690 680 960

Prawie gotowy jest już pierwszy odcinek trasy S19 Lublin – Rzeszów. Niebawem pojadą nim kierowcy (zdjęcia)

Za kilka tygodni oddany do ruchu pojazdów ma zostać pierwszy odcinek trasy S19 Lublin – Rzeszów. Kolejne będą otwierane sukcesywnie. Większość ma być gotowa w tym roku.

Dobiegają końca prace przy budowie obwodnicy Janowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów. Obecnie ich poziom zaawansowania wynosi 99,5 procent. Do wykonania pozostał jeszcze system zarządzania ruchem, jak też część prac porządkowych. Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła też pierwsze odbiory.

Będzie to pierwszy odcinek trasy, po którym pojadą kierowcy. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, nastąpi to już za kilka tygodni. Dokładnie ma to nastąpić w czerwcu. Obwodnica Janowa Lubelskiego ma 6,4 km długości, znajdują się na niej dwa węzły: Janów Lubelski Północ i Janów Lubelski Południe oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.

Jest to jeden z sześciu odcinków trasy S19, jakie powstają na terenie województwa lubelskiego. Poszczególne z nich będą oddawane sukcesywnie do użytkowania. W następnej kolejności kierowcy pojadą od Janowa Lubelskiego do węzła Lasy Janowskie, który zlokalizowany jest na granicy województw lubelskiego i podkarpackiego oraz trasą od Kraśnika do Janowa Lubelskiego.

W następnej kolejności otwarte mają zostać fragmenty drogi od obwodnicy Lublina do Niedrzwicy Dużej oraz obwodnica Kraśnika. Najdłużej, gdyż do przyszłego roku potrwają prace przy budowie odcinka między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem. W tym przypadku problemem stał się skalisty grunt, przez co termin zakończenia realizacji odcinka został wydłużony.

(fot. GDDKiA)

25 komentarzy

  1. 6,4 km = czyli 3 minuty jazdy. wielkie mi halo.
    jak oddadzą do użytku 64 kilometry, to się można podniecać…

    • To nie pierdziel gupich komentarzy siedząc przed kompem tylko łap za łopatę i leć im pomóc,będzie więcej km do oddania

      • płacę podatki na to, że robią. nie mam zamiaru ich wyręczać choćby przez sekundę. jak zrobią więcej, niech dadzą znać. bo taki odcinek 6-kilometrowy, przed którym tworzy się 10-kilometrowy korek, to można o kant … potłuc!
        nie pasują ci głupie komentarze? czyli swoich wypocin przed publikacją nie czytasz?

    • Chyba nigdy nie jechałeś tą trasą (szczególnie od Rzeszowa do Lublina); lewoskręt z podporządkowanej w centrum to była makabra i loteria. nie mówiąc o przejechaniu całego Janowa,
      A jednak te 6 km to jest wielkie halo

      • Chyba Ty jeździsz tylko w obrębie tych 6 kilometrów albo tylko po samym Kraśniku. Jadąc jakąkolwiek trasą w budowie, póki zostaje oddawana do użytku fragmentami, wygląda to tak – jedziesz zwykłą drogą, kilka kilometrów korka przy wjeździe na nowo otwarty fragment (bo chwilę wcześniej jakaś zmiana organizacji ruchu na drugą nitkę, cokolwiek), później kawałek nowej drogi, na której ludziom odbija (jak od razu nie zajmiesz lewego pasa, to się ciągniesz 90 za TIRami, bo wszyscy sznurkiem 150-180 i nie ma jak się wciąć w ogóle), a po tych 4 kilometrach przejezdnej dwupasmówki ostatnie 2 km to korek przed zwężeniem na normalną drogę i przebudowę.
        Więc dopóki z obydwu stron nowego odcinka nie ma drogi tej samej kategorii, albo nowy odcinek nie ma kilkudziesięciu kilometrów, to jest więcej komplikacji niż pożytku. Na takie newsy patrzę z rezerwą.

        • Tak to wygląda gdy oddawane są fragmenty. Nie wiem czy lepszym wyjściem jest jazda, od samego Lublina po budowie, światłach, zjazdach i objazdach do czasu oddania całości. Jeżdżę dość często, nie jak sadzisz tylko po Kraśniku czy wokół Janowa, na tarasie Rzeszów – Lublin i kolejka TIRów to czeka zawsze na skrzyżowaniu 19 i 74, gdzie nagle 19 jest podporządkowana i akurat ten korek to te 6 km może rozładować. A to że ludziom odbija… im odbija i na tych kawałkach w przebudowie, do tego jeszcze gapią się na budowę i jeżdżą delikatnie mówiąc, mało bezpiecznie. To jest tylko moje zdanie, Ty masz swoje równie słuszne. Pozdrawiam

          • O, jaki ładny przykład kulturalnej dyskusji. Punkt dla cream. O wszystkim można pogadać, byle spokojnie. Cream ma rację jeśli chodzi o skrzyżowanie w Janowie. Wyjazd od Rzeszowa to nieustanne korki od lat.

    • 3 minuty jazdy obwodnica a przez janów 20 minut jełopie co wolisz?

      • ruszyłbyś tą swoją połową mózgu, to byś wiedział, że 3 minuty jazdy ekspresówką i 20 minut korka przed. jełopie.

    • ⭐⭐⭐☆☆☆

      Miejscowi już od dawna jeżdżą zwlaszcza młodzi kierowcy z 4 pierscieniami na masce

  2. 🙂🙂🙂

  3. A jak tam S19 na odcinku Lublin-Lubartów? Już łopata gdzieś wbita, czy dalej czekamy, aż korki w Niemcach dotrą do granic administracyjnych Lublina i Lubartowa?

    • Kontrakt podpisany, roboty potrwają od 2022 do 2024. Teraz jest projektowana.

      • A już niejaka Bieńkowska w 2015 jak wyjeżdżała do Brukseli to mówiła o budowie tej trasy, dziwi mnie to że PIS nie pociągnął tego tematu w tamtym roku, to trasa była by gotówa już że dwa lata temu.

    • Nie będzie pis robił żadnych dróg do Niemiec!!! 😉

  4. „W tym przypadku na problemie stanął skalisty grunt………” o matko z jakiego języka to tłumaczenie? A to pewnie slang kraśnicki……widać 5G jednak działa 🙁

    • ⭐⭐⭐☆☆☆

      Lepiej posadowić drogę na piasku niż na stabilnym skalistym podłożu 🙉🙈

  5. Dobra wiadomość teraz tylko paszport kałwidowy i można ruszać w drogę…

  6. Komu to potrzebne, mam na myśli obwodnice takich małych mieścin.

  7. S19 już dawno jest na odcinku od Sokołowa Małopolskiego w kierunku Rzeszowa.

  8. prosty magister

    Kolejny raz przyroda przegrała z cywilizacją. A my przegraliśmy razem z przyrodą.

  9. Ten kawałek nie pomoże kierowcom jadącym tranzytem ale pozwoli odetchnąć mieszkańcom Janowa i podróżującym w kierunku Zamościa

  10. Muszę kopać dalej

    Aż miło się czyta takie nowinki, brawo, kiepskie drogi to już mniejszość w PL.

Kursy walut

  • USD 4.2803zł -1.04%
  • GBP 5.2838zł -0.83%
  • EUR 4.7079zł -0%
  • CHF 4.7147zł -0.16%

Polub nas