Sobota, 18 maja 202418/05/2024
690 680 960
690 680 960

Realna groźba likwidacji kilkudziesięciu tysięcy miejsc pracy w transporcie

Międzynarodowy transport drogowy jest polską branżą, która po 2004 roku odniosła największy sukces na unijnym rynku. Nasi przedsiębiorcy wykonują ponad 1/4 wszystkich transgranicznych przewozów w Europie, zajmując bezapelacyjne pierwsze miejsce wśród wszystkich europejskich przewoźników. Pozycja lidera stała się solą w oku zachodnich polityków mających wpływ na kierunek unijnej polityki.

58 komentarzy

  1. Bardzo dobry pomysł:)

    • bo ludziom to trzeba płacić , a większość małych firm to by chciała żeby najlepiej za darmo ktoś rył …

  2. Kierowców ciągle brak, więc praca nie jest taka hoho. Tylko pieniądzem przyciągną ludzi

  3. No ,ale coś ktoś będzie musiał wymyśleć ,bo na to wygląda , że właściciel każdej firmy transportowej będzie zarabiał mniej na miesiąc niż zatrudniony u niego każdy kierowca

    • wymyślić

    • Anioł Cieć Dyżurny

      Jak go nie stać zarobić zamiast dwóch milionów, jeden, żeby godziwie zapłacić kierowcom, to niech pada.
      Polscy pracodawcy chcą się jak najszybciej nachapać milionów, oczywiście ja najmniejszymi kosztami własnymi.

  4. A poprawka właściciel nie będzie miał w ogóle pensji,tylko będzie dopłacał

  5. A chyba jest rozwiązanie ,każdy właściciel firmy transportowej będzie musiał stać się również zwykłym kierowcą, jeżdżącym do UE i wtedy ktoś będzie i jemu wypłacać pensję zgodną z unijnym prawem i zwiększona o 100 %

    • Dyrdymałko 112 (słownie: sto dwunasty)

      Co ty za herezje prawisz ?! Polski właściciel firmy miałby tak normalnie za kółkiem ?!
      Nie po to stał sie właścicielem, żeby teraz zap… dalać jak jaki robol, czy Afroamerykanin*

      * – słowo zastępcze, zgodne z nową moda na nazywanie rzeczy po imieniu.

  6. Jak widać ten „sukces” branży oparty jest na wyzysku kierowców. I jak chcą go zakazać, to katastrofa.

  7. Dziadtransy placza ze juz sie nie da w rok postawic chalup i kupic po nowym mercu dla prezesiatek , a pani prezesowa nie bedzie latac do fryzjera do Paryza. Nieniecki kierowca zarabia 3 tys euro, a polski 2 tysiace zlotych. Niemiecki jada w barach, a polski gotuje na parkingach to co przywiezie z Polski. Niemiecki bierze prysznic na parking za 5 euro a polsk polewa siei z wiaderka.

  8. Tak wygląda w praktyce dostęp do wspólnego rynku unijnego. Polskę można jedynie drenować z kapitału i zasobów a jak tylko w jakiejś branży zaczyna dominować to darmozjady sprzedajne w parlamencie Eurokołchozu wymyslą prawo żeby taki proceder ukrócić. A jak trzeba to przegłosują że ślimak jest szczególnym przypadkiem ryby lądowej.
    Cały ten eurokołchoz wywróci się o własne nogi i oby jak najszybciej. Tylko gdzie się wtedy zbieranina komunistów z całej Europy odnajdzie? Milery,Hubnery, Tuski i tym podobne gnidy.
    POdpowie ktoś kto głosował za pakietem mobilności?

  9. wredny chyży rój dalej mąci

  10. Padną dziadtransy? Jestem za! Że niby nie będę miał gdzie pracować? Rynek nie znosi próżni więc od janusza przejdę do Hansa a trasę będę miał dokładnie taką samą….