdżą bezpiecznie 40 km/h lewym i prawym pasem razem obok siebie i tamują ruch, a gdy Ci wspaniali kierowcy zbliżają się do przejścia dla pieszych to nie zatrzyma się pomimo gdy piesi stoją lub zaczynają przechodzić, to przejeżdżają nie ustąpiwszy pierwszeństwa pieszemu na pasach, bo właśnie oni jadą bezpiecznie 40km/h. Policja zawsze pisze że przyczyną wypadku było niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, bo nie muszą prowadzić dochodzenia.

  3. Dlaczego wiele aut nie ma tablic rejestracyjnych z przodu? Co to się dziej? Skoro oni nie muszą mieć to i ja zdejmuję.

  4. Łupienie kierowców z kasy ciąg dalszy.
    Kasa przyda się na utrzymanie patologii 500+ i różnych nierobów żyjących na koszt podatnika,na 13-stki i utrzymanie emigracji ze wschodu zwanej uchodźcami.
    ***** ***

  5. Lepiej niech pisdowce pokażą które drogi wyremontowali z troski o bezpieczeństwo podróżnych a nie co zrobili by doić ich.

    • Tak dużo znasz niewyremontowanych dróg, na których kierowcy po dziurach i koleinach przekraczają dozwoloną prędkość? 🙂
      Chyba coś trollem zaśmierdziało 🙂

  6. Represje społeczeństwa.

    • Zenek i cała reszta baranów za kierownicą.
      Macie prawo aby nie przyjąć mandatu.
      Macie prawo aby w sądzie udowodnić, że to jest represja, wyzysk i co tylko przyjdzie wam do głowy.
      Powodzenia 🙂
      Póki co zawsze macie wybór:
      – nie jeździć
      – jeździć zgodnie z przepisami
      – łamać przepisy i płacić
      Taki wybór macie zapewniony i jeszcze narzekacie 🙂

      • I dzięki takim tępym dzidom PIS może robić z nami co chce wystarczy, że raz na cztery lata wygra wybory. A gdzie zdrowy rozsądek? A o sprzeciwie obywatelskim słyszałeś? Dlatego wiejski szeryf Ziobro chce ostatecznie przejąć sądy byśmy stracili ostatnią instytucję, która mogłaby jeszcze stanąć za zwykłym suweren w sporze z rządzącymi i niechlujnie stanowionym przez nich prawem. Tylko, że dzięki takim jak w pierwszym zdaniu PIS robi z nami co chce i respektuje tylko te wyroki, które mu odpowiadają. I dlatego ***** ***!

        • @??? Ale tu mowa o podniesieniu bezpieczeństwa na drogach. Życie ci niemiłe? Chcesz żeby ktoś z twojej rodziny zginął, został kaleką? Ocknij się bo chyba coś z tobą na poważnie jest nie tak.

  7. Oby postawili ten system na odcinku A4 Wrocław-Legnica i to w obie strony!

Z kraju