Sobota, 24 maja 202524/05/2025
690 680 960
690 680 960

Pojazd był przeciążony o ponad 18 ton. Przewoźnikowi grozi za to gigantyczna kara (zdjęcia)

Aż 62 tony ważył zespół pojazdów przewożący dwa kontenery z Małaszewicz do Niemiec. Co ciekawe, składał się z ciągnika siodłowego i dwóch naczep. Kara dla przewoźnika będzie gigantyczna.

W minioną sobotę na drodze krajowej nr 2, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zatrzymali do kontroli drogowej ciężarówkę przewożącą z Polski do Niemiec dwa kontenery.

Powodem interwencji inspektorów była nietypowa kompletacja pojazdów, gdyż ciągnik siodłowy połączony był aż z dwiema naczepami. Pojazd zważono i okazało się, że rzeczywista masa całkowita takiego zestawu przekroczyła 62 tony. Pojazd był przeciążony o ponad 18 ton. Aby przewóz mógł być kontynuowany przewoźnik musiał rozładować pojazd.

Wobec polskiego przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne. Za ujawnione nieprawidłowości przedsiębiorcy grozi 28 tys. zł kary pieniężnej, a nawet cofnięcie uprawnień transportowych.

Pojazd był przeciążony o ponad 18 ton. Przewoźnikowi grozi za to gigantyczna kara (zdjęcia)

(fot. WITD)

14 komentarzy

  1. a ile jeździ takich nieskontrolowanych? łamią nasz drogi

  2. co to za gigantyczna kara? raz go skontrolują, a 50 razy mu się uda i zarobi na 10 takich kar…
    na spedytorze, który ma kilkadziesiąt aut, takie sumy nie robią wrażenia. wpisują je w koszty.

  3. Ciekawe czemu niemiec sam tego nie odebrał tylko zlecił to frajerowi z Polski.

  4. Ocena: 0

    E tam 18 ton i tak drogi się zniszczą, a schabowego lub cebulę trzeba dla janusza dostarczyć! Co jest ważniejsze?

  5. Zastanawiałem się kiedyś, dlaczego nowo wybudowana droga, 5 lat od oddania do użytku już jest naruszona i widać zniszczenia, a tu proszę mamy odpowiedz, samochód ciężarowy przeładowany o 18 ton, a łączna masa to 62 tony, nie dziwne że będą rozwalone drogi .

    • 62 tony, ale zauważ, że aż 8 osi, gdzie normalnie jest 5 lub 6. przy dozwolonym nacisku 11,5 tony na oś i dobrym rozłożeniu masy, nie rozwala się dróg.
      tu chodzi o to, że masa jest jedną z miar, która definiuje transporty normatywne i ponadnormatywne (na te drugie potrzeba specjalnych zezwoleń, wyznaczania tras, pilotów, jazdy w określonej porze itp.).

  6. Ocena: 0

    Przecież auta nie były przeładowane. Nacisk na oś,co decyduje o niszczeniu jezdni podejrzewam że trzymał normę.

    • Nie przekroczył tonażu ale prawdopodobnie nie zgłosił i nie opłacił danego ładunku! Odnośnie nacisku na oś to sprawa sporna bez wagi najezdej!?

  7. Ocena: 0

    To pojazd nie niszczy drogi. Moc zezwolenia?

  8. naprawdę gigantyczna kara,kto to pisze???

  9. ty pewnie na fajki tyle wydajesz w dwa dni hahahah kto to pisze te komentarze ?

  10. Jabłko na Chełm non stop tak idzie i nikt tego nie widzi chociaz jest waga.

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Polityka

Społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia