Ma pojazd hybrydowy, ale nie zaparkuje w centrum Lublina za darmo

Nasz Czytelnik posiadający pojazd hybrydowy nie otrzymał identyfikatora do bezpłatnego parkowania w Lublinie. Wszystko przez normy emisji CO2.

Miasto Lublin po zmianach w Strefie Płatnego Parkowania zapowiadało szumnie, że preferowane będą pojazdy hybrydowe.

– Celem zmian w funkcjonowaniu Strefy Płatnego Parkowania jest m. in. wprowadzenie preferencyjnych abonamentów dla mieszkańców płacących podatki w Lublinie, ale także udogodnienia dla pojazdów niskoemisyjnych. Abonament typu „M” będzie przysługiwał tym osobom zamieszkującym SPP, które płacą podatki w Lublinie. Projekt uchwały wprowadza też preferencyjny abonament miesięczny (60zł) dla właścicieli hybryd o emisji CO2 poniżej 100 g/km, którzy płacą podatki w Lublinie. Z opłat zwolnione zostaną pojazdy do krótkoterminowego wynajmu (tzw. carsharing), jednak dotyczy to hybryd o emisji CO2 poniżej 100 g/km – tak 12 listopada informowało miasto na swojej stronie.

Nasz Czytelnik po zakupie pojazdu z napędem hybrydowym (prawdziwym hybrydowym a nie tzw. mild hybrid) postanowił zgłosić się po identyfikator do Strefy Płatnego Parkowania, który umożliwiłby mu darmowe parkowanie.

– Na stronie internetowej strefy płatnego parkowania w Lublinie przeczytałem: Posiadacze pojazdów samochodowych z napędem elektrycznym lub hybrydowym o emisji, CO2 poniżej 100 g/km określonej w świadectwie homologacji lub świadectwie zgodności WE dla kompletnych pojazdów mogą ubiegać się o wydanie identyfikatora uprawniającego do bezpłatnego korzystania ze strefy płatnego parkowania w Lublinie z wyłączeniem prywatnych parkingów – pisze w mailu czytelnik.

Jak się okazało, odmówiono mu wydania takiego identyfikatora, ponieważ dwa parametry przekraczają normy.

– Na mojej homologacji są wartości na podstawie rozporządzenia 2017/1151. Wartości niskie 90 g/km, średnie 85 g/km, wysokie 89 g/km, bardzo wysokie 125 g/km, cykl mieszany 101 g/km. Na podstawie tego, iż te dwie ostatnie wartości przekraczają 100 dostałem odpowiedź iż wydanie identyfikatora nie jest możliwe. Bardzo możliwe, iż przy tak przyjętych normach ciężko jest znaleźć samochód, aby spełnił je – wyjaśnia czytelnik.

Wnioski nasuwają się takie, że należało kupić starszy samochód, gdzie nie ma nowych norm.

– Nowy samochód pewnie będzie stać na parkingu, a dziecko do przedszkola będę zawozić starym samochodem z napędem diesla. Jak trzeba naginać prawo wydane przez samo miasto, aby takich identyfikatorów nie wydawać. Cykl bardzo wysoki odnosi się do jazdy na autostradzie, a cykl mieszany w większości odnosi się do terenu niezabudowanego. Zasada hybrydy jest taka, iż po mieście głównie używa ona silnika elektrycznego. Ale to jest chyba zbyt trudne do zrozumienia. Mówienie, że po zmianach w kwietniu można będzie można parkować za mniej jest propagandą. Skoro kilka lat temu podjęło się decyzje o przyznaniu bonusu samochodom hybrydowym to winno się być konsekwentnym. W sytuacji gdy większość mieszkańców nawet gdyby chciała zakupić elektryczne samochody to z powodu braku garażu miałaby trudność z ładowaniem go. Tyczy się to także garaży podziemnych pod nowymi blokami. Samochód hybrydowy (ten prawdziwy) jest rzeczywiście super ekologiczną opcją dla polskich miast. I fajnie, aby tych samochodów było więcej. Najciekawsze jest, że mieszkańcy dostaną identyfikatory i abonamenty nawet na stare przedpotopowe samochody. Może warto byłoby wprowadzenie pewnych norm emisji spalin na takie samochody. Chyba tu nie chodzi o ekologię – pisze rozgoryczony czytelnik.

(fot. pixabay.com)

Zobacz również

37 komentarzy

  1. no ale skoro jest napisane jasno że 100 a u niego wartości są wyższe to do kogo pretensje ?

    • Czytałeś na stronie strefy parkowania co jest napisane?
      Posiadacze pojazdów samochodowych z napędem elektrycznym lub hybrydowym o emisji, CO2 poniżej 100 g/km określonej w świadectwie homologacji lub świadectwie zgodności WE dla kompletnych pojazdów mogą ubiegać się o wydanie identyfikatora uprawniającego do bezpłatnego korzystania ze strefy płatnego parkowania w Lublinie z wyłączeniem prywatnych parkingów.

      Nie ma tam wyróżnione w jakim cyklu, więc informacja jest nieprecyzyjna, a kwestia darmowego parkowania powinna być rozstrzygnięta na korzyć takiego samochodu. W cyklu miejskim ma niższa niż 100 normę. Już teraz rozumiesz? Lepiej dieslem kopcić w centrum miasta ?

      • no właśnie, nie ma wyszczególnionego w którym z cyklów – więc to chyba normalne, że zawsze przyjmuje się najmniej korzystną wartość? poniżej 100 to poniżej 100, a nie „w warunkach laboratoryjnych uzyskał wynik 99, a tak poza tym to 140”
        jesteś porażką systemu edukacji

        • Może jest w rozporządzeniu jest t.z. „gwiazdka” sugerująca że :
          – Stać cię na „hybrydę , to i stać cię na opłaty parkingowe .

    • łączę się z nim w bólu
      został oszukany jak wielu posiadaczy pojazdów hybrydowych 😉

      • wszystko na stronie urzędu miasta jest jasno napisane, w papierach auta wartości jak na stronie producenta. więc do kogo teraz pretensje, że kupiło się hybrydę niespełniającą wymagań?

    • Do kretynów z urzędu, którzy tworzą niejasne przepisy z dużym polem do indywidualnej interpretacji.
      Ciekawe kiedy otworzą dla mieszkańców miasta parkingi przy urzędach „tylko dla pracowników”.

  2. Bo to trzeba śpie***** majstra z dachu.

  3. … co chce pokazać ? … że ma hybrydę … czy … że nie ma na parking ?

    • „ps” – jak nie zrozumiałeś co napisano czarno na białym, to reklamacje do rodziców o złą produkcję

    • A Ty że jesteś głupi czy tylko udajesz? Ludzie to chyba nie potrafią czytać w tych czasach tak jak jeździć na drogach. Porażka…

  4. Stać goscia na chybryde a marudzi że nie lubi płacić za parking….Typowa Lubelska skanera….!!

  5. Bezpłatne parkowanie dla hybryd w SPP nie ma nic wspólnego z ekologią – to jedna wielka ściema. Przecież każdy parkujący pojazd nic nie emituje do atmosfery (nawet te na holzgas i z silnikiem Watta) wiec dlaczego za postój jedni płacą a inni nie??????? Gdyby rzeczywiście władzom miasta zależało na czystym powietrzu to wprowadziły by zakaz wjazdu do strefy pojazdom z silnikiem spalinowym – o czym na razie nie może być mowy ze względów oczywistych. Więc pod płaszczykiem ekologii wciska się ludziom ciemnotę ale tak naprawdę chodzi tylko o KASĘ. Wyobraźcie sobie Państwo taką oto sytuację: wszyscy mieszkańcy kupią pojazdy czysto elektryczne – więc praktycznie SPP przestanie obowiązywać??? – czy włodarze miejscy wymyślą coś nowego???

  6. gorszysort:
    a ciebie nie stać na słownik ortograficzny:-)

  7. „Nowy samochód pewnie będzie stać na parkingu, a dziecko do przedszkola będę zawozić starym samochodem z napędem diesla.”

    Na złość mamie odmrożę sobie uszy. 😉

  8. Kolejna eko-ściema.Jak widać frajerów nie brakuje:-).
    lublin – miasto inspiracji

  9. kupił nietanią hybrydę, która będzie stała pod blokiem – bo nie ma na parking, mimo darmowych gniazdek do ładowania. ma za to na olej do diesla i na parking dla diesla. czy ten czytelnik jest idiotą?

  10. ZDiM wraz z Radą Miasta Lublina dba o to by parkować mogli zatrudnieni w centrum pracownicy na zasadzie fikcyjnego meldunku czasowego. Czyli za 100zł a po 1.04.2020r. za 150 zł – rocznie !
    Pojazdy mieszkających poza miastem ( na ogół stare graty w Dieslu ) służą paniusiom pracującym w mieście do dojazdu do pracy. Zagracają w godzinach pracy ulice miasta
    To się nie zmieniło w nowej uchwale RM 22 go listopada 2019 i raczej nigdy

    • Zawsze znajdzie się „takie coś” jak @miet.
      Bo i owszem wystarczy zameldowanie na pobyt czasowy, ale…
      § 5.1 Uprawnienia do otrzymania jednego abonamentu typu „M” dla mieszkańca, po wniesieniu opłaty posiada osoba fizyczna:
      1) zameldowana na pobyt stały lub czasowy w obszarze SPP (gdy zameldowanie na pobyt stały ma miejsce poza terenem Miasta Lublin), przy czym w przypadku zameldowania czasowego niezbędne jest wykazanie się tytułem prawnym do lokalu mieszkalnego w obrębie SPP

      Jeden abonament i jeszcze pod warunkiem posiadania tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego.
      Ale czy „takie coś” jest w stanie to zrozumieć?
      Chyba nie bardzo.
      I jeszcze „takie coś” pisze, że w nowych przepisach obowiązujących od 01.04.2019 nic się nie zmieniło w abonamencie „M” poza ceną.
      Tymczasem dodano punkt:
      3) rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych w Lublinie, jako miejscu zamieszkania

      Nie wystarczy zatem przy zameldowaniu czasowym mieć tytuł prawny do lokalu mieszkalnego ale trzeba będzie być również płatnikiem podatków w Lublinie.
      Ale „takie coś” jak @miet (a może taki współczesny towarzysz @miet) nie jest w stanie tego pojąć i zrozumieć lub wykonuje z góry zaplanowaną akcję dezinformacyjną.
      Ciekawe w jakim celu i na czyje zlecenie? 🙂

  11. Myslenie nie boli

    Trzeba było kupić w pełni elektryczny bez emisyjny pojazd,np Nissan leaf albo choćby corse-e nie było by problemu.

  12. No to trudno. Przecież wcześniej ludzie hybrydy kupowali i nie parkowali za darmo w strefach.

  13. Witam wszystkich, niektórzy widać tylko hejtowac umieją a pod kopułą pustka.
    Koleś ma rację bo żaden samochód elektryczny nie osiąga tak niskiej emisji CO. Tesla 3 emituje od 150-180g/km a emisja dla diesla to ok 140g/km. Gdzie ekologia?
    Cofamy się teraz do zakładu produkującego akumulatory dla Tesli i łapiemy się za głowę ;/ wyprodukowanie takiego akumulatora emituje od 11-15 TON CO. Niestety taki akumulator żyje tylko 10 lat potem trzeba to utylizować. Więc wsiadaj do diesla lub benzyniak a i lecimy w trasę;)

  14. „może się ubiegać” nie gwarantuje, że każdy dostanie 🙂

  15. wydymali eko swirow

    tylko pojazdy hybrydowe, emisja jest para wodna, chociaz znajac urzednikow ” miasta inspiracji ” wprowadzili by norme na pare wodna….

  16. Dopóki diesle nie zostaną całkowicie zakazane dopóty nie zlikwidujemy smogu i smrodu w miastach
    Kto pamięta lata 70-80 to wie że kiedyś nie było smogu
    A ludzie palili w piecach węglem, na osiedlach na kilka bloków była osobna kotłownia bo nie było wielkich miejskich elektrociepłowni. Może sporo było między blokami brudnego śniegu ale nie było smogu takiego jak teraz.
    Tylko wycofanie diesla ! kiedyś samochody ciężarowe były na benzynę !
    STARy, Żuki, Uazy, ZIł, Kraz
    Dziś jest możliwość nawet zagazować diesla – tak robią w TIR
    Mam 3,2V6 osobówkę na LPG jestem EKO – sąsiad ma diesla w Polo – syf jeden jak odpali sztrucla

    • Durnyś. Nie było smogu bo nikt tego nie mierzył. Tak samo jak nie było chorób bo wielu z nich nie znano, nie badano, co nie oznacza, że ludzie na nie nie umierali.
      Dlaczego problem smogu pojawia się zawsze w okresie grzewczym?

      • Coś masz problemy z logiką więc wyjaśnię. Bo wtedy do emisji z samochodów i przemysłu dochodzi emisja z pieców i tak powstaje smog. Z tego jedynie wynika, że piece zanieczyszczają powietrze tylko w zimie, a przemysł i samochody cały rok.

        • Nie, po prostu nie lubię hipokryzji a winienie za problem samochodów nasilone akurat zawsze w tym samym okresie jest po prostu słabe. Nie byłoby pieców – nie byłoby tematu smogu przez cały rok. Nie byłoby samochodów – temat powracałby tak samo jak obecnie.

    • Jak zabudują górki Czechowskie to dopiero będziemy mieli smog w Lublinie jak nie będzie wentylacji miasta. Będzie tak jak w Krakowie. Brawo radni. Brawo Prezydent.

  17. Gdzie ja żyję? Jesteś bogaty… Stać cię na hybryde to masz parking za darmo. Nie tędy droga do czystego powietrza.

  18. pojedź na Fuerteventurę ( wyspa wiatru ) tam jest pogoda cały rok w okolicy 18 w nocy w dzień nawet do 30
    a wieczorami jest smog w Puerto del Rossario, nawet w Morro Jable a nikt przecież tam nie pali w piecach !
    spada temperatura do 18
    WIECZOREM smog jest – skąd ciekawe ?
    z aut z silnikiem na ROPĘ – nie inaczej

  19. wszyscy płacić i płakać bez wyjątku!!! i ci co nie parkują też powinni płacić

  20. dostałem w czerwcu identyfikator ważny tylko co marca 2020, a co dalej?

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8234zł -0.7%
    • GBP 5.1292zł 1.06%
    • EUR 4.2747zł -0.23%
    • CHF 3.8919zł -0.67%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Miejski Sylwester w Chełmie. Zagrają Red Lips i Malibu
      W Lublinie odbędą się „Sprawunki – Targi Wyjątkowych Rzeczy”
      Miejski Sylwester w Zamościu. Zagra Golden Life
      Miejska Wigilia w Chełmie
      Świąteczny Kiermasz Bożonarodzeniowy w Puławach
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.