Wtorek, 28 maja 202428/05/2024
690 680 960
690 680 960

Rozpoczęła się przebudowa wjazdu do Lubartowa. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w mieście (zdjęcia)

Kierowcy wjeżdżający do Lubartowa od strony Lublina natkną się na utrudnienia w ruchu. Potrwają one do końca września. W tym czasie prowadzona będzie przebudowa jezdni pomiędzy obwodnicą a rondem koło Kauflandu.

W Lubartowie rozpoczęły się prace związane z przebudową ul. Lubelskiej. Prowadzone są one na odcinku od ronda na skrzyżowaniu z ulicami Kolejową i Piaskową do ronda w Łucce, gdzie swój początek ma obwodnica Lubartowa. Władze miasta podkreślają, że jest to jedna z największych i najważniejszych inwestycji drogowych w Lubartowie w ostatnim czasie. Chodzi nie tylko o względy komunikacyjne, lecz również znacząco poprawi się bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak też niechronionych uczestników ruchu drogowego.

Projekt przebudowy przewiduje, że ulica będzie miała jezdnię o szerokości 10 m, która zostanie podzielona na 3 pasy ruchu, z czego środkowy służył będzie do skrętów w lewo. Żeby jednak kierowcy nie wykorzystywali go do wyprzedzania i jazdy ze zbyt dużą prędkością, ma on być podzielony wysepkami na krótsze odcinki. Pojawi się również więcej przejść dla pieszych, które mają być przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Chodzi o obniżone krawężniki i żółte płytki z wypustkami, każde z nich ma też posiadać na środku jezdni azyl.

Oprócz jezdni na odcinku blisko 1,4 km remont przejdzie także 0,5 km długości chodnik biegnący od ronda na skrzyżowaniu ulic Piaskowej i Kolejowej do rowów odwadniających przy ul. Lubelskiej. Na potrzeby ruchu rowerowego i pieszego przebudowany będzie też znajdujący się po wschodniej stronie ulicy ciąg asfaltowy. Wszystkie znajdujące się przy ulicy posesje i drogi prowadzące w głąb osiedla, mają być wyposażone w zjazdy łączące się bezpośrednio z jezdnią ulicy Lubelskiej. Powstaną też dwie zatoki postojowe i zatoki przystankowe z wiatami.

Wartość inwestycji opiewa na ponad 4,3 mln zł. Projekt realizowany jest w ramach projektu Mobilny LOF. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów. Władze miasta chcą, aby prace zakończyły się do 30 września 2020 roku.

(fot. UM Lubartów)

8 komentarzy

  1. Nawalić przejścia dla pieszych co 100m i mówić że to dla poprawy bezpieczeństwa.
    To pokazuje w jakim mentalnym zacofaniu jesteśmy.

    • Na tym odcinku są raptem 3 przejścia. Przy jednym i drugim rondzie oraz za BP. Jak powstanie jeszcze jedno na wysokości Brico czy przed BP to przepustowość ulicy się nie zmniejszy, bo i tak ruch pieszych czy rowerzystów jest tam znikomy. A przypominam wszystkim przybłędom z innych powiatów i miejscowym, że tam na całym odcinku jest ograniczenie do 50 km/h, więc przebudowa nie jest robiona po to, żeby jeździć tam jeszcze szybciej niż co niektóre barany.

      • Im więcej przejść tym mniej uważają na nich kierowcy. Na zachodzie już to wiedzą i przejść jest mało. Piesi przechodzą poza przejściem na własną odpowiedzialność. I wypadków jest mniej. Drogowcy z Lubartowa muszą dopiero to odkryć. Dobrze że znają chociaż koło.

  2. „bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak też niechronionych uczestników ruchu drogowego” – jak tam piesi i rowerzyści mieli oddzielny pas za poboczem rowem i drzewami to chyba teraz będzie jeszcze mur postawiony bo nie wiem co się poprawi

  3. Tam pieszo chodzą tylko pojedyncze osoby ,wiec dokładanie przejscia to chory pomysł .Nawierzchnia drogi była całkiem dobra .A jest w tym miescie np.ul łąkowa i piaskowa ,gdzie nawierzchnia woła o pomstę do nieba ,a jazda to slalom pomiedzy dziurami i pozapadanymi studzienkami .Ale po co robić remont tam gdzie trzeba ? lepiej wydać parę baniek na remont tam ,gdzie nie był wcale potrzebny

  4. mieszkający przy tej ulicy

    Jak czytam te bzdurne teksty jaki to ten remont tam był niezbedny ,to ręce opadają .piesi i rowery mialy calkowicie oddzielną drogę ,gdzie od głownej ulicy oddzielał ją rów .A stan nawierzchni tej drogi był całkiem niezły .Remont zrobiony na siłę i zmarnowane ponad 4 bańki

  5. mieszkający przy tej ulicy

    Coś słabiutko ,tylko cztery przejścia na odcinku kilkuset metrów ? Ja bym tam zrobił jak w miesicie ,co sto pare metrów przejscie ,a potem płakał jaki to lubartów zakorkowany .Jak ma nie być zakorkowany ,jak jadac przez miasto co chwila ktoś włazi na przejscie ,a przejscia praktycznie co 100m

  6. Jechaliście kiedyś tą drogą dla rowerów i pieszych na tym odcinku? Ja wielokrotnie i już bezpieczniej byłoby jechać środkiem jezdni niż tą drogą. Ogromne dziury, studzienki wystające ponad powierzchnie drogi. Remont tego czegoś był więcej niż koniecznością.

Wiadomości z info112