Tarcze hamulcowe w każdej chwili mogły się rozpaść. Taki pojazd to śmiertelne zagrożenie na drodze (zdjęcia)

Rutynowa kontrola stanu technicznego przeprowadzona przez inspektorów WITD pozwoliła wyeliminować z ruchu naczepę, w której mogła pęknąć jedna z pięciu tarcz hamulcowych, co zablokowałoby koło i spowodowało trudne do wyobrażenia konsekwencje.

W miniony poniedziałek na drodze krajowej nr 17 w Sitańcu w powiecie zamojskim inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie skontrolowali stan techniczny pojazdu przewożącego elementy betonowe o masie około 20 ton.

Wstępna kontrola dokonana pirometrem (termometrem laserowym) wykazała, że jedna z tarcz hamulcowych – po wykonanym hamowaniu – ma temperaturę otoczenia. Był to dowód, że hamulec tego koła nie działa prawidłowo. Jak się okazało, tarcza hamulcowa przy tym kole była pokryta rdzą, co potwierdziło, że klocki hamulcowe w trakcie hamowania nie spełniały swego zadania, polegającego na ściskaniu tarczy hamulcowej i zamianie energii kinetycznej na energię cieplną.

Oględziny pozostałych pięciu tarcz hamulcowych wykazały, że są one w fatalnym stanie technicznym. Był one popękane tak mocno, że w każdej chwili mogły się rozpaść i zablokować koło, a przez to doprowadzić do zmiany kierunku jazdy albo na przeciwległy pas jezdni albo w kierunku pobocza, stanowiąc śmiertelne zagrożenie dla innych uczestników ruchu.

Inspektorzy zatrzymali kierującemu dowód rejestracyjny naczepy i zabroniono dalszej jazdy. Kierowcę ukarano mandatem karnym, a wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne za wykonywanie przewozu drogowego niesprawnym pojazdem, za co grodzi kara pieniężna w kwocie 2000 złotych.

(fot. WITD)

Zobacz również

14 komentarzy

  1. Tak jak w ogłoszeniach o sprzedaży: samochód jeździ, skręca i hamuje…

  2. Bo oprócz badania technicznego w takim pojeździe powinno się robić przegląd okresowy a nie wymienia się dopiero wtedy jak się coś urwie albo odleci 🙁

  3. Andrzej Dobrej Zmiany

    Tarcze nacinane, nic nadzwyczajnego.

  4. Wasze auta są w podobnym stylu. Widziałem nie jedno. Teraz zaczyna się wymiana na nowe auta ale pamiętajcie o tym że typowy Janusz biznesu jezdzi jak jeździ ale za jaką stawkę? Orientuje się ktoś jakie są stawki? Predko nie będzie normalnie. Ci co kręcą wałki to mają. Proszę pamiętać o tym że nie każdy Janusz biznesu to przekręt. Są uczciwi jeszcze i działają z zasadą może biednie ale solidnie. Trochę wyrozumiałości. Tylko tyle

    • To znaczy wg. ciebie że taki śmieć mnie może zabić złomem bo ma małą stawkę? Karać i zabierać licencje, nie masz czym nie jeździsz i na bezrobocie.

  5. Diagnosta naczepy nawet na oczy nie widział, i kolejne kwity będzie podbijał?

  6. Każde hamulce mogą się rozpaść w czasie jazdy. Nowe też. To nic się nie wskura!

    • Posuń swój wywód jeszcze dalej i napisz, że im starsze i bardziej zniszczone/zużyte to tym lepsze. Albo nie powinno się wymieniać na nowe, lecz przekładać stare pomiędzy pojazdami. Nie dziwię się, że PAD miał tutaj takie poparcie.

    • Gadka przygotowana gdyby miało nagle miały pęknąć 10 letnie tarcze. Dobre były, prawie nowe. Tylko niespodziewanie pękły.

  7. >>klocki hamulcowe w trakcie hamowania nie spełniały swego zadania, polegającego na ściskaniu tarczy hamulcowej i zamianie energii kinetycznej na energię cieplną<< NOBEL dla autora tych wypocin – energia cieplna powstaje w wyniku tarcia – tarcie powoduje hamowanie – redakcji 112 to jest 6 klasa szkoły podstawowej

    • Najpierw czytamy całość, myślimy, a potem komentujemy. Póki co Nobel czeka dla szanownego komentującego, który wykazał się brakiem zrozumienia danego fragmentu tekstu…
      Dokładnie chodzi o cały fragment i sposób pomiaru prowadzony przez inspektorów:

      „Wstępna kontrola dokonana pirometrem (termometrem laserowym) wykazała, że jedna z tarcz hamulcowych – po wykonanym hamowaniu – ma temperaturę otoczenia. Był to dowód, że hamulec tego koła nie działa prawidłowo. Jak się okazało, tarcza hamulcowa przy tym kole była pokryta rdzą, co potwierdziło, że klocki hamulcowe w trakcie hamowania nie spełniały swego zadania, polegającego na ściskaniu tarczy hamulcowej i zamianie energii kinetycznej na energię cieplną.”

      Pozdrawiamy

  8. Zabierać dowody rejestracyjne i kary minimum 100.000tys zł to się oduczą. Eliminować potencjalnych morderców z polskich dróg

  9. Nie jestem ekspertem i nie muszę w tym względzie znać przepisów, ale wydaje mi się, że samochody ciężarowe podobnie jak osobówki przechodzą badania okresowe więc jakby co to z zastrzeżeniami do diagnosty co przegląd podbijał, a nie kierowcy co jeśli się orientuje nie musi nawet posiadać wykształcenia mechanicznego.

  10. Jeżeli kierowca zgłasza usterkę a właściciel jej nie usuwa kierowca bierze współwinę za niesprawne auto zgadzając się na wyjazd tak to wygląda w przepisach. Sam jestem kierowca i w takim przypadku można powiedzieć że nie jadę i CH… Bo w razie wypadku najbardziej po d… Dostaje kierowca

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8926zł 0.43%
    • GBP 5.0451zł 0.15%
    • EUR 4.5865zł 0.81%
    • CHF 4.281zł 0.85%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej
    Uroczyste obchody 81 rocznicy masowego mordu w Szczuczkach