Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Logowała się na konto, chciała dostać „bonus finansowy”. Straciła pieniądze (zdjęcia)

Mieszkanka powiatu parczewskiego padła ofiarą oszustwa. Kobieta w trakcie logowania się na swoje konto w banku, nieświadomie przekazała oszustom dane dostępowe do konta. Zamiast „bonusu finansowego” w kwocie 1000 zł, straciła blisko 2 tys. złotych.

W minioną sobotę do parczewskiej komendy zgłosiła się 60–letnia mieszkanka gminy Podedwórze, która padła ofiarą oszustwa. Kobieta podczas logowania się na swoje konto internetowe zauważyła reklamę wraz z linkiem, który po kliknięciu gwarantował bonus w kwocie tysiąca złotych. Kobieta kliknęła w link, a potem został poproszona o podanie danych do bankowości elektronicznej. Kiedy podała swoje dane, okazało się, że nie otrzymała żadnego bonusu. Wtedy zakończyła działanie aplikacji.

Po tygodniu 60-latka miała problem z ponownym zalogowaniem się, zadzwoniła więc na infolinię. Wtedy pracownik banku poinformował ją o wykonywanych z jej konta kilku transakcjach bezgotówkowych w różnych kwotach od 20 do ponad 4 tysięcy złotych. Wówczas zdała sobie sprawę, że padła ofiarą oszustwa.

Kiedy córka 60-latki zadzwoniła na infolinię banku, natychmiast zablokowała dostęp do konta. Okazało się, że konto jej matki nie posiadało żadnych środków finansowych w walucie polskiej, tylko w euro. Pozyskane dane posłużyły bowiem oszustom do wykonywania i obrotu głównie ich własnymi zasobami pieniężnymi poprzez liczne transakcje internetowe na różne konta oraz różne dane.

Po zakończonych przelewach w polskiej walucie, oszuści postanowili również wykorzystać znajdujące się na koncie blisko 400 euro, które zostało przewalutowane na kwotę ponad 1700 złotych. Dzięki tym środkom przestępcy dokonali ostatniej transakcji. Tym samym kobiety zamiast obiecanego bonusu poniosły straty finansowe. Sprawą zajmują się policjanci.

Logowała się na konto, chciała dostać „bonus finansowy”. Straciła pieniądze (zdjęcia)

Logowała się na konto, chciała dostać „bonus finansowy”. Straciła pieniądze (zdjęcia)

Logowała się na konto, chciała dostać „bonus finansowy”. Straciła pieniądze (zdjęcia)

(fot. Policja Parczew)

9 komentarzy

  1. Jakaś pralnia na cudzym rachunkiem? Dziwne to.

  2. Łowczynie okazji. I dobrze im tak. Jakby słuchały proboszcza to by wiedziały że chciwość to 2-gi grzech główny.

  3. Była zbyt chciwa, ale o tyle dobrze się stało, że pomogła bardziej potrzebującym niż ona sama.

  4. Pieczychlebek Garncarz

    I to był chyba właśnie ten bonus… Niektórzy ludzie chyba naprawdę mają problem z myśleniem.

  5. „za darmo to boli gardło”

  6. A co z autoryzacją tych przelewów? Można robić przelewy bez potwierdzenia w tych czasach (kod sms itp)?

  7. I bardzo dobrze,durini nie szkoda.

  8. Chciwość to jak ktoś chce zarobić krocie na kryptowalutach, albo piramidzie finansowej. Wielkich oszczędności tam nie miała, 1.15 jej zostawił szczur jeden.

  9. może nie przeczytała ze ten bonus jest dla kogoś innego jeżeli dane poda

Z kraju