Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Rozpoczynają się kolejne prace przy przebudowie dworca PKP. Do pociągu inną drogą

Pociągi zatrzymają się przy innych peronach, pasażerowie aby do nich dotrzeć, będą musieli skorzystać z innej drogi. Wszystko to związane jest z rozpoczęciem kolejnego etapu przebudowy dworca.

We wtorek 5 maja wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu na terenie dworca PKP w Lublinie. Zamknięte zostały peron nr 1 oraz przejście podziemne pomiędzy peronem nr 1 i 2. Pociągi zatrzymują się tylko przy peronach nr 2 i 3, do których dojście jest możliwe tymczasowym przejściem od ulicy Gazowej, a także przejściem podziemnym od strony skweru im. G. Chrostowskiej. Tego typu organizacja ruchu ma charakter tymczasowy i związana jest z rozpoczęciem kolejnego etapu przebudowy dworca.

Zakres prac przewiduje przebudowę peronu nr 1, który położony jest bezpośrednio przy budynku dworca. W pierwszej kolejności prace będą związane z rozbiórką konstrukcji obok budynku. Zbudowany będzie wyższy peron, który ułatwi wsiadanie do pociągów. Zamontowana zostanie szeroka wiata, ławki i gabloty informacyjne. Peron wyposażony zostanie również w nowe oświetlenie, dostosowany będzie dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, m.in. przewidziano ścieżki prowadzące oraz oznaczenia w alfabecie Braille’a. Zakres robót przewiduje także wymianę toru i sieci trakcyjnej.

Prace na stacji są częścią projektu PKP Polskich Linii Kolejowych, który obejmuje modernizację linii kolejowej z Warszawy do Lublina. Od grudnia pasażerowie mogą też korzystać z nowego przystanku Lublin Zachodni. W Lublinie prace prowadzone są też m.in. na wiaduktach kolejowych przy ul. Janowskiej, Diamentowej i Drodze Męczenników Majdanka. Przebudowywany jest również most nad rzeką Bystrzycą i Czerniejówką, montowane są nowe betonowe konstrukcje oraz układane tory i rozjazdy. Zakończenie wszystkich prac na dworcu w Lublinie i udostępnienie pasażerom nowego peronu planowane jest jeszcze w tym roku.

Rozpoczynają się kolejne prace przy przebudowie dworca PKP. Do pociągu inną drogą

(fot. PKP PLK)

9 komentarzy

  1. Lublin Zachód brakuje tylko żeby kręcili tam filmy grozy.Przystanek na skraju lasu z dojściem przez krzaki.Dojazd przez jakieś uliczki tylko dla wtajemniczonych częściowo przez błoto.

    • Pierwotnie miał być plan przeciągnięcia Granitowej pod dworzec, ale zabrakło kaski. Jest to przystanek tak zwany „w polu”.

  2. Czytam Twój opis i się zastanawiam czy dotyczy kolei czy posad w państwowych przedsiębiorstwach.

  3. Pajacerka na maxa. Nie dość że osoby dojeżdżające do pracy na trasie Niedrzwica Lublin zostały pozbawione kluczowych busów o pewnych godzinach to teraz remonty w takim czasie. Zero logiki i umiejętności zarządzania w tym obłąkanym przez histerie wirusa kraju.

    • A po co Ludzie mieszkający w Lublinie mieli by jeździć do Niedrzwicy ??

    • paranoja jest w tym, ze remont powinien być wtedy, gdy ruch był całkowicie zamknięty…pasażerowie i pociągi by nikomu nie przeszkadzały

  4. PKP PLK remontuje peron pierwszy. S01 E01. premiera maj 2020. Czekamy na kolejne sezony jak z Wiaduktem na Diamentowej.

  5. dziś miałem przyjemność iść 100 m przez tory, żeby dojść na peron 3; żadnych oznakowań; po południu zrobili drewnianą rampę, żeby wejść na peron 2; przejście przez tory niestrzeżone; z rampy schodzi się prosto w błoto

Z kraju