Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Podał się za klienta banku, zmienił dane dostępowe i przelał z konta 150 tys. złotych

Oszust podał dane osobowe pracownikowi banku i poprosił o zmianę danych dostępowych do konta. To dało mu możliwość wyprowadzenia z konta 150 tys. złotych za pomocą przelewu.

Z konta mieszkańca powiatu puławskiego zniknęło 150 tys. złotych. Jak się okazało, pieniądze ukradł oszust działający zupełnie nową metodą. Policjanci ustalili, że mężczyzna po zmianie danych właściciela konta przelał z niego pieniądze.

Do jednego z banków zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako właściciel konta. Poinformował pracownika banku, że ma problem z zalogowaniem się na swój rachunek. W trakcie weryfikacji danych, mężczyzna oświadczył, że nie zgadza się numer telefonu znajdujący się w bazie i podał nowy, uzyskując w ten sposób dostęp do autoryzacji. Na tym rozmowa się zakończyła.

Właściciel konta, który pojawił się po dwóch dniach w banku, chciał uzyskać pomoc, ponieważ nie mógł się zalogować na swoje konto. Po dokładnym sprawdzeniu, okazało się, że hasło dostępowe do jego konta zostało zmienione, a z konta zniknęło 150 tysięcy złotych. Policjanci pracują nad ustaleniem sprawcy kradzieży pieniędzy.

(fot. pixabay.com)

27 komentarzy

  1. Chyba nikt nie. Ma wątpliwości kto tu zawinił
    ,Za wyjątkiem samego banku jak nie trudno się domyślić

  2. Trzeba jeszcze uszczelnić procedury

  3. Poszły dane wrażliwe na pocztę? No to za chwilę będzie po pieniążkach.

Z kraju