Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Najstarsza ekspresówka na Lubelszczyźnie otrzyma drugą jezdnię. Inwestycją zainteresowanych jest sześć firm

Nie powinno być problemu z rozstrzygnięciem przetargu na dobudowę drugiej jezdni do obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Za kilka miesięcy planowane jest podpisanie umowy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się z ofertami firm, które są zainteresowane przebudową obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Jest to pierwsza droga ekspresowa, jaka powstała na terenie województwa lubelskiego. Posiada jednak jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Planowana inwestycja polega na dobudowie drugiej jezdni, tak aby na każdej z nich kierowcy mieli po dwa pasy ruchu.

Do przetargu przystąpiło sześć firm. Najtańszą ofertę złożyła Polaqua i opiewa ona na 183,4 mln zł. Najdrożej swoje prace wycenił Strabag, gdyż na 279,8 mln zł. Oznacza to blisko 100 mln zł różnicy. Teraz dokumenty będą oceniane pod kątem formalnym i merytorycznym, z kolei podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowane jest w I kwartał przyszłego roku.

Zadaniem wykonawcy będzie dobudowa prawej jezdni o długości ok. 7,8 km. Co ważne, obiekty inżynieryjne są do tego przystosowane, gdyż w trakcie realizacji trasy w 2011 roku przewidziano jej rozbudowę pozostawiając na to teren i przystosowując mosty i wiadukty. Przebudowane mają być jedynie pasy włączenia i wyłączenia na węzłach Kock Północ i Kock Południe. Planowane są również dwa mosty i dwa wiadukty, a także drogi obsługujące przyległy teren i przejścia dla małych zwierząt.

(fot. GDDKiA)

13 komentarzy

  1. Pieczychlebek Garncarz

    Najstarsza ekspresówka… dobry tytuł.

  2. Kocka? Noga motyla!! A przez Niemce w korkach dalej.

  3. bez sensu, są ważniejsze inwestycje niż ulepszanie NOWEJ drogi po której nromalnie się jeździ.

    • Bez sensu może to być tylko dla tych, którzy tamtędy nie jeżdżą i nie muszą przez 30 km jechać za kawalkadami TIR-ów, których nijak nie można wyprzedzić, bo na odcinku 100 km nie ma tam ani metra dwupasmówki.

  4. Strabag wycenił inwestycje realnie i z zapasem w kwestii ewentualnego wzrostu cen. Polaqua poleciał po kosztach czyli jak to się mówi na „dziada” byle by tylko wyrwać kontrakt. Widocznie ma takie wejścia że w przypadku wzrostu cen czy ogólnie inwestycji będzie błagał GDDKiA o aneksowanie umowy.

  5. dobre, ekspresówka

  6. Chcecie mieć porządna drogę DOBRZE wybudowana? To tylko STRABAG. S-19w okolicach Janowa lubelskiego widać było jak robili jaki mają sprzęt. Żaden Polski dziad niestety nie jest w stanie tego zrobić.

  7. Same mosty nad wieprzem i Tyśmienicą mogą pochłonąć cały budżet tej śmiesznej ,,polakły ,,( pisownia zamierzona ), a gdzie reszta ?????

  8. Strabag doskonale zna realia budowy, gdyż był wykonawcą istniejącego odcinka. Przejechali się na jego budowie i teraz wyceniają realnie. Nie jestem fachowcem z branży, ale widzę, że to firma o bardzo wysokiej kulturze technicznej. Jakość widać na każdym metrze ich budowy (Lubartów – Parczew). Nie zatrudniają setki podwykonawców, a co najważniejsze wywiązują się w terminach ustalonych z inwestorem. Bardzo przepraszam, ale to nie jest reklama, tylko moje osobiste odczucie niefachowca. Pozdrawiam czytelników.

  9. LU masz jakiś problem? A może nie segregują śmieci?

Z kraju