Nowy most w Łęcznej nabiera kształtu. To ważna inwestycja w infrastrukturę komunikacyjną regionu (wideo, zdjęcia)
11:37 06-09-2024 | Autor: redakcja
Obok istniejącej przeprawy mostowej, zbudowanej w 1966 roku, powstaje nowa inwestycja, która ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz płynności ruchu drogowego w regionie. Dotychczasowy most, który przez lata pełnił ważną funkcję w komunikacji między Lublinem a Łęczną, jest w złym stanie technicznym i wymaga zastąpienia bardziej nowoczesnym obiektem.
Zakres prac i postęp inwestycji
Prace przy budowie nowej przeprawy są już zaawansowane. Wykonano podpory mostu oraz zakończono betonowanie płyty ustroju nośnego, czyli kluczowego elementu całej konstrukcji. Obecnie wykonawca, firma Primost Południe, prowadzi roboty związane ze wzmacnianiem nasypu, co stanowi ważny etap budowy.
Nowa przeprawa zostanie zlokalizowana po lewej stronie obecnego mostu, patrząc od strony Lublina w kierunku Łęcznej. W porównaniu z dotychczasowym obiektem, nowy most będzie znacznie szerszy – jezdnia będzie miała 7 metrów szerokości, a po obu stronach powstaną ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra. Dzięki temu przeprawa zyska na funkcjonalności, umożliwiając nie tylko sprawny ruch samochodowy, ale także bezpieczne korzystanie z niej przez pieszych i rowerzystów.
Innowacje i przyszłe udogodnienia
Jednym z elementów zwiększających komfort mieszkańców będzie budowa ekranów akustycznych wzdłuż nowej przeprawy, co wpłynie na zmniejszenie hałasu generowanego przez ruch samochodowy. Cały odcinek objęty inwestycją ma długość 455 metrów, z czego sam most będzie miał około 100 metrów. Nowy obiekt będzie również dostosowany do przenoszenia znacznie większych obciążeń – do 50 ton, co jest kluczowe dla obsługi ciężkiego transportu drogowego.
Koszt i harmonogram prac
Całość prac realizowana jest przez firmę Primost Południe, a wartość umowy opiewa na kwotę 49,1 mln złotych. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugą połowę 2025 roku.
Nowa przeprawa mostowa będzie istotnym elementem lokalnej infrastruktury drogowej, przyczyniając się do poprawy komunikacji w regionie oraz zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników.
A kiedy obwodnica Lubartów lublin ? moglibyście jakiś artykuł napisać co sie dzieje itp ?
Jak juz to droga expresowa Lubartow Lublin, obwodnice sa miast…
Stary służył by jeszcze dwieście lat
Dokładnie ten most spokojnie jeszcze wytrzymałby kilkanaście lat w przeciwieństwie do mostu w Łańcuchowie który grozi zawaleniem w każdej chwili. Co za bezsens robić taka drogę stara wieś do ronda w kajetanowce a most i rzeka która podmywa skarpę i za kilka lat już nie będzie ani mostu ani drogi
lepsze drogi, lepsze mosty = zwiększony ruch samochodowy.
zrównoważony rozwój -:) ekologiczny
Łęczną to trzeba ominąć wiaduktem na wprost z drogi od strony Lublona a nie most budować w starym miejscu żeby później tysiące samochodów przetaczały się po tej idiotycznej kostce brukowej w centrum miasta.
A czy redakcja może przedstawić wizualizację tego mostu ?
Czołg Abrams waży zdaje się 62 tony, więc będzie musiał pojechać na wschód przez Kijany albo przez Łańcuchów, ale przecież tamtędy też się nie da…