Na al. Solidarności jeszcze w tym roku stanie fotoradar. Podobnych urządzeń będzie więcej przy drogach

Kolejne urządzenia do pomiaru prędkości zostaną w najbliższym czasie zamontowane przy drogach. Część z nich pojawi się w miastach, m.in. w Lublinie. To dopiero początek, gdyż na przyszły rok zapowiedziano zakup kolejnych 300 fotoradarów.

Jeszcze w tym roku na al. Solidarności w Lublinie ustawiony zostanie fotoradar. Urządzenie ma poskromić kierowców, którzy za nic sobie mają ograniczenia prędkości. Będzie to jedno z 26 urządzeń, których montaż zapowiadał w październiku ub. roku Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur. Nowe fotoradary pojawią się w miejscach, które są szczególnie niebezpieczne, gdzie dochodzi do dużej liczby zdarzeń drogowych czy też tam, gdzie kierowcy notorycznie nie stosują się do przepisów ruchu drogowego.

Ich lokalizacje nie są przypadkowe. Do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym masowo spływają bowiem wnioski o zamontowanie urządzeń w danych miejscach. Apelują o to zarówno sami mieszkańcy, lokalne samorządy, policja a także zarządcy dróg. Zainteresowanie jest tak duże, że na jedno planowane urządzenie przypada ponad 20 wniosków. Każdy z nich poddawany jest weryfikacji, a następnie dla zaproponowanego miejsca przeprowadzana jest analiza bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dopiero wtedy zapadają decyzje, gdzie dany fotoradar zostanie ustawiony.

Główny Inspektor Transportu Drogowego rozpoczął właśnie procedurę przetargową na dostawę stacjonarnych urządzeń rejestrujących prędkość. W naszym regionie, oprócz Lublina, fotoradar pojawi się także na drodze krajowej nr 19 Lublin – Lubartów w miejscowości Wandzin. Kolejne będą ustawione w Łazach, Ursusie i Grójcu w woj. mazowieckim, Biskupicach, Naściszowej i Kryspinowie w woj. małopolskim, Proszkowie i Głuszczycy Górnej w woj. dolnośląskim, Obornikach i Kościelnej Wsi w woj. wielkopolskim, Kartuzach i Wierzycy w woj. pomorskim, Solcu Kujawskim w woj. kujawsko – pomorskim, Jędrzejowie, Ciekotach i Staszowie w woj. świętokrzyskim, Dziećmiarowicach w woj. lubuskim, Niemodlinie i Krapkowicach w woj. opolskim, Sianowie w woj. zachodniopomorskim, Hryniewiczach w woj. podlaskim, a także w Łodzi i Krakowie.

Co ważne, fotoradary ustawiane będą nie tylko przy drogach krajowych, lecz również wojewódzkich, a nawet powiatowych. Jeżeli chodzi o termin, to ich montaż zaplanowano na czwarty kwartał bieżącego roku. Jednak to nie wszystko. W przyszłym roku ma się pojawić kolejne trzysta nowych urządzeń do pomiarów prędkości. GITD postawiło też na urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości jak też takie, które służą do monitorowania wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Do tego dojdą fotoradary przenośne, które mają być ustawiane w miejscach niebezpiecznych, gdzie np. nie ma możliwości zamontowania stacjonarnego urządzenia do kontroli prędkości.

(fot. lublin112.pl)

Zobacz również

55 komentarzy

  1. proponuje koło młyna kruzego skoro na barierki miasta nie stac

  2. Czyli – brakuje pieniędzy w budżecie . I tym sposobem zostaną uzupełnione !

    • Kilkaset milionów złotych rocznie wpływów z mandatów przy kilku miliardach kosztów rocznie na utrzymania IDT, drogówki to są nadal ujemne wpływy do budżetu.
      Może gdyby mandaty było 10x większe to by się to zbilansowało. Ale nadal nie jestem pewien.
      Ale masz rację – nie daj się łupic – jeździć tak, PRZEŁAŹ przez jednię jako pieszy tak, żeby nie było podstaw do wystawienia Ci mandatu. Jestem po twojej stronie. Nie dawajmy „złodziejom” się łupić.
      Noga z gazu, kaptur z łba, kamizelka odblaskowa na ciało, i PorD do poduszki, bo z tym także bywa słabo.

      • kierowca bombowca

        Ale ty jesteś głupi , przecież i tak na całej długości ulicy nie postawią fotoradarów (Ty pewnie chciałbyś Twoim tokiem rozumowania , żeby były fotoradary na każdym słupie oświetleniowym), a jak go miniemy to i tak będziemy swoje latać , przemyśl to co napisałem i przestań już wypisywać te dyrdymały bo i tak 95% kierowców będzie jeździło szybciej niż dozwolona prędkość na poszczególnych odcinkach dróg.

    • Wystarczy jeździć zgodnie z przepisami i nie ma mandatów…ot cała filozofia.

      • Nie w Polsce. Mandaty i nieprzepisowa jazda to dwie rozbieżne rzeczy.

        • nigdy nie słyszałem, by ktoś został zatrzymany jadąc zgodnie z przepisami albo dostał zdjęcie z fotoradaru jadąc 49 na 50-tce. głupotki piszesz, idź się doszkolić

          • Człowieczku malo wiesz.
            Mało wyroków było uniewinniających po nieprzyjęciu mandatu?

          • conman a słyszałeś o zatrzymaniu kierowcy bo jechał zbyt przepisowo i co się okazało 1,5 promila. budżet na przyszły rok planują nie służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo a dobrze wyważone firmy korporacyjne, także sama odpowiedź się nasuwa czym jest w Polsce policja, banda naciągaczy ręka rękę myje, względem nowego przepisy o zatrzymywaniu praw jazdy za przekroczenie o 50 na godzinę, ustawodawca nie zapisał możliwości przekroczenia prędkości przez policje czy nawet przez pojazd uprzywilejowany z włączonymi kogutami, dlatego w takim przypadku dlaczego przy zatrzymaniu i jasnych dowodach na złamanie przepisów przez radiowóz nagrywający pojazd przed nim ,( radar nie pokazuje prędkości pojazdu mierzonego tylko radiowozu), dlaczego więc tylko kierowca traci prawko a nie policjant i kierowca, co on złamał przepisy ale w imię dobrego czy o co chodzi?? bubel w ustawie a gani się kierowców nim?? czy przepisy nie są równe dla wszystkich

          • Przy ograniczeniu do 50 możesz jechać nawet 59 i tak fotoradar ci zdjęcia nie zrobi ponieważ on jest ustawiony dopiero od 60 tak samo jest z fotoradarem na 70km/h ustawiony jest dopiero od 80

  3. […] Jeszcze w tym roku na al. Solidarności w Lublinie ustawiony zostanie fotoradar. […]

    propozycja 1
    google.pl/maps/@51.2569887,22.5069501,3a,75y,282.94h,75.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNza8i_I-Wu77fwhaS7QezQ!2e0!7i13312!8i6656

    Druga…
    google.pl/maps/@51.2515152,22.5695739,3a,75y,269.78h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAN80i01cekxN_pMc4mePaA!2e0!7i13312!8i6656

    I trzecia…
    google.pl/maps/@51.2534944,22.5475653,3a,75y,299.01h,75.05t/data=!3m7!1e1!3m5!1sRxpTLN4M7z7EzbIxAwklFg!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DRxpTLN4M7z7EzbIxAwklFg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D354.4324%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

    Sam tam jeżdżę za szybko 😛

    • Jeżeli mam być szczera, to jak już koniecznie gdzieś ten fotoradar musi być, zdecydowanie nie w miejscu z propozycji 1 i 3. Dowiemy się niedługo czy wygrają względy bezpieczeństwa (propozycja 2), czy względy finansowe (propozycja 1 i 3).

      • Fotoradar będzie ustawiony na wysokości stadionu lublinianki w kierunku centrum.

      • Moim zdaniem postawią w propozycji 3, pomimo tego,
        że tam nie chodzi o bezpieczeństwo, tylko o hałas jaki robią urządzający wyścigi w tym miejscu.
        Mieszkańcy okolicznych bloków się skarżą.

        • zgadza się od zbiegu ulicy d3 maja -prusa w stronę wawki jest co noc wyścig lub piłowanie przez jakiegoś barana swojego złoma a najlepsze jest to ze na północnej jest komisariat i nie wierze ze tego nie słyszą ale radar pomiędzy wiaduktem Poniatowskiego a kompozytorów w stronę centrum to absurd

  4. dobre i to na początek. Jak nie pomagają prośby i zdjęcia z wypadków, to może mandaty podziałają.

    • to jeszcze pozdejmuj z dróg pełnoletnie rupiecie ze sparciałymi oponami całorocznymi…
      dla mnie 90-letni dziadek w seicento nieserwisowanym od kilku lat jest groźniejszy jadąc 40 na 50-tce, niż 30-latek w nowym aucie jadący 70. i to znacznie!

  5. Może przy wyjeździe z piaseckiej w końcu postawia. 60 ograniczenie a 100 min jada

  6. Bzdura, Al. Solidarności jest aż tak niebezpieczna? Radary stawia się dla zarobku a niebezpieczeństwa.

    • Jeżeli dla zarobku, to dlaczego w Lublinie od kilku lat nie ma ani jednego? A w całym województwie zaledwie kilka.

      • Jest ich kilka tylko bo lata temu zabrano gminom prawo stawiania fotoradarów. Powodem było właśnie to że gminy używały ich bardzo często właśnie do zbierania pieniędzy z mandatów a nie do poprawienia bezpieczeństwa na drogach. W tym przypadku gdzie konkretnie fotoradar na solidarności jest potrzebny nie mam pojęcia. Chyba że na lewych ograniczeniach prędkości na wyjeździe z miasta.

  7. Mam pytanie do przeciwników fotoradarów. Który to fotoradar zmusza do przekraczania prędkości dopuszczalnej?

    • o co ty kowa pytasz dziecko widze ze kretki odstawiles ale lekarz nam zabronil jutro na Abramowickiej nara

    • odpowiem Ci w sposób najmniej skomplikowany jak tylko umiem:
      każdy fotoradar!
      dziadyga na ograniczeniu do 70 zwalnia profilaktycznie do 45 (bo widzi fotoradar, a przecież nie ogarniał na bieżąco jakie jest ograniczenie), a później godzinę rozpędza się do 60-ciu. każdy, kto nie chce się za nim wlec musi go wyprzedzać i przekroczyć prędkość (by jak najkrócej być na przeciwległym pasie) – co w ogólnym rozrachunku jest bardziej niebezpieczne, niż gdyby wszyscy przejechali dany odcinek 80km/h.

      • tak to jest wkurzające, co nie zmienia faktu, że wolę tych co nadmiernie zwalniają, niż tych co nadmiernie gazują, a wiesz czemu? bo dziadyga co zwalnia do 45 raczej mi dzieci nie zabije…

  8. „Poskromienie tych co za nic mają ograniczenia ” nastąpiło by w momencie kiedy przyszedl by im mandat w wysokosci 5 tys zl a nie jakieś śmieszne 100 czy 200 .Ze też tam na górze nie mogą tego zrozumieć

  9. 1 fotoradar na całe miasto wojewódzkie. Strach na drogi wyjeżdżać.

  10. Gdyby fotoradary istniały dla zarobku (jak wielu twierdzi) to mielibyśmy fotoradary na każdym kroku. Dzięki temu bylibyśmy bogatym i znacznie bezpieczniejszym państwem.
    Póki co jesteśmy najniebezpieczniejszym drogowo w całej UE.
    Więc każdy kto powtarza te bzdury o fotoradarach musi być imbecylem, lub „Ekspertem Motoryzacyjnym” takim samym jak pan Emil. Jak poważna telewizja, kogoś takiego może mianować mianem eksperta?

    • zenek z fabryki kredek

      haha „Dzięki temu bylibyśmy bogatym i znacznie bezpieczniejszym państwem” haha logiczne.

    • Niestety Franiu. Nie uważasz, że Emil LITERALNIE ma rację? Zaprzeczysz, że fotoradary w pojazdach mierzą prędkość POJAZDU, W KTÓRYM SĄ ZAMONTOWANE? Zakupiono ruskie g. Podpięto do tego „atest” i dalej łoić baranów. Oczy się otwierają powoli, ale się otwierają.

    • Franiu;tabletki now!!!Chciałbym okamerowanie wszystkich dróg (no nie wszystkich),przejść i etc,kultury jazdy i kultury pieszych,bezkolizyjnych tras pociągów(bo tunele lub wiadukty).I tak bez końca,chciałbym.Ale te Twoje wypociny?Zapitalaj na Saharę i uważaj na karawany.Szerokości Franciszku.

  11. Po co w Lublinie radary? Wystarczy wpuścić dzbany z LKS. Oni jeżdżą nawet poza terenem zabudowanym max. 60km/h i obowiąkowo w czapkach i kaszkietach (czy oni nie mają ogrzewania w tych swoich Beemwu i Ałdi?

    • No dzisiaj widziałem gościa w bmwio z tablicą LU w K-stawie który nie wiedział jak się zachować na dobrze oznakowanym skrzyżowaniu.

      • endrju to typ człowieka z kompleksami. Uważa, że miejsce zamieszkania to powód do wywyższania się nad innymi.

        • Chyba tak. Prawie wszyscy komentujący uważają się za ,,mistrzów kierownicy,, a na codzień widać co się dzieje.

  12. Nigdy nie uwierzę w bajki o poprawie bezpieczenstwa przez takie stacjonarne skrzynki robiące zdjęcia .Bo jedyne co robią to zarabiaja kase .Jakby chcieli naprawdę poprawić bezpieczeństwo to montuje się ” odcinkowy pomiar szybkosci” wtedy nie ma cwaniaka który by to oszukał .I można mówic o poprawie bezpieczęństwa ,a nie o „maszynce do zarabiania „

  13. nie łudźcie się, że fotoradary poprawią bezpieczeństwo. pseudo kierowca rozwali się gdzieś indziej, a piesza z mordą w smartfonie wejdzie na czerwonym pod rozpędzone auto na innym przejściu.
    to, że 99% kierowców nie przekroczy akurat w tym miejscu prędkości niczego w ogólnym rozrachunku nie zmieni…

  14. Na ul.Narutowicz bardzo by się przydał fotoradar skończyłyby się szaleńcze jazdy po północy .

    • W którym miejscu? 🙂
      Gdzie tam rozwinąć tą „szaleńczą” prędkość?

    • no właśnie, też się zastanawiam. dla mnie tam nie ma nawet kawałka, żeby się do przepisowej prędkości rozpędzić, taka nawierzchnia…

  15. Żal czytać te komentarze, że fotoradary służą do zarabiania na kierowcach. Przecież to jakaś wiejska logika. Skoro jest ograniczenie do jakiejś prędkości to jakie to zarabianie na kierowcach? Tylko baran tak argumentuje. Oczywiście czekam na komentarze, że ograniczenia są bez sensu. Bo najlepiej zakrzyczeć. Ale zanim zaczniesz mnie krytykować jeden z drugim to wyjedź poza granice swojej wioski, zobacz ile jest takich urządzeń w innych krajach i zobacz, że można jeździć wolniej (stosować się do ograniczeń). A jednocześnie ludzie w tych krajach zarabiają więcej od nas, np. Niemcy. Jadą wolniej, czyli ogarną mniej klientów, a zarobią więcej, można? I zaraz będzie argument o ich autostradach, każdy kto tam był wie, że są one najbardziej zakorkowane w Europie, a do tego nie mają problemu by ograniczać prędkość do 60 na autostradzie przy przebudowach itp. A u nas Janusz powie, że takie ograniczenie to zarabianie na kierowcach.

    • trzeba spojrzeć na to szerzej niż propaganda w tv.
      polska mentalność jest taka, że jak ktoś mi zabrania, to chcę bardziej. jak ktoś egzekwuje ode mnie przepis to 10 metrów dalej pojadę 2 razy szybciej, żeby się mentalnie „odkuć” i wyjść na swoje.
      zdejmij klapki z oczu, rozejrzyj się, porozmawiaj z ludźmi. a później zabieraj głos

  16. W tym miejscu nie ma wypadków. Fotoradar tylko dla pieniędzy.

  17. Ogólnie sam pomysł na fotoradary mi się podoba. Ludzie zwolnią, a przecież chodzi tu o bezpieczeństwo. Nie tylko mieszkańcy, ale też obcy, ostrzeżeni znakami bądź yanosikiem. Ale najważniejsze jest przy tym wszystkim, żeby stały one w sensownych miejscach,a niestety nie zawsze tak jest…

  18. W miastach to chyba lepiej sprawdza się odcinkowy pomiar prędkości. Nie działa punktowo i w dodatku nie wychodzi drogo bo część infrastruktury mogą stanowić umieszczone nad skrzyżowaniami belki z sygnalizatorami. Aż dziw, że miasto inwestując w podobno nowoczesny i inteligentny system zarządzania ruchem nie wykorzystało tej okazji przynajmniej na części z ulic. A teraz ma to naprawić jeden zurad? W ciągu tygodnia go zamalują, zapchają pianką montażową albo jakiś miszcz BMW czy golfa 3 w tdi skasuje go podczas nocnej zabawy.

    • Co miałby taki system mierzyć jak prawie na każdym skrzyżowaniu jest czerwone i trzeba hamować? 🙂

      • Mi tam się zdarza trafić na zieloną falę. Nie powiem, że często ale jednak. Na niektórych odcinkach sprawdziłby się – w końcu w wielu miastach świata to działa.

  19. Budżet trzeba jakoś załatać.

  20. Tak to juz jest z Polakami. Jak im na ryja kagańca nie założysz, to nie wiedzą jak się zachowywać i zachowują się na drogach jak zwykłe bydło. Tylko po co te fotoradary? Niech się wybiją i będzie święty spokój…

  21. Znów grzebienie portfeli….No to po 200 póki radarów niema

  22. Jeżeli ktoś jeździ często dk19 na odcinku Lublin-Lubartów to na pewno zauważył fotoradar stojący w Łucce po prawej stronie jadąc w kierunku Lubartowa, tylko zastanawiający jest fakt że stoi owinięty czarną folią od września 2018

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9573zł -0.13%
    • GBP 5.1246zł -0.47%
    • EUR 4.3093zł 0.23%
    • CHF 4.0617zł 0.2%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      W Lublinie odbędą się spotkania biznesowo-szkoleniowe dla przedsiębiorców. Udział jest bezpłatny
      „Zalipie. Malowana wieś” Wystawa zdjęć z niezwykłej miejscowości odbędzie się w Zamościu
      Zbadaj swoje płuca w Nałęczowie
      Żołnierze Wyklęci – wielkie obchody Dnia Pamięci w Chełmie
      Zagrają dla Jasia Bednarza. Chłopiec cierpi na chorobą genetyczną – zespół Aperta
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.