Czwartek, 02 maja 202402/05/2024
690 680 960
690 680 960

Rozgłośnie radiowe będą grały głównie polskie utwory. Zbliża się Dzień Polskiej Muzyki

W niedzielę, 1 października, już po raz piąty odbędzie się kampania promująca rodzimą muzykę. Chodzi o zwrócenie uwagi społeczeństwa na jej znaczenie dla rozwoju polskiej kultury oraz gospodarki. Celem akcji jest zachęcenie do słuchania polskich utworów, dzięki czemu twórcy zyskają większe możliwości rozwoju artystycznego.

Pomysłodawcą i organizatorem Dnia Polskiej Muzyki jest Fundacja Empower Poland. Jej intencją było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego. Chodzi o artystów, rozgłośnie radiowe, telewizje muzyczne, firmy i organizacje branżowe oraz fanów. Wszystko po to, by słuchając polskiej muzyki, przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego oraz jego pozycji na świecie.

W związku z tym w najbliższą niedzielę w ponad stu stacjach radiowych i telewizjach muzycznych będzie można usłyszeć więcej polskiej muzyki niż zwykle. Dodatkowo między godziną 10:00 a 11:00 będzie odtwarzana tylko polska muzyka.

W akcję zaangażowały się m.in.: RMF FM, RMF Maxx, RMF Classic, Radio Zet, Radio Eska, Eska Rock, Supernova, Antyradio, Meloradio, Chillizet, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio, Radio Plus, 4FUN.TV, 4FUN Dance, Stars TV, Mixtape TV, Polsat Music, Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Muzo FM, Radio Kolor, Jedynka, Dwójka, Trójka i Czwórka. Do tego kilkanaście rozgłośni za granicą, m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Szwajcarii oraz Chorwacji.

Jednak to nie wszystko. W ramach Dnia Polskiej Muzyki największe sklepy muzyczne i bileterie, m.in. eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, BiletyNa oraz serwis wymiany biletów TicketSwap będą wspierały kampanię w swoich kanałach i przygotują specjalne promocje na zakup płyt, a także biletów na koncerty. W Empiku akcja potrwa blisko dwa tygodnie od 27 września do 10 października. W akcji uczestniczą także serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL, YouTube Music, które będą promować playlisty z polską muzyką. Natomiast w kinach studyjnych w całym kraju odbędą się przedpremierowe pokazy filmu „Na zawsze melomani”.

Jak podkreślają organizatorzy, ubiegły rok był drugim z rzędu, w którym rynek muzyczny w Polsce rósł znacznie szybciej niż na świecie. Polska znalazła się w gronie dwudziestu największych rynków muzycznych świata. Na 10 najlepiej sprzedających się płyt w Polsce dziewięć stanowiły albumy polskich artystów.

14 komentarzy

  1. To murzyńsko-więziennego bum bum bum nie będzie?

  2. Czyli stare dziady o zniszczonych nerkach i nastoletnie k*****i? Nie, dziękuję! Polska muzyka to dno równie głębokie jak polska kinematografia i literatura.

  3. Krzysztof Muszczyk

    „Szampan wylewa się, jakiś gość mówi coś” – polska muzyka na najwyższym poziomie. Jacek Cygan się w grobie przewraca, a chyba jeszcze nie umarł. 😆

  4. Jan Chryzostom Piasek

    Najpierw będzie Kayah, potem Sanah, a na koniec Kozidrak jak da radę wejść na antenę. 😀

  5. Skończy się na jednym dniu. Za droga rozrywka dla stacji radiowych

  6. Nic nowego, Rozgłośnia Polskiego Radia programu pierwszego w każdą niedzielę pomiędzy godziną 6:00 a 10:00 serwuje swoim słuchaczom tylko pieśni polskie katolickie i tak jest od zawsze.

  7. Radio lublin od lat katuje uszy ukraińskimi piosenkami i obcą mową.

  8. Piosenki polskie są super ale te starsze.

  9. To cały dzień Ralhp Kamiński będzie ” śpiewał ” ?? O ja pier…ę

  10. Do Labiryntu z tym!

    Puśćcie kilka „przebojów” Maty, syna wolnego sędziego. Niech opowie, jak bawi się pato inteligencja, dzieciaki plat formersów.

Dodaj komentarz

Z kraju