Obwodnica Łęcznej – kolejny etap przygotowań do budowy
11:32 05-02-2025 | Autor: redakcja

Prace przygotowawcze do budowy obwodnicy rozpoczęły się w 2021 roku i obejmowały Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z materiałami potrzebnymi do uzyskania DŚU. Na etapie wstępnym rozważano trzy warianty przebiegu drogi – dwa omijające Łęczną od strony północnej i jeden od strony południowej. Dokumentacja była konsultowana z mieszkańcami, a ich uwagi zostały uwzględnione w kolejnych etapach planowania. W wyniku spotkań informacyjnych zorganizowanych w 2022 roku opracowano dwa dodatkowe warianty społeczne, które również poddano szczegółowej analizie.
Jeden z wariantów społecznych, przebiegający przez obszar wpisany do rejestru zabytków, uzyskał negatywną opinię Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, dlatego został wycofany z dalszej analizy. Z kolei wariant B, przebiegający po północnej stronie obecnej DK82, uzyskał pozytywne opinie zarówno burmistrza Łęcznej, jak i konserwatora zabytków. To właśnie ten wariant został rekomendowany we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
Planowana obwodnica, o długości 6,1 km, ma rozpocząć się w rejonie Kolonii Trębaczów. Projekt przewiduje likwidację istniejącego skrzyżowania DK82 z drogą powiatową, a w jego miejsce powstanie rondo. Trasa obwodnicy przebiegnie nad drogą wojewódzką nr 829, przetnie rzekę Wieprz, a następnie dotrze do drogi wojewódzkiej nr 813. Kolejne rondo zaplanowano na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 820. Obwodnica będzie kontynuować trasę przez tereny rolnicze i po przekroczeniu doliny Świnki włączy się do istniejącej DK82.
Złożenie wniosku o DŚU kończy etap analiz wariantów, a wydanie decyzji środowiskowej, spodziewane jeszcze w tym roku, pozwoli na ostateczne zatwierdzenie przebiegu drogi. Po jej uzyskaniu, w kolejnym etapie przygotowań zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę drogi w systemie „Projektuj i buduj”.
Projekt obwodnicy Łęcznej jest częścią rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Budowa trasy ma na celu odciążenie centrum Łęcznej od ruchu tranzytowego, szczególnie w okresach wakacyjnych, kiedy istniejąca DK82, będąca głównym szlakiem na Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie, jest mocno obciążona. Nowa droga, o nośności 11,5 ton/oś, zapewni lepsze połączenie wschodnich obszarów Polski z centrum kraju.
Realizacja inwestycji przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróży, a także wpłynie na rozwój regionu.
NAJBARDZIEJ GŁUPI POMYSŁ JAKI MOZE BYĆ. OBWODNICA DLA MIASTA KTORE PRZEJEŻDZA SIĘ W 3 MINUTYW. ZBUDUJA OBWODNICE KTORA BEDZIE MIAŁA 10 ROND I PRZEJAZD OBWODNICA ZAJMIE 10 MIN.
Z tego co wiem, to obwodnica ma bardziej na celu zagospodarowanie terenów niezabudowanych na północ miasta w celu utworzenia tam strefy ekonomicznej. Budowa takiej obwodnicy i strefy bez szybkiego dojazdu do Lublina i krajówki i tak nie ma najmniejszego sensu.
no własnie, łęczna krótkie miasto, w dodatku z dwupasmówką przez środek – nie wydaje mi sie zeby był sens budowania obwodnicy ktora bedzie daleko od centrum przez co czasowo moze nie byc zadnej roznicy w przejezdzie po niej wzgledem centrum a km to wiadomo bedzie wiecej km. lepiej by zrobili droge z łecznej do lublina, bo jest okropna
Zamiast tej durnej obwodnicy zróbcie szybki, najlepiej dwupasmowy łącznik z obwodnicą Lublina i ekspresówkami 19 i 17, najlepiej od strony ul. Mełgiewskiej. Droga do Lublina jest masakrycznie zatłoczona. W godzinach szczytu 82 jest zapchana a alternatywa przez Krzesimów i lotnisko jest nieprzystosowana do takiego ruchu i też już się korkuje. Droga jest wąska w szczególności w okolicach lotniska. Dodatkowo w zimie słabo utrzymana, ruch rowerzystów i dzikie zwierzęta w okolicach lasu poszpitalnego przy lotnisku.
Może jeszcze obwodnicę Milejowa niech zbudują???? Obwodnica łyczny to kto będzie kupował w mieście tysiąca i jednego sklepu???
można prosić mapę w wysokiej rozdzielczości?
Zadaj takie pytanie. Którędy poprowadzić obwodnicę Łęcznej na DK82?
Komu to potrzebne?
A może redakcja ma jakąś wiedzę co z dalszą przebudową drogi 820?
Ciężko znaleźć jakieś sensowne informacje.
Plany dalszej przebudowy drogi wojewódzkiej nr 820 w powiecie parczewskim i łęczyńskim napotkały trudności. Polska Agencja Rozwoju Przemysłu negatywnie oceniła projekt inwestycji, a sprawa jest obecnie rozpatrywana przez sąd.
Po co obwodnica Łęcznej,a po to żeby klika zarobiła na działkach w okolicy obwodnicy
Aż dziw, że jeszcze tusk nie uwalił tego projektu. Ale może jeszcze zrobi niespodziankę, gdy już wszystkie formalności będą pozałatwiane.
Dziękuję za odpowiedź.
To ja też się redakcjo zapytam, był już artykuł na Waszej stronie o nowej nawierzchni i remoncie dw 829 Łęczna – Kijany , czy wiadomo coś gdzie to stoi , że cisza z tym?
Droga wojewódzka nr 829, łącząca miejscowości Łucka, Łęczna i Biskupice, przeszła znaczącą rozbudowę w latach 2015-2017. Projekt ten, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014–2020, obejmował odcinek od km 22+073 do km 40+245, z wyłączeniem fragmentu od km 23+886 do km 24+178 (most na rzece Wieprz). Całkowita wartość inwestycji wyniosła ponad 97 milionów złotych
Zamkną kopalnie to nikt tędy nie będzie jeździł. Tak tak samo na Okuninkę, nad Białym robi się syf to wszyscy będą omijać tę drogę.
Ogrodzić i zrobić rezerwat ,, Yellowstone,,