LUBLIN112 ALARMUJE: Skimmerzy zaatakowali w Lublinie karty klientów banku Millenium

Pod koniec roku w jednym z bankomatów w Lublinie zostało zainstalowane urządzenie do skanowania kart bankomatowych. O sprawie poinformowała nas Czytelniczka.

Skimming, czyli kradzież danych z kart bankomatowych dotknęła mieszkańców naszego miasta. Jak napisała do nas Czytelniczka Klaudia, do kradzieży danych doszło w bankomacie przy al. Tysiąclecia w Lublinie. Jak pisze Czytelniczka – Karty były skanowane przy bankomacie na al. Tysiąclecia a skopiowanych kart używano w Limie w Peru. Karty były kopiowane 18 grudnia, bo wtedy korzystałam z bankomatu na al. Tysiąclecia.

Przez zeskanowanie danych z karty bankomatowej można stać się ofiarą kradzieży pieniędzy z konta. Aby doszło do zeskanowania karty bankomatowej przestępca, który chce okraść klientów banków metodą skimmingu, musi zainstalować w jednym z bankomatów odpowiedni sprzęt. Po zamontowaniu zestawu do skanowania na bankomacie mało spostrzegawcze oko nie dostrzeże żadnych zmian. Sprzęt do kradzieży danych składa się ze skanera odczytującego zawartość karty oraz kamery lub specjalnej nakładki na klawiaturę bankomatu.

Cały zestaw pozwala przestępcy na kopiowanie w niewidoczny dla niego sposób zapisanych na karcie danych.

Poniżej prezentujemy film instruktażowo-edukacyjny dotyczący skimmingu, zrealizowany przez EdukatorFILM dla Komendy Stołecznej Policji w Warszawie w ramach projektu pt. „Cyberprzestępczość a elektroniczne instrumenty finansowe”.

Równocześnie przestrzegamy przez tego typu przestępczością i zalecamy ostrożność podczas korzystania z bankomatów dostępnych na ulicy. Najlepiej korzystać z bankomatów w oddziałach banku lub w miejscach objętych monitoringiem.

Z informacji jakie do nas dotarły, poszkodowanych osób może być więcej. Każdy kto zauważy, że z konta pod koniec roku zniknęły mu w niewytłumaczalny sposób pieniądze, może zgłosić fakt ten na policję.

2014-01-05 18:43:02
(fot. wideo EdukatorFILM YouTbue)

57 komentarzy

  1. Ja właśnie 17.12 z tego bankomatu na Krakowskim przy Sezamie wypłacałam

  2. ja wypłacałam 17. grudnia na ul tysiąclecia a kradzież była 30 grudnia o 23 w nocy. i podczas rozmowy i zgłoszeniu tego w mbanku pani przez telefon powiedziała że skopiowano ją w tym bankomacie a skąd to wiedziała nie wiem.

  3. Zainteresowałem się sprawą bo Mbank zablokował mi karte z podejżeniem skopiowania paska i choć nie mogłem pewnego dnia zapłacić za piwo i czipsy to widze, że całkiem spora afera i fart ,że bank działał szybko.
    Ciekawe co będzie z tą sprawą, przeglądając temat pojawia się tylko 2 dokładne opisy tranzakcji? a reszta miała co? tylko lima i wypłata? O ile z góry art. zwrot Disposición de efectivo to z tego co sie doszukałem – wycofanie środków to wcześniejszy post uszczegóławia miejsce Esq. Av. Ricardo Palma Y Cl. Alfonso Ugarte to miejsce gdzie zainstalowany jest bankomat w internecie pokazany jest nawet na niego widok i cały opis, i nie ma przy nim kamery czy interpol nie może tym razem skutecznie zadziałać?
    Banco: Global Net
    Nombre: Tienda Miraflores – Ricardo Palma I
    Dirección: Esq. Av. Ricardo Palma Y Cl. Alfonso Ugarte
    Oficina Bancaria
    Ubicado en : Miraflores, Lima, Lima.
    Horario: En función del local
    ot cały bankomat http://www.deperu.com/cajeros-bancos/atm-tienda-miraflores-ricardo-palma-i-en-miraflores-14062/

  4. Witam! moze już komuś udało sie odzyskać pieniadze jezeli tak napiszcze ile dni czekaliście…

  5. Też mnie to spotkało i także w okolicy 18 grudnia korzystałam z bankomatu na al.Tysiąclecia, na szczęście bank zablokował kartę i nie doszło do żadnych podejrzanych transakcji

  6. Witam ja rowniez padlam ofiara skimmingu,17.12.wyplacalam pieniadze z bankomatu na Tysiaclecia,w sylwestra dostalam tel z banku ze na moim koncie zostaly przeprowadzone transakcje w Peru w Limie,nie wierzylam!A jednak stracilam prawie 2tys,wszystko w jednym dniu wyplacane.Zglosilam reklamacje do banku tj.Bank Millenium i na policje i dzisiaj dostalam tel ze zwrocili mi kase,takze ucieszylam sie niezmiernie,a dla wszystkich ktorych to spotkalo:reklamacje zglosilam 2.01.2014 czyli tydzien,szok ze tak szybko!

  7. Czy ktoś z Was powie mi czy zmiana PINu coś da ? :/

  8. to szybko, w mbanku najpierw odsyłali mnie, mówiąc ze za wcześnie na reklamację.(pieniądze znikneły z konta 4 stycznia,) teraz drugi dzień nikt się nie odzywa, chociaż mieli się kontaktowac. Mam nadzieję, że nie będą robic problemów ze zwrotem pieniędzy. Czy komuś z kontem w mbanku udało się juz załatwic tę sprawę?

  9. ja wypłacałam 19 grudnia w bankomacie wbudowanym w galerie centrum, wczoraj mnie okradli na prawie 600zł … oczywiscie w Limie…. lecz jeszcze nie zaksiegowano ponieważ zobaczylam co sie stalo w ciagu 2 godzin i odrazu tel do mbanku… zlozylam reklamacje..karta zablokowana a jutro idę na policję.

  10. Omówię pewną kwestię dotyczącą osób mówiące o tym, że pieniądze zniknęły im w styczniu. Nie zniknęły w styczniu one zostały pobrane w grudniu najpewniej 30-31 grudnia, a w styczniu zostały zaksięgowane przez bank. Ja miałem tak: Dostaję SMS-y z banku przy w płatach i wypłatach na konto, o wypłatach w USD dowiedziałem się właśnie dzięki SMS-om było to 31 grudnia 22:01, do piątku czyli 03.01.14r. nie wiedziałem tak naprawdę gdzie podziały się pieniądze (środki były zablokowane tak jak bym nie miał pieniędzy). Nie wiem co z tą Dominikaną to jeden, dwa takie przypadki, wszyscy spędzali sylwestra w Peru w pięknej stolicy Lima, a za rok gdzie się spotykamy?

    Druga kwestia jeśli ktoś nie jest pewny tego czy jego karta mogła też zostać skopiowana niech ZMIENI PIN. Zmiana PIN-u wszystko załatwi. Najwyżej zablokują Ci Twoją główną kartę, bo źle trawili w PIN (mówię o Peruwiańczykach).

    Trzecia kwestia. Jeśli pojawia się Dominikana, może być to grupowo, czyli część kart wypłacają w Peru, a drugą część w Dominikanie.

    Mam konto w Millenium Bank, na rozpatrzenie reklamacji mają 3 miesiące, swoją złożyłem 3.01.14r. Więc mam nadziej, że i mi szybko oddadzą pieniądze co Pani Ani.

  11. co do daty wypłat, u mnie 4 stycznia pojawila sie transakcja, znikneły pieniadze i dostalam smsy z banku, ze mam „wyczyszczone konto”. zaksięgowano 8 stycznia.

  12. Czyli to nie będzie w dziesiątkach osób liczone, a w kilkuset :/ Wypłaty jak widać są falowe i co potem następne będą znowu za kilka dni? :/

  13. RADZE zmiane pinu i oczywiscie karty,ja juz osobiscie nie wiem czy bede wyplacala z bankomatow,!

  14. Jestem kolejną ofiarą…wypłacałam pięniądze w bankomacie na Tysiąclecia w grudniu kilka razy… po powrocie z zagranicy dowiedziałam się, że moja karta jest zablokowana. Dzięki czujności banku podejrzaną transakcję z Pery zablokowali i pieniędzy nie straciłam… teraz boję się wypłacać pieniądze z bankomatów..((

  15. W Pekao SA szybko i dobrze załatwili sprawę…We wtorek zgłaszałam problem…po tygodniu zwrócili pieniadze.

  16. to szybko, w mbanku to chyba pare miesiecy potrwa… Najpierw nie chcą przyjac reklamacji, po kolejnej probie wreszcie udalo sie zlozyc reklamację. Tylko co z tego jak w ciagu 5 dni miał odezwac sie w tej sparwie dział reklamacji… i oczywiscie cisza. Czy komus w mbanku udalo sie zalatwic reklamacje i czy macie jakis sposob na sprawne zalatwienie? Wkurza mnie to olewanie klienta!

  17. mi już Millenium pieniądze zwrócił. Szybko. Zamiast 3 miesięcy było 3 tygodnie.

  18. Zwrócili co do grosza wraz z prowizjami? Sam mam w Millenium tak więc i ja zapewne niebawem dostanę wpłatę na konto.

  19. Witam! ja po 14dniach doczekałam sie zwrotu pieniedzy z Banku Millennium.

  20. Dziś i mi zwrócili pieniądze, bardzo się cieszę z tego powodu.

    I małe ogłoszenie dla Skimerów – Poczytałem trochę i wiem jak działacie. Będę zwracał uwagę na bankomaty (każda najmniejsza różnica wzbudzi me podejrzenia) i nawet na te, z których nie będę wypłacał pieniędzy, miejcie się na baczności, bo nie ma litości 😛 Nie ma takiego okradania mojego banku!

  21. A ja mam trochę inny problem, mojej mamie skradziono kartę razem z pinem (wiem, nie powinno się trzymać ich razem, ale starsi ludzie niestety są naiwni…) i wypłacono kilkaset zł z bankomatu. Czy bank ma obowiązek oddać te pieniądze?
    Jak to jest? A jeśli bank może ale nie musi oddać, to na co się powołać, zeby jednak odzyskać pieniądze? Ktoś wie?

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9624zł -0.37%
    • GBP 5.1489zł 0.38%
    • EUR 4.2996zł -0.05%
    • CHF 4.0537zł -0.01%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      W Lublinie odbędą się spotkania biznesowo-szkoleniowe dla przedsiębiorców. Udział jest bezpłatny
      „Zalipie. Malowana wieś” Wystawa zdjęć z niezwykłej miejscowości odbędzie się w Zamościu
      Zbadaj swoje płuca w Nałęczowie
      Żołnierze Wyklęci – wielkie obchody Dnia Pamięci w Chełmie
      Zagrają dla Jasia Bednarza. Chłopiec cierpi na chorobą genetyczną – zespół Aperta
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.