Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Trwają prace przy budowie inteligentnego systemu zarządzania ruchem. Będą utrudnienia

Już na pięciu lubelskich skrzyżowaniach trwają prace związane z budową systemu zarządzania ruchem. Jak na razie nie powodują one większych utrudnień dla kierowców. Zmieni się to w piątek, gdy ekipa zajmie się kolejnym skrzyżowaniem.

Od początku kwietnia trwają prace związane z budową Systemu Zarządzania Ruchem w Lublinie. W związku z tym, ponad połowa miejskich skrzyżowań wyposażonych w sygnalizację świetlną, ma zostać przebudowana. Część sygnalizacji świetlnych musi być całkowicie wymieniona, inne zaś zmodernizowane i połączone ze sobą siecią światłowodową. Obecnie prace wykonywane są już na skrzyżowaniach: al. Kraśnickiej z ul. Konstantynów, ul. Orkana z ul. Zwycięską, ul. Turystycznej przy wjeździe do hipermarketu a także na przejściu dla pieszych na ul. Droga Męczenników Majdanka pomiędzy ul. Grabskiego a ul. Krańcową oraz przejściu dla pieszych przez al. Warszawską w rejonie ul. Generała Zajączka.

Prace w tych miejscach nie powodują żadnych utrudnień gdyż przede wszystkim wymieniane są urządzenia sterujące oraz budowane łącza światłowodowe i systemy detekcji ruchu. Jednak w piątek ruszą prace w kolejnym miejscu i tam będzie już konieczne wyłączenie sygnalizacji świetlnej. – Tuż po ustaniu porannego szczytu komunikacyjnego wyłączona, a następnie zdemontowana zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i Al. Zygmuntowskich. Zgodnie z obowiązującym oznakowaniem pionowym i wprowadzoną na czas prac tymczasową organizacją ruchu pierwszeństwo przejazdu posiada ciąg komunikacyjny: al. Piłsudskiego – Al. Zygmuntowskie. W ich czasie kierowcy muszą spodziewać się zawężenia do jednego pasa każdego z wlotów skrzyżowania – wyjaśnia Karol Kieliszek z Urzędu Miasta Lublin. Prace w tym miejscu mają potrwać do dwóch tygodni.

System Zarządzania Ruchem obejmie ponad 60 lubelskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, czyli ponad ich połowę. Ponad 20 z nich przejdzie kompleksową modernizację, w ramach której wymiana urządzeń sterujących będzie połączona z wymianą całego osprzętu, łącznie ze słupkami, masztami i wysięgnikami. Wszystkie objęte systemem sygnalizacje zostaną połączone ze sobą siecią światłowodową i skoordynowane. Mózgiem całego systemu będzie Centrum Sterowania Ruchem zlokalizowane razem z Miejskim Centrum Zarządzania Kryzysowego i Miejskim Centrum Monitoringu Wizyjnego w śródmieściu Lublina. Inwestycja jest częścią Zintegrowanego Systemu Miejskiego Transportu Publicznego, największego projektu unijnego jaki realizuje miasto.

(fot. lublin112 – zdjęcie ilustracyjne)
2015-04-22 18:33:59

10 komentarzy

  1. nie wiem czy na jana pawla miedzy filaretow a nadbystrzycka na przejsciu dla pieszych zmienili czy nie ale bardzo sie korkuje jak co chwile pieszy podchodzi naciska przycisk i ma zielone, gdzie zdaza przejechac z 3 samochody.

  2. Znając życie nic z tego nie wyjdzie ,paru studenciaków coś pogrzebie w systemie i nic nie zrobi , kasę unijną i publiczną pewnie weźmie jakiś pociotek kogoś z urzędu miasta , korki jak były tak będą , ”zielona fala” marzenie , nie róbmy sobie nadziei !

    • to chyba jakaś pod firma jednego z największych operatorów telefonii komórkowej sie tym zajmuje taka „lubelska”, czyli korporacja przejmuje ruch na skrzyżowaniach i nie tylko, oczywiście za pieniądze Podatnika

  3. Ooo! Znowu teoria spiskowa 😉

  4. Takie rozwiązania nie zmienią naszych (dość ciasnych ) ulic.Lepiej za tą kasę jakieś normalne rozwiązania w stylu poszerzenia Sowińskiego , tunel pod Racławickimi pamiętny pomysł z estakadą na Filaretów , kładka dla studentów na Sowińskiego wiele tego no może jeszcze jakby tor był ……

    • ta kładka dla studentów na Sowińskiego spowodowała by tyle że od strony Radziszewskiego nie dało by się w ogóle wjechać na Sowińskiego podczas szczytu, bo niestety kierowcy tam jeżdżą różnym tempem jedni szybciej inni wolniej bo jest delikatnie pod górę … jedyna szansa wjazdu z Radziszewskiego w Słowińskiego są właśnie piesi którzy przechodzą przez Słowińskiego (przynajmniej ja tak tam wjeżdżam bo inaczej można stać tam i godzinę) , z drugiej strony nie masz wyobraźni chyba jaki to by wyniósł koszt poszerzyć taką ulice, dodatkowo widzę skupiasz tyłek tylko na dosłownie 2 problemach (najwyraźniej w tych miejscach się poruszasz) a gwarantuje Ci Słowińskiego to pikuś w porównaniu co dzieje się czasem np na wylotówkach. Po prostu masz płytkie myślenie to tak jak w polityce myślimy tylko o tym żeby coś dla siebie ugrać xD eh Paranoja klasyczny Polak z Ciebie, nic więcej.

  5. nie wiem czy na warszawskiej przy rondzie krwiodawców już działa ten inteligentny system, ale są niektóre dnie, bez zielonej strzałki?
    inteligentny system chyba jest jedynym rozwiązaniem, bo ludzie odpowiedzialni za kierowanie ruchem i tworzenie nowych skrzyżowań są na poziomie inteligencji szkoły podstawowej (nie obrażając uczniów)
    generalnie dobre były zielone strzałki na stałe, no ale nowe przepisy unijne… gdzie ta unijna dbałość o środowisko? kolejne światło, prąd, niepotrzebnie spalane paliwo, bo np. jest czerwone, a lewa nic nie jedzie, no ale nie ma strzałki więc i tak wszyscy stoją!, zapala się strzałka ale tylko na 3 sekundy, gaśnie bo za sekundę zapala się zielone, kto to programuje? trzeba mieć chyba 2 promile żeby coś takiego wypuszczać w miasto, przykład? strzałka w prawo przy prusa, obok schella, zjazd na solidarności w stronę bp, poza tym, ze całe skrzyżowanie to standardowy teraz niewypał, to ta strzałka zapala się na chwilkę i trzeba na nią długo czekać, najczęściej stojąc i podziwiając jak każdy w każdym kierunku stoi,
    generalnie ktoś chyba bierze kasę za światła, bo najlepszym rozwiązaniem na korki i płynność ruchu są ronda bez świateł, w Tychach są prawie same ronda – tak odkorkowali miasto, we włoszech jest pełno rond bez świateł, u nas jest nasrane świateł i wszędzie korki, no ale taki chyba urok tego dziadostwa, mądry i od głupiego się nauczy, głupi nie uczy się wcale, Polacy to generalnie głupi naród, dlatego jest jak jest

    • system jeszcze nie dziala, teraz trwaja przygotowania w postaci przebudowy skrzyzowan. Uruchomienie nie wczesniej niz we wrzesniu.

  6. ah i zapomniałem TOR najważniejszy XD LOL nie jestem za ani przeciw ale wiecie chore to się zaczyna robić no i nudne … bo co by nie było TOR pewnie i tak długo się nie pojawi nawet przez robienie strajków albo „nielegalne wyścigi” już nie raz udowodniła takim Policja, że gówno zdziałają bo niestety mają ograniczoną ilość punktów a odważnych zbyt mało. Więc możecie pisać pod każdym postem i dosłownie wszędzie, że chcecie TOR i tak gówno wskóracie.

  7. na Zana/Nadbystrzycka koło Paco dwa sygnalizatory nie sa przytwierdzone prawidłowo, kiedyś pierwszym razem chciałem zasygnalizować przejście przez pasy i oparłem się ręką o sygnalizator, trzeżwy oczywiście, huśta sie na wszystkie strony, w pierwszym odruchu chciałem go łapac bo myślałem, że zwali sie na ulicę, sprawdźcie sami, hała, hała i partanina

Z kraju