Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Skręcał w ul. Romantyczną, potrącił rowerzystę (zdjęcia)

W poniedziałek po południu w rejonie skrzyżowania ul. Nadbystrzyckiej z ul. Romantyczną doszło do potrącenia rowerzysty. Zdarzenie zostało zakwalifikowane jako kolizja.

Do zdarzenia doszło w poniedziałek po południu w rejonie skrzyżowania ul. Romantycznej z ul. Nadbystrzycką. Policjanci otrzymali informację o potrąceniu rowerzysty.

Na miejscu, oprócz policjantów, interweniował zespół ratownictwa medycznego. Jak ustalili mundurowi, kierujący rowerem młody mężczyzna, jadąc od strony centrum drogą dla rowerów, został potrącony przez pojazd marki Renault, którego kierowca wjeżdżał w ul. Romantyczną.

Zdarzenia zostało zakwalifikowane jako kolizja. Rowerzysta doznał ogólnych potłuczeń. W rejonie zdarzenia nie było utrudnień w ruchu.

Skręcał w ul. Romantyczną, potrącił rowerzystę (zdjęcia)

Skręcał w ul. Romantyczną, potrącił rowerzystę (zdjęcia)

(fot. lublin112.pl)

26 komentarzy

  1. I co fajnie się zapiedziela rowerkiem z górki? Może wolniej następnym razem… na przejeździe dla rowerów też macie pacany zachować szczególną ostrożność.

    • Stawiam dolary przeciw orzechom, że komentarze policji były nieco inne.

    • Kierowca potrącił rowerzysta, a jaki jest pierwszy komentarz? Żeby rowerzyści jeździli wolniej i ostrożniej. A może niech kierowcy samochodów jeżdżą wolniej i ostrożniej, co?

      • Русский тролл

        Jak rower jest w martwej strefie to nic nie da.
        Równie dobrze kierowca nie ma obowiązku hamować jak pedalarza jedzie po przejściu ale zazwyczaj to robi.

        • Martwą strefę to masz między uszami. Jak wyprzedza rowerzystę to o jakiej martwej strefie mowa?

        • Akurat ten przejazd jest bardzo dobrze znany i ruchliwy, więc zawsze trzeba się spodziewać rowerzysty. Jak wyjeżdżasz autem z podporządkowanej ze słabą widocznością i masz ciężarówkę w martwej strefie, to też walisz na pewniaka jej pod koła, czy raczej zwalniasz i się rozglądasz?

    • Maszynista pociągu też musi zachować ostrożność na przejeździe kolejowym, ale co z tego ma wynikać? Rozpędzony rower czy pociąg nie zatrzyma się w miejscu, gdy ślepy pacan wjeżdża nieostrożnie na przejazd rowerowy czy kolejowy.
      Ten „bus” nie miał szyby bocznej, czy z „poziomu wywrotki” rowerzysta był w martwej strefie obserwacji? Czy też kierujący z uwagi na niemożność obrotu głowy nie powinien posiadać uprawnień do kierowania pojazdami? Jeżeli tak, to czym prędzej należy cofnąć mu uprawnienia, bo następnym razem zabije siebie na przejeździe kolejowym.

    • Jeżeli nie widzi zbyt szybko nadjeżdżających rowerzystów, to niech wysiada z samochodu i go przeprowadza przez przejazd. Samochody jeżdżą szybciej niż rowery. Motocykle jeszcze szybciej. Ale co z tego ma wynikać?

  2. A rowerzyści dlaczego nie płacą OC.

  3. Przy skręcie w prawo z Nadbystrzyckiej to było do przewidzenia, na tej ścieżce rowerowej powinien być zamontowany próg zwalniający ze dwa metry przed przejściem.

    • A moze czas robić progi na jezdni tzn wyniesione pdp i przejazd rowerowy . Co Ty na to??? Ja mam pewność że to uchroni rowerzystów i pieszych przed potrąceniami przez przez 2-tonowe samochody.

      • Progi zwalniające to powinny być przed PDP i DDR, czyli tam, gdzie kierowcy nie mają pierwszeństwa, a notorycznie je wymuszają.

        • Wyniesione PDP to taki większy próg który na pewno wymusi zwolnienie przez kierowców do max 30/godz, i kazdy kieroca to zrobi nie w trosce o pieszych czy rowerzystów ale w trosce o swój dorobek zycia-autunio kochane. W Puławach jest kilka takich jadąc w kierunku Parchatki, tak z pewnoscią kierowcy za nimi nie przepadają, ale piesi są bezpieczni. Lublin buduje autostrady w mieście, a potem zdziwienie ze kierowcy szaleją. Mądrze zaplanowana infrastruktura drogowa jest rozwiaząniem, ale w Lublinie mądrych brak.

  4. hłe hłe-co za mądre wypowiedzi- rowerzysta został potrącony na przejeździe rowerowym, a komentarze o tym jak utrudnić rowerzystom korzystanie z drogi.progi zwalniające powinny być na jezdni dla samochodów….to by tak nie zapie…..lali jak ten w Clio na tablicach z W-wy.

  5. Podejdz lub przejedź się w rejon opisanej ścieżki rowerowej i przejścia, tam się prosi o wypadek. I o jakiej szybkości samochodu tutaj mowa, skoro skręca pod katem ostrym w ciasną uliczkę. No chyba że prędkość rowerzysty.

  6. Nie wiem dlaczego rowerzyści przejeżdżając przez ulicę nie zatrzymują się. Tego nigdy nie zrozumiem. Pieszy ma się zatrzymać i rozejrzeć, a ta święta krówka leci jakby przejazd przez jezdnię był przedłużeniem ścieżki rowerowej.

    Przejazd i przejście przez JEZDNIĘ to nie to samo co chodnik i ścieżka rowerowa. Jezdnia jest dla samochodów i koniec tej głupiej dyskusji (mogę tak napisać, bo to jest język byłego marszałka woj. lubelskiego, a teraz posła).

    • Jezdnia jest dla samochodów, powiedział kierowca do pociągu zmierzającego w jego stronę.

      • Jezdnia przecina tor kolejowy, a nie odwrotnie. Tak więc tam kierowca zatrzymuje się i rozgląda.

        Chciałeś zabłysnąć, ale nie wyszło – jak zwykle.

  7. To miejsce jest wyjątkowo niebezpieczne. Kierowca skręcając w Romantyczną ma ograniczoną widoczność ( wierzba płacząca, łąka typu ” tu kosimy rzadziej”), natomiast rowerzysta ma z górki i często jedzie zbyt szybko, bez wyobraźni. Żeby kierowca mógł mu ustąpić musi go widzieć. A zdarza się, że nagle pojawia się rozpędzony rower i na reakcję może być za późno mimo niewielkiej prędkości przy skręcie

  8. Większość kierowców do tej pory nie wie, że rowerzysta na DDR ma zawsze pierwszeństwo przed samochodem.

Z kraju