Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Są ważne uzgodnienia w sprawie przebudowywanej linii kolejowej Lublin – Warszawa

Przedstawiciele kolei oraz firmy wykonującej prace związane z przebudową odcinka linii kolejowej Lublin – Warszawa rozmawiali w Dęblinie z władzami miasta na temat realizowanej inwestycji. Podczas spotkania potwierdzono kilka dat dotyczących wznowienia ruchu pociągów.

W ubiegłym tygodniu w Dęblinie odbyło się spotkanie w sprawie prowadzonej przebudowy linii kolejowej z Lublina do Warszawy. Uczestniczyli w nim przedstawiciele władz miasta, PKP Polskich Linii Kolejowych z Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie, krakowskiego oddziału gospodarowania nieruchomościami PKP, powiatu ryckiego oraz firmy Budimex, która wykonuje prace budowlane na linii kolejowej nr 7 na terenie Dęblina. Poruszano przede wszystkim zagadnienia dotyczące prac realizowanych na terenie miasta i okolic, jednak również te, związane z całą inwestycją.

Przedstawiciele zarówno inwestora jak też wykonawcy zadeklarowali terminy, w jakich mają być oddawane do użytkowania poszczególne odcinki i obiekty, na których prowadzone są prace. W pierwszej kolejności, gdyż do dnia 8 marca nastąpi wznowienie ruchu pociągów dla przewozów regionalnych na trasie Dęblin – Radom. Do 6 maja nastąpi uruchomienie ruchu handlowego na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Dęblinem a do końca maja nastąpi oddanie do użytku wiaduktu w ul. Balonna. Kolejarze podtrzymują również wcześniejsze zapewnienia mówiące o tym, że do 30 września przewiduje się uruchomienie ruchu kolejowego odcinku pomiędzy Lublinem a Dęblinem. Początkowo po jednym torze, drugi ma być oddany do końca września 2020 roku.

Co jest niezwykle ważne dla mieszkańców, wykonawca prac zapewnił, że wszystkie drogi gminne, które są wykorzystywane przez ciężki sprzęt w trakcie prowadzenia prac budowlanych na linii kolejowej, zostaną odtworzone i przywrócone do pierwotnego stanu. Firma dodała, nie zostawi dróg w gorszym stanie niż je zastała przed rozpoczęciem prac budowlanych. Jeżeli chodzi o fatalny stan drogi dojazdowej do wału rzeki Wieprz, którą przemieszczają się pojazdy ciężarowe wykonawcy, władze miasta zleciły nawiezienie tłucznia i wyrównanie tego terenu. Tak samo nakazano wykonawcy niezwłoczne naprawienie fragmentu ulicy Okrzei na odcinku od ulicy Słonecznej do ulicy Brzozowej, poprzez uzupełnienie zniszczeń nawierzchni.

Władze Dęblina zwracały uwagę na kilka innych spraw związanych z inwestycją. Wiadomo już, że zmodernizowany wiadukt kolejowy w ciągu ul. Balonna będzie umożliwiał ruch samochodów ciężarowych, nie będzie zaś remontowany wiadukt na linii Łuków – Radom. Do połowy marca wykonawca ma udostępnić przejście pod torami kolejowymi na stacji PKP Dęblin na odcinku z ul. Dworcowej na ul. Kolejową a na przejeździe kolejowym przy ul. Tysiąclecia nie będą montowane rogatki. Jeżeli chodzi o przejazd kolejowy od strony ul. Michalinowskiej zostanie on wyremontowany jednak na okres około miesiąca konieczne będzie wstrzymanie na nim ruchu pojazdów.

(fot. UM Dęblin)

5 komentarzy

  1. mieszkam 100m od torów po ktorych wczesniej jezdził mało uciązliwy szynobus

    A kiedy pojadą pociągi linią Lublin -Warszawa ? np składy z miałem z Bogdanki do elektrowni Kozienice ? …Mieszkam przy torach gdzie teraz mają „objazd ” przez Lubartów Łuków i jak potrwa to jeszcze z rok czy dwa to zwariuję od tych ciągłych „gwizdów ” jazgotu i trzesądzego się wraz z szybami w oknach domu

  2. Kiedy Lublin – Warszawa starą trasą pojadą??????????????????????

  3. Kiedy Lublin – Warszawa starą trasą pojadą?????????????????????? miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle

  4. Tak nam władza dogadza!Może szybciej te pekaesy puszczą…

  5. Partia rządząca celowo odcina Lublin od stolicy by na Lubelszczyznę nie dotarła ta demokratyczna zaraza i by wschód dalej łykał wszystko jak ryba i głosował na kogo trzeba czyli jak ksiądz każe.

Z kraju