Samochody uderzają w latarnie, piesi boją się o swoje życie. Na ul. Nadbystrzyckiej ma być bezpieczniej (zdjęcia)

Rozpoczęły się prace mające na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym na ul. Nadbystrzyckiej w Lublinie. Na jezdnię nanoszone są jaskrawe pasy wizualno-akustyczne, pojawi się również dodatkowe oznakowanie.

Ulica Nadbystrzycka, a dokładnie jej odcinek od ul. Romantycznej do ul. Jana Pawła II, jest jednym z najbardziej niebezpiecznych miejsc na drogowej mapie Lublina. Ostatni tragiczny w skutkach wypadek miał tam miejsce przed dwoma tygodniami, kiedy to osobowa skoda uderzyła w słup latarni. Wtedy to 62-letni kierowca zginął na miejscu. Podobnych zdarzeń było więcej. Najczęściej dochodzi do nich z powodu niedostosowania prędkości przez kierowców, co skutkuje utratą panowania nad pojazdem i wjechaniem właśnie w słup.

Kolejny problem to znajdujące się przy skrzyżowaniu z ul. Romantyczną przejście dla pieszych. Dochodzi tam do potrąceń przechodzących przez jezdnię osób. Jak wyjaśniają okoliczni mieszkańcy, obawiają się oni o swoje życie, gdyż wielu kierowców porusza się z taką prędkością, że nie ma szans, aby zdołali zahamować. Dlatego też najczęściej wolą poczekać kilka minut, aż w końcu przez chwilę nic nie będzie jechało i wtedy bezpiecznie będą mogli pokonać jezdnię. Dodają również, że wielokrotnie apelowali o zamontowanie w tym miejscu świateł, jednak bez echa.

Tego samego zdania jest Komenda Wojewódzka Policji w Lublinie, która nie raz podkreślała, że najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym w tym miejscu, byłaby właśnie budowa sygnalizacji świetlnej. Dzięki niej ruch zostałby spowolniony i uporządkowany. Jednak z uwagi na duże koszty, takie rozwiązanie nie wchodzi obecnie w grę. Dodatkowo, jak nas poinformowano, dzięki sygnalizacji poprawiłoby się głównie tylko bezpieczeństwo pieszych. Jest też pomysł ustawienia w tej okolicy fotoradaru, jednak wymaga to czasu.

Dlatego też obecnie miasto sięgnęło po inne rozwiązanie. Opracowany został projekt stałej organizacji ruchu w postaci montażu tablic informujących, że w tym miejscu często dochodzi do zdarzeń drogowych. Dodatkowo na jezdnię naniesione zostaną pasy wizualno-akustyczne. Ich jaskrawy kolor oraz wibracja podczas przejeżdżania przez nie, mają skłonić kierowców do zachowania baczniejszej ostrożności i zdjęcia nogi z gazu. Prace już się rozpoczęły.

(fot. lublin112)

Zobacz również

55 komentarzy

  1. Projekt, wykonanie, okresowa konserwacja.
    Lekką rączką ćwierć miliona, za połowę tego można mieć fotoradar… który póki tak od czasu do czasu stał dużo lepiej wpływał na bezpieczeństwo.
    No i fotopstryczek by się po pewnym czasie zwrócił.

    • Kolejarze to nie tylko kierowcy

      Fotoradary często zwiększają liczbę wypadków

      • Jeden, specyficzny typ wypadku (najechanie na tył poprzedzającego).
        Tam mamy jednak do czynienia z Januszami, którzy prując z pierwszą prędkością nadcebulową tracą kontakt z nawierzchnią tylko po to, żeby ochoczo zaraz witać się z bardzo solidnymi w tym miejscu słupami, a w konsekwencji niedługo potem z bozią.

    • Lubelski Koziołek

      Od czytania twoich wypocin się zwraca.

      • Dyrdymałko Eustachy

        Koziołku lubelski – nie ma przymusu czytania tu czegokolwiek, ale jak juz się naczytałeś to żygaj, siusiaj i sraj, bo to jest i twój kraj.

        • Lubelski Koziolek

          Dziękuje za komentarz. Ten utwierdził mnie że na lbn112 komentarzy już czytać się po prostu nie da.

  2. Pomogą te pasy jak ślepemu latarka:D:D:D

    • Tak pomogą jak koło makro. 1 tydzień i wszystko po staremu

    • Kolejarze to nie tylko kierowcy

      Na nic innego nie ma kasy bo poszła na referendum.

    • Ślepemu latarka o tyle pomoże, że co prawda on nie widzi, ale jego widzą – niewidomi kupujcie latarki, a najlepiej napromieniujcie się i świećcie światłem własnym !!!

  3. Tak samo zwolnią jak na Filaretów przy wiaduktach. Pasu wymalowane a ludzie dalej z butem w podłodze… Światła albo radar to jedyne wyjście.

    • Światła są do d…y, bo korkują skrzyżowania.
      Za to fotoradar ma w takim miejscu same zalety.
      Zabierając fotoradary Strażom Wiejskim (takim jak ta w Białym Borze) zrobiono krzywdę tym naprawdę dbającym o bezpieczeństwo (nie tylko to budżetowe) takim, jak lubelska. Wszystkie, bez jednej, lokalizacje radaru SM w Lublinie były ze wszech miar zasadne i potrzebne.

      • To przecież miasto lublin ma prawie nieużywane ok 20sztuk fotoradarow masztów z lubelskich ulic kosztowały ok 5mln jak podawały media mało co pracowały na lubelskich drogach
        od 2lat do ok 5lat zdysponowane w magazynie wyciągac po troszku i stawiać od nowa w czym problem nawet jako straszaki będą robić swoje bezpieczeństwo się zwiększy

  4. Takie rozwiązania działają na ludzi nieznających danej drogi. Stali rajdowcy nadal będą cisnęli. Tylko radar.

  5. pod każdą latarnie fajną laskę z pobilskiej polibudy na wyajem i wszyscy będą zadowoleni:) piesi i kierowcy:) hehe panie Żuk prosze rozpatrzyć tą propozycje rozwiązania problemu z wypadkowością w tym miejscu:)

  6. Foto radar rozwiązał by sprawę. Sam jestem w szoku że to piszę ale ci ludzie tam ubijają się w takich ilościach ze przechodzi to ludzkie pojęcie. Drugi fotoradar przy młynie Krauzego i to w obu kierunkach bo to co tam się wyprawiają zwłaszcza przy mokrej jezdni jest wręcz zastanawiające.

  7. co za imbecyle, od razu nasrać świateł bo barany nie umieją jeździć… wystarczy np. fotoradarek postawić, albo odcinkowy przez 500m i po sprawie

  8. No oczywiście światła walnąć na każdym skrzyżowaniu bo kretynie nie potrafią jeździć bez. Jak ktoś ma IQ ameby to nic nie pomoże.

  9. Nic to nie da. Studenciaki w swoich tatusiowozach bmw i audi z LKR będą dalej walić tu jak na swojej wsi gdzie czują się panami za kierownicą.

  10. Światła nie byłyby złym pomysłem. Ustawić na skrzyżowaniu Romantycznej z Nadbystrzycką bo wyjazd w lewo z romantycznej nie jest zbyt łatwy. Do tego usunąć jedno z przejść np te na wysokości lidla.

    • Studętkom jezdem, to wiem, że...

      Ale czytałeś ćwoku, że Miasto nie ma kasy na te światła… ogłoś zrzutę, może nazbieracie to wam zrobią, ale zanim co, to myśl i wyrapiaj gały jak chcesz tego doczekać

      • A czy on pisze ćwoku że mają zrobić i to już itp…? Pisze że to nie głupi pomysł z czym trudno się nie zgodzić….

        • Strasznie głupi. Walenie wszędzie świateł poza zakorkowaniem (czerwone nawet gdy nikt nie wyjeżdża)to również odzwyczajanie kierowców od myślenia. Pojedzie taki na prowincje i jest problem.

    • Przez światła zrobią się duże korki i zaraz znajdą się tacy co chcą przejechać na „pomarańczowym” z prędkością światła, co dla pieszych może być jeszcze gorsze. Fotoradar to chyba najlepsze rozwiązanie w tym miejscu (aż sam się dziwię, że to piszę).

  11. TOKO ŁOUSTRODO, A I TAK JEŹDZIĆ TYLE MOŻNA CO U MNIE NU PODWURKU BY NA DZIECIATKI ŁUWAŻAĆ

  12. To nie samochody udzerzają w latarnie tyko kierujący nie posiadajcy umiejętności prowadzenia auta

  13. jak sie jedzie powoli to przeszkadzaja te pasy ,jak sie leci ogniem nic nie slychac

  14. Dalej zapier…alaja. nic sie nie zmienilo. Tam trzeba suszare 24/7 i tyle

    • Tez mnie dziwi, ze przy tylu wypadkach i ogolnej wiedzy, ze jest tam niebezpiecznie, policji czy strazy miejskiej tam nie ma codziennie.
      A co do kasy na fotoradar czy swiatla – zrobic trzeba projekt w ramach budzetu obywatelskiego – mysle, ze wielu poprze. Tylko kto to przygotuje … przeciez nie spoldzielnie mieszkaniowe …

  15. Dyrdymałko Eustachy

    Moim skromnym zdaniem, zamiast wymarzonych świateł należy zerwać gładziutki asfalt i niekoniecznie równo ułożyć „kocie łby”.
    Barany jeździliby wolniej, a owieczki mogłyby bezpiecznie mykać między nimi.

    • To o czym piszesz to nic nowego. Takie rozwiązania są stosowane, choć nie są to akurat kocie łby. To jest tzw. „system uspokajania ruchu” i tam faktycznie należałoby zastosować, a nie jakieś śmieszne pasy, które i tak nic nie dadzą. Na d3bili i bandytów to nie działa, o ile w ogóle cokolwiek działa.

      Odkąd wyremontowali jezdnię, to tam zaczęli wręcz fruwać. Trzeba ostro lobbować o zmianę taryfikatorów mandatów, bezwzględnych kar, a nie jakieś śmieszne jałmużny. A fotoradar to bezwzględnie musi tam być, bo przy Pozytywistów też lekko nie jest.

  16. „Dlatego też najczęściej wolą poczekać kilka minut, aż w końcu przez chwilę nic nie będzie jechało i wtedy bezpiecznie będą mogli pokonać jezdnię” …. gdyby lwia część pieszych wychodziłą z takiego smego założenia przy pokonywaniu każdego przejścia dla pieszych, to do potrąceń w ogóle by nie dochodziło… Kiedyś tak było, tak się już od dziecka uczyło, stań, rozejrzyj się prawo, lewo, jeszcze raz prawo, a jeśli nic nie jedzie wtedy możesz przejść. W czasach ogłupiającej propagandy medialnej o pierwszeństwie pieszego na przejściu za wszelką cenę, niektórzy piesi wchodzą dosłownie tak jak było to napisne w artykule powyżej „wtedy kiedy jadą samochody”…. a ciekawostkę stanowi jedynie to, że istnieją ludzie, którzy nie mają najmniejszego problemu z bezpiecznym pokonaniem przejścia dla pieszych, bo są ostrożni i używają rozumu

    • Dokładnie.Choć na wielopasmowych jezdniach PDP a tym bardziej durnowate PDR powinna być sygnalizacja „na guzik”.Dobrym rozwiązaniem ( z którym się spotkałem) jest dorzucenie do tego systemu „prędkość” czyli przekraczasz od świateł i stoisz na następnych,jedziesz z dozwoloną zielona fala.Cóż pomarzyć można,bo w Pl nie ma kasy na bezpieczeństwo.

    • Wyobraź sobie, że istnieją ludzie z niepełnosprawnościami, którzy też korzystają z przejść dla pieszych. O zgrozo osoby pijane też są pieszymi.
      Wszyscy liczymy, że kierowca będzie stosował się do obowiązujących przepisów ale jak widać są tacy jak ty, co uważają, że cała odpowiedzialność spoczywa na pieszych.

      • Chyba jednak nie do końca zrozumiałeś zarówno moją wypowiedź jak i intencje… a o wypadku z udziałem niepełnosprawnego pieszego to jednak mało kto słyszał, no chyba że takiego n.umysłowo, bo zazwyczaj wypadkom ulegają ludzie lekkomyślni, nieuważni albo roszczeniowi

        • nie prawda – przeważnie potrąceniom ulegają dzieci, albo osoby w starszym wieku

        • Wydaje mi się, że każda osoba ma prawo do bezpiecznego przejścia przez ulicę, a nie tylko grupy którym Ty dajesz takie prawo.
          Osoby lekkomyślne, nieuważne albo roszczeniowe także mają prawo do bezpieczeństwa na drodze.
          Za to te cechy które wymieniłeś powinny być obce u kierowców (lekkomyślność, nieuwaga, roszczeniowość). W odróżnieniu do pieszego, którym jest każdy – nie każdy musi być kierowcą. Jak ktoś nie spełnia warunków do kierowania pojazdami – nie może nimi kierować.

    • „Dlatego też najczęściej wolą poczekać kilka minut, aż w końcu przez chwilę nic nie będzie jechało i wtedy bezpiecznie będą mogli pokonać jezdnię” …. gdyby lwia część pieszych wychodziłą z takiego smego założenia przy pokonywaniu każdego przejścia dla pieszych, to do potrąceń w ogóle by nie dochodziło… Kiedyś tak było, tak się już od dziecka uczyło, stań, rozejrzyj się prawo, lewo, jeszcze raz prawo, a jeśli nic nie jedzie wtedy możesz przejść. W czasach ogłupiającej propagandy medialnej o pierwszeństwie pieszego na przejściu za wszelką cenę, niektórzy piesi wchodzą dosłownie tak jak było to napisne w artykule powyżej „wtedy kiedy jadą samochody”…. a ciekawostkę stanowi jedynie to, że istnieją ludzie, którzy nie mają najmniejszego problemu z bezpiecznym pokonaniem przejścia dla pieszych, bo są ostrożni i używają rozumu

      Błąd w każdym zdaniu.

      1. „wolą poczekać kilka minut” – jeżeli na PdP to pieszy ma pierwszeństwo to… bardziej oczywiste wydaje się, że te kilka minut (o których piszesz) powinni czekać kierujący, czekać aż wszyscy piesi przejdą.

      2. „gdyby lwia część pieszych wychodziłą z takiego smego założenia przy pokonywaniu każdego przejścia dla pieszych, to do potrąceń w ogóle by nie dochodziło” – gdyby tak było, to PdP w ogóle nie byłyby potrzebne

      3, „Kiedyś tak było, tak się już od dziecka uczyło, stań, rozejrzyj się prawo, lewo, jeszcze raz prawo, a jeśli nic nie jedzie wtedy możesz przejść” – wtedy ludzie nie ginęli. Po co wtedy były PdP?
      nie porównuj tego co było 50 lat temu, bo ruch był 100x mniejszy, więc wyczekanie aż nic nie będzie jechało wyglądało zupełnie inaczej niż teraz, gdy samochody niekiedy jadą non-stop
      rozwiązania porównaj do czasów współczesnych w bardziej rozwiniętych krajach

      4. „W czasach ogłupiającej propagandy medialnej o pierwszeństwie pieszego na przejściu za wszelką cenę” – co takiego? w 25% wypadków winę za potrącenie na PdP ponosi pieszy, więc nie jest tak jak piszesz

      5. „że istnieją ludzie, którzy nie mają najmniejszego problemu z bezpiecznym pokonaniem przejścia dla pieszych” – dodam, że istnieją także tacy kierowcy, którzy nie mają najmniejszego problemu z bezpiecznym pokonaniem przejścia dla pieszych

  17. ani fotoradary, ani kolorowe paski, ani światła nie poprawią bezpieczeństwa
    jedynie sądowa likwidacja uprawniań bezmózgowym połykaczom asfaltu na lata
    przyniesie efekt … polski kierowca to potencjalny morderca …

  18. Tylko progi spowalniające na gęsto dla głupoli! Ale co winni normalni?

  19. Żadne światła nie pomogś bo 90% ludzi i tsk śmiga na czerwonym w myśl zasady, ze to głeboki pomarańcz

  20. Śmiechłam.
    Nastawiajcie se czego chcecie. Dopóki przygłupy niepotrafiące wykonać najprostszego manewru i gapiące się w srajfon paniusie nie znikną z dróg-wszystko możecie robić-ludzie będą zabijani nadal.
    Kierować idiotów na BADANIA SPRAWNOŚCI MOTORYCZNEJ lub mobilizować Policję do jak najczęstszego ZATRZYMYWANIA PRAWA JAZDY.
    Po drogach jeździ coraz więcej tępaków bez najmniejszych predyspozycji do kierowania pojazdem a prawo jazdy jest traktowane jak dowód osobisty. Dopóki to się nie zmieni piesi i normalni kierowcy będą się czuć zagrożeni-i słusznie. Rozpędzona tona blachy to nie żarty…

    • Wieśniaczka w gumofilcach na szpileczkach

      Ja się tez „śmiechłam” – co sie teraz dzieje to widać, słychać i czuć… zobaczycie co sie będzie dzać za lat kilka jak prawo jazdy zaczna dostawać, ci którzy teraz jeszcze trenują na wszelkich odmianach GTA…
      Bo nie bójmy się przyznać, tępieje nam narodek zastraszająco

  21. Kiedyś był radar, to go skasowali i zaczęło się.

  22. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest odcinkowy pomiar prędkości. Dodatkowe oznakowanie nie da nic. jak ktoś nie wie że w zabudowanym max. prędkość to 50km/h, to żadne znaki tego nie zmienią.

  23. Jest ok tylko zeby byly skuteczniejsze powinny byc trochę grubsze zeby przy duzej prędkości kierownicy nie urwala

  24. Cieee chorrroba !!!

    Po mojemu to dobrze, że takie miejsca jak opisane w artykule istnieją i trup ściele się gęsto… to napędza gospodarkę… pomyslcie ilu ludzi ma korzyści z tego, ze od czasu do czasu ktoś przygrzeje w słup… producenci samochodów, złomiarze, lekarze, albo grabarze (do demokratycznego wyboru), a nawet „dobrodzieje” swoje „cołaski” dostają… tych pomniejszych nie wymieniam, bo niechcę przynudzać

    • A gdy szklarz nie ma co robić – to wybija ludziom szyby w oknach. Dzięki temu prawie wszyscy są zadowoleni.

  25. Sądzę, że to pomoże jak umarlemu kadzidło. Na głupców jest tylko jedno lekarstwo. Zabrać prawko i auto, a jak się będzie rzucać to do psychuszki

  26. To prawda, że swiatła spowalniaja ruch. Dlatego też moze ich być mniej w krajach, gdzie kierowcy szanują przepisy drogowe i za ich przekroczenie są dotkliwie karani. Niestety u nas nie ma innego sposobu, żeby ten ruch spowolnić. Żadne pasy, żadne fotoradary nie zmuszą chama, zeby stał sie kulturalnym kierowcą, zwlaszcza, że jest przyzwolenie zarowno na jazdę po pijanemu (bo wszyscy piją i monopol podtrzymuje budżet kraju) jak i na łamanie przepisów – tragiczne wyroki sadowe (za zabójstwo na pasach zawiasy) i praktyczcny brak policji drogowej na ulicach (z powodu kosztów).
    Tak więc chociaż wolałbym jechać płynnie z dozwoloną prędkoscią, nie widzę innej opcji ratowania pieszych i szarżujacych kierowców jak swiatła.

    • Co ty za brednie opowiadasz. Spokojnie to mają rowerzyści po chodnikach jeżdżą, a kierowca po to ma samochód, żeby szybko się przemieszczać ulicami. Od razu widać, że nie masz prawa jazdy.

  27. Fotoradary ???? Ludzie kiedy się ogarniecie ,że mamy najgorsze drogi moze i w całej Polsce.Żuk bedzie plac Litewski 3 razy przerabiał a ludzie z Rzeszowa auta zostawiają i Boltem po Lublinie jeżdzą bo im szkoda aut ( to nie jest żart} za al.Racławickie gdzie dziennie jeżdze po 10x powinien ktos przed prokuratorem powinien stanąc ,Unii Lubelskiej co to jest ? Ulica? To nawet nie wiadomo jak nazwać ta jezdnia to na poligon wojskowy powinna byc przeniesiona ,Sikorskiego masakra kolejna ,Głęboka dużo do życzenia ,Zana od Zusu do Nadbystrzyckiej katastrofa !!!! i Tak mógłbym pisac do północy.Tego Żuka wziołbym w auto i tak 12 godzinn powoził po Lublinie po wybranych ulicach to może by coś zrozumiał o czym piszę.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7364zł -0.36%
    • GBP 4.8828zł -0.6%
    • EUR 4.406zł -0.24%
    • CHF 4.0806zł -0.2%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Festiwal Baniek Mydlanych w Łukowie
      Kino CSK: W piątek będzie można obejrzeć „Babyteeth”
      Kino na dachu CSK. Będzie można obejrzeć film „Szczęki”
      Meeting Of Styles, Lublin Poland 2020
      Największe w Europie dmuchane tory przeszkód pojawią się w puławskiej Marinie