Przez 5 miesięcy wykonali 20 proc. zaplanowanych prac. Jeszcze trochę czasu i w końcu kierowcy ekspresowo ominą Niemce (zdjęcia)
18:04 06-05-2025 | Autor: redakcja

Ponad 450 osób oraz 150 sztuk ciężkiego sprzętu pracuje na budowie drogi ekspresowej S19 między Lublinem a Lubartowem. Jest to chyba najbardziej wyczekiwana przez kierowców trasa w naszym regionie. Ze względu na niezwykle duży ruch, gdyż w ciągu doby między miastami przejeżdża ok. 30 tys. pojazdów, kierowcy wiele czasu muszą spędzać w korkach. Za ponad rok ma się to jednak zmienić.
Budowa trasy rozpoczęła się w grudniu. Oprócz drogi ekspresowej od Ciecierzyna do Wincentowa, czyli końca obwodnicy Lubartowa, powstanie też ponad 40 km dróg do obsługi ruchu lokalnego. Na całym odcinku zbudowanych zostanie 29 obiektów inżynierskich, w tym cztery węzły drogowe. Do tego szereg urządzeń ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zaawansowanie robót wynosi obecnie ok. 19,5 proc. Jeżeli zaś chodzi o poszczególne prace, to realizacja zadań ziemnych w branży drogowej przekroczyła 10 proc. natomiast tych, z branży mostowej zbliża się do 10 proc. Łącznie wykonawca ma do zrealizowania 2 mln metrów sześciennych wykopów, zaś na całą budowę zużyte zostanie ok. 5 tys. ton stali.
Cały plac budowy ma 315 hektarów. Wykonawca podzielił go na cztery sekcje: obwodnica Lubartowa, Węzeł Lubartów Zachód – Wandzin, Wandzin – Bystrzyca oraz Bystrzyca – Rudnik.
Jak wyjaśnia Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA, obecnie wykonawca kontynuuje prace ziemne, trwa też przebudowa sieci gazowej, wodociągowej i elektroenergetycznej, kanalizacji deszczowej oraz sanitarnej. Rozebrana została już stara jezdnia drogi krajowej między Ciecierzynem a Leonowem w kierunku Lubartowa i ruszyło tam wzmacnianie podłoża pod przyszłą S19.
Rozpoczęła się też budowa przejścia dla zwierząt w okolicach wiaduktu kolejowego w Wandzinie. W związku z tym wprowadzono objazd o długości ok. 100 metrów. W połowie roku zaplanowano również wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na obwodnicy Lubartowa.
Ekspresówka będzie miała po dwa pasy jezdni w każdym kierunku, przy czym pozostawiona zostanie rezerwa pod budowę w przyszłości trzeciego pasa. Głównym wykonawcą inwestycji jest firma Duna, która ma zrealizować kontrakt do 2027 roku. Wtedy czas przejazdu między Lublinem a Lubartowem zajmie kilkanaście minut.
Galeria zdjęć





” już pod koniec przyszłego roku wszystko się zmieni”
no chyba nie w przyszłym. Termin na skończenie prac mają chyba do września 2027
Zgadza się 😉
Pozdrawiamy
Co jest najciekawszego w Niemcach?
Obwodnica, dzięki której można je ominąć 😀
Dziwne, wczoraj GDDKiA podała, że jest wykonane 14,% a dziś już L112 podaje 19,5%, ktoś tu nieźle zmyśla….
Bo zarządzający nie rozumieją inaczej niż „jest zrobione czy nie jest”?
Jest etap zrobiony czy nie jest. Jeśli jest to od razu przybywa 6% a jak nie jest to nie ma tych 6%…
Może premie im dajcie 20% zrobione szok to expresś
znaczy się od razu w paryżu będziem?
Dziwne, wczoraj na GDDKiA było 14% ukończenia orac, dziś na L112 już jest 19,5%, ktoś tu zmysla…
Wszystko się zgadza – po prostu sporo „podgonili” przez noc.
Z pewnością wczoraj GDDKiA nic takiego nie podawała. I na pewno nikt tu nie zmyśla.
Pozdrawiamy
[S7] Czosnów – Warszawa tak samo jak S19 Lublin – Lubartów dawno już powinien być w użytku. Ale cóż oni mają Trzaskowskiego a my Krawczyka i Komorskiego
Zapytaj dzbana roku jak się sprwka miała.