Najstarsza ekspresówka na Lubelszczyźnie otrzyma drugą jezdnię. Inwestycją zainteresowanych jest sześć firm
12:24 09-10-2021
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się z ofertami firm, które są zainteresowane przebudową obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Jest to pierwsza droga ekspresowa, jaka powstała na terenie województwa lubelskiego. Posiada jednak jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Planowana inwestycja polega na dobudowie drugiej jezdni, tak aby na każdej z nich kierowcy mieli po dwa pasy ruchu.
Do przetargu przystąpiło sześć firm. Najtańszą ofertę złożyła Polaqua i opiewa ona na 183,4 mln zł. Najdrożej swoje prace wycenił Strabag, gdyż na 279,8 mln zł. Oznacza to blisko 100 mln zł różnicy. Teraz dokumenty będą oceniane pod kątem formalnym i merytorycznym, z kolei podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowane jest w I kwartał przyszłego roku.
Zadaniem wykonawcy będzie dobudowa prawej jezdni o długości ok. 7,8 km. Co ważne, obiekty inżynieryjne są do tego przystosowane, gdyż w trakcie realizacji trasy w 2011 roku przewidziano jej rozbudowę pozostawiając na to teren i przystosowując mosty i wiadukty. Przebudowane mają być jedynie pasy włączenia i wyłączenia na węzłach Kock Północ i Kock Południe. Planowane są również dwa mosty i dwa wiadukty, a także drogi obsługujące przyległy teren i przejścia dla małych zwierząt.
(fot. GDDKiA)
Najstarsza ekspresówka… dobry tytuł.
Kocka? Noga motyla!! A przez Niemce w korkach dalej.
jakbyś trochę się interesował to byś wiedział, że na trasę lubartów lublin umowa jest już podpisanai wykonawca robi dokumentację projektową
i kiedyś będzie …..
bez sensu, są ważniejsze inwestycje niż ulepszanie NOWEJ drogi po której nromalnie się jeździ.
Bez sensu może to być tylko dla tych, którzy tamtędy nie jeżdżą i nie muszą przez 30 km jechać za kawalkadami TIR-ów, których nijak nie można wyprzedzić, bo na odcinku 100 km nie ma tam ani metra dwupasmówki.
Strabag wycenił inwestycje realnie i z zapasem w kwestii ewentualnego wzrostu cen. Polaqua poleciał po kosztach czyli jak to się mówi na „dziada” byle by tylko wyrwać kontrakt. Widocznie ma takie wejścia że w przypadku wzrostu cen czy ogólnie inwestycji będzie błagał GDDKiA o aneksowanie umowy.
dobre, ekspresówka
Chcecie mieć porządna drogę DOBRZE wybudowana? To tylko STRABAG. S-19w okolicach Janowa lubelskiego widać było jak robili jaki mają sprzęt. Żaden Polski dziad niestety nie jest w stanie tego zrobić.
Same mosty nad wieprzem i Tyśmienicą mogą pochłonąć cały budżet tej śmiesznej ,,polakły ,,( pisownia zamierzona ), a gdzie reszta ?????
Mosty wiadukty ich może byc nawet 50 . Oni są w tym wprawieni. No problem.
Strabag doskonale zna realia budowy, gdyż był wykonawcą istniejącego odcinka. Przejechali się na jego budowie i teraz wyceniają realnie. Nie jestem fachowcem z branży, ale widzę, że to firma o bardzo wysokiej kulturze technicznej. Jakość widać na każdym metrze ich budowy (Lubartów – Parczew). Nie zatrudniają setki podwykonawców, a co najważniejsze wywiązują się w terminach ustalonych z inwestorem. Bardzo przepraszam, ale to nie jest reklama, tylko moje osobiste odczucie niefachowca. Pozdrawiam czytelników.
LU masz jakiś problem? A może nie segregują śmieci?