Kolejny lubelski most w złym stanie. Ciężarówki pojadą objazdem

Jeszcze w tym miesiącu, w kolejnym miejscu w Lublinie, staną znaki ograniczające ruch ciężkich pojazdów. Będą to dwa mosty na ulicy Mełgiewskiej.

Ze względu na pogarszający się stan techniczny mostów na rzece Bystrzycy w ciągu ulicy Mełgiewskiej w Lublinie, ratusz jeszcze w tym miesiącu wprowadzi tam ograniczenia w ruchu ciężkich pojazdów. Wstępne plany mówią o zakazie wjazdu aut o masie większej niż 20 ton, za wyjątkiem autobusów komunikacji miejskiej. Co więcej, staną tam też znaki ograniczające prędkość do 30 km/h. Taki stan ma potrwać minimum dwa lata, gdyż prace związane z kompleksowym remontem obu mostów zaplanowano dopiero na 2018 rok. Ograniczenia mają zapobiec poważniejszym uszkodzeniom mostów i pozwolić, by przetrwały one bez konieczności wykonywania tam większych remontów cząstkowych.

Na początku miesiąca z powodu złego stanu technicznego znaki z ograniczeniem tonażowym do 20 ton oraz ograniczeniem prędkości do 30 km/h pojawiły się na moście na Bystrzycy w ciągu al. Unii Lubelskiej. Ograniczenia dotyczą obiektu, którym pojazdy poruszają się w kierunku ronda Lubelskiego Lipca ’80. Ograniczenia stanowią wypełnienie zaleceń zawartych w raporcie z przeglądu technicznego mostu. Obowiązują na odcinku od przewiązki ruchu w rejonie stacji paliw.

Dokładnie rok temu ograniczenia wprowadzono także na moście nad rzeką Czerniejówką, w ciągu ulicy Pawiej w Lublinie. W tym przypadku na most nie mogą wjeżdżać pojazdy cięższe niż 10 ton a dodatkowo dla wszystkich obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Wcześniej zamknięto dla ruchu most na Czechówce w ciągu ulicy Głównej. Jego stan z miesiąca na miesiąc był coraz gorszy w końcu groził on zawaleniem.

Z kolei w najgorszym stanie jest wiadukt nad torami w ciągu ulicy Grygowej. Mająca ponad 30 lat budowla jest najdłuższa w Lublinie ale też ledwo co stoi. Żeby wiadukt się nie zawalił, wprowadzono najpierw zakaz wjazdu samochodów ciężarowych, potem gdy to niewiele pomogło, a jego stan wciąż się pogarszał, zastosowano ruch tylko w jednym kierunku. W międzyczasie podparto go prowizorycznymi przęsłami. Później z kolei wprowadzono kolejne ograniczenie, tym razem do 2,5t.

(fot. lublin112)
2015-11-18 21:55:14

31 komentarzy

  1. Dzięki wspaniałemu gospodarzowi, miasto popadło w ruinę. Co raz więcej różnych kwiatków pojawia się jak grzyby po deszczu. Ale Arena i Aqua biją rekordy popularności. Czy człowiek który złamał prawo w sprawie najmu w prywatnym biurowcu pomieszczeń dla pierdzistołków może bezkarnie rządzić w Lublinie? Co jeszcze jest w opłakanym stanie i niedługo pierdyknie? Eksmisje Polaków idą pełną parą. Prezydent Koziego Grodu szykuje lokale dla biednych muzułmańskich uchodżców. Po mrożnej zimie pewnie kilkadziesiąt kilometrów ulic zamkną, bo kasy na remonty brakuje. Miasto Inspiracji stawia na znaki zakazu i ograniczeń; są tańsze.

    • Nie wiesz o czym piszesz. Jedni wypromowali się na haśle „Polska w ruinie”, a ty jak widzę próbujesz zaistnieć w podobny sposób.

      • Bob na prezydenta! Oby żyło się lepiej … swoim.

      • Ty zapewne z grona tych co jeżdzą tylko rowerem, bo na samochód za stodołą za mało i jak typowy leming widzisz wszystko w różowych barwach. Ryba psuje się od głowy. Najlepiej postawić zakaz wjazdu do Lublina, zrobić skansen i pozamiatane. Darmowe autobusy od rogatek miasta do Areny, Aqua, Centrum kultur, no i oczywiście do akademików a studentom darmowe rowery. Doskonale wiem , co piszę. W przeciwieństwie do ciebie potrafię samodzielnie myśleć.

        • Czyli, jednak nie pomyliłem się.

        • http://jawnylublin.pl/archiwa/gmcpt-rok/wszystkie/
          to tylko lata 2013-2014
          http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=305147&page=1010
          Jeżdżę, widzę, czytam, jestem realistą i wiem, że żaden budżet nie wytrzyma wszystkich potrzebnych inwestycji i remontów. Ostatnie lata spędziłeś w zamknięciu? Trzeba naprawdę być ślepym, aby nie zauważyć ile się w ostatnich latach zmieniło!

          • Robert to prawda że się zmieniło, ale nie to co trzeba, jak widać pilniejszą sprawą były mosty, a nie Aqua Park, czy Arena, które były zrobione dla popularności niemyślącej gawiedzi właśnie, a jeszcze skoro taki czytelnik jestes zapalony, to na pewno czytałeś ile to POwsko PSLowska ekipa nasprzedawała gruntów miasta prywaciarzom, aż niedługo i ratusz pewnie będą sprzedawać, a potem wynajmować za Nasze pieniądze… taki to ekonomista rządzi Lublinem

        • Bob burak co myśli, że jak ktoś jeździ rowerem to go na samochód nie stać.
          Szkoda komentować takich ćwierć mózgów, ale jednak.
          Po sposobie wypowiedzi widać, że to „wyznawca” jedynej słusznej partii.
          To, że w Lublinie jest dużo starej infrastruktury drogowej to wiadomo. Mosty są sukcesywnie remontowane, a nie jest to weekendowa robota. Poprzednia władza w Lublinie pokazała, że można nic nie robić, a kasę zgarniać i teraz mamy tego efekty.

          • W poprzednią kadencję, to miastem rządził p.Żuk. Prawdę piszesz. Nic nie zrobił w tej kwestii, kasę zgarniał, miasto zadłużał i teraz mamy tego efekty.

    • Napisz jeszcze (swoim zwyczajem), że winne jest BMW…

  2. NA ul. A. Grygowej zakaz wjazdu ciężarówek to fikcja. Jadąc na 7 do pracy często można spotkać ciężarówki jadące przez most lub straż pożarną jadącą pod prąd na sygnałach(bo przecież on jednokierunkowy) a po przeprawie przez most sygnały wyłączają. Respektowanie praw ale nie przez każdego.. jakie to prawdziwie w tym Pięknym kraju.

  3. A ten objazd to którędy? Chyba obwodnicą? To jest ostatni most w Lublinie patrząc w dół rzeki, następna jest „kładka” koło oczyszczalni, jest jeszcze mały mostek koło młyna, a potem dopiero obwodnica… z kolei patrząc w górę rzeki, następny jest dopiero na Unii Lubelskiej – nieważne czy się wyjeżdża z Turystycznej czy Mełgiewskiej i chce skręcić w Tysiąclecia, czy wyjeżdża z Andersa i chce przejechać na Mełgiewską – w obu przypadkach pozostaje kilkukilometrowa wycieczka na Unii Lubelskiej, albo…. zignorowanie zakazu. Ale nie mam wątpliwości, że stróże prawa już sobie ostrzą zęby na tych co zechcą sobie skrócić drogę albo zwyczajnie zagapią…

    Mi tam zakaz nie przeszkadza, bo jeżdżę tamtędy 4x dziennie i nie zmartwię się jak będzie luźniej, ale kierowcom ciężarówek współczuję.

    • Ale przecież to nie istotne… Przedsiębiorców, inwestorów (miejsca pracy) na pewno przyciągnie do miasta stadion Akła a na pewno Centrum spotkania Kultur…!

    • Można pojechać np. Graffa – Witosa – nawrót na rondzie przy Makro – Witosa – Tysiąclecia

    • pontifex wycieczka na Unii Lubelskiej jest niemożliwa przecież ;pisze że już tam stoi zakaz

  4. na ch…..j nam równe drogi i wytrzymałe mosty i widukty? przeca mamy stadjon! czyż tego lud nie pragnął?

    • znam inżyniera budownictrwa po lubelskiej PL który twierdzi, że w lublinie nie ma korków a nawet jeśli są… to dlatego że ludzie poprostu nakupili za dużo samochodow… tak więc są różne wersje prawdy…

    • Jesteś baran ♈ nic Tobie nie potrzeba obsadzić tujkami rozciągnąć siatkę napuścić dzikich zwierząt i zamknąć razem takich debili

  5. Ten zakaz jest poto by skierowac ruch samochodow cuezarowych przez obwodnice ktora ma byc platna. Tak wiec kierowca ma do wyboru albo jechac przez miasto i placic mandat i przy okazji utrudniac zycie mieszkancom albo jechac obwodnica za pare zloty.

  6. Te zakazy i nakazy urzędasy niech sobie postawią w swoich biurach. Będzie tak, jak na al. Kompozytorów Polskich i Grygowej – znaki stoją a tiry dalej śmigają, aż się wiadukty trzęsą. Następna sprawa – ograniczyć łatwo, ale objazdów nikt nie raczył wyznaczyć ?

    • Zakaz jest po to (i tu kilka opcji, wybierz sobie): a) że jak coś się stanie to za katastrofę odpowie kierowca TIRa, )b) jak zechcą podreperować budżet to tam stanie inspekcja… c) obwodnica (jedyna alternatywa) jest/będzie płatana dla ciężkich…
      Można? można…!

  7. tyle Tirow co przejechalo prez centrum przez tyle lat to nie jest sensacja za komuny cement szedl do ,,zyda,, a reszta piach wiec teraz sie sypie ale obwodnica jest (ale platna)wiec Tiry znowu jezdza przez centrum czy wladze tego nie widza to jest chore tyle kasy

  8. Most w złym stanie? Chyba na Grygowej nie byliście tam to dopiero ścieżka zdrowia jest…..

  9. Mosty sie nie psuja w tydzien… ekspertyzy mozna bylo zrobic 5-10 lat temu i byloby latwiej ogarnac remonty w tym momencie, zorganizowac kase. Ale po co, poki stoi, a w zasadzie wisi, to nie moja sprawa. Az tu nagle wszyscy budza sie z rekami w nocniku i ograniczenia robia bo stac ich jedynie na znaki… porazka:/

  10. Lata beztroskiej polityki Pana Żuka właśnie wychodzą miastu bokiem! Infrastruktura w ruinie, a pieniędzy na remonty nie ma, bo wydano je na stadion i basen ku uciesze plebsu!

  11. Kij z tymi TIRami, chciałbym zobaczyć jak wszyscy potulnie zwalniają na moście do 30km/h tak jak na Kompozytorów Polskich 😀

  12. Od kiedy na obwodnicy LU mamy viatoll, corac więcej mostów i ulic
    jest w złym stanie 🙂

  13. super- wysadzić wszystkie mosty, a prezia z Lublina i jego kolesi zatrudnić za 1.5 tysia brutto miesięcznie jako etatowych wioślarzy promowych. Jakie oszczędności na budowę nowego biurowca!!! i krzepy przy okazji nabiorą, co przyda im się podczas nieuchronnego przebywania w pokoikach z drutami w oknach na ul. Południowej.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 4.1503zł 0.38%
    • GBP 5.0538zł -0.01%
    • EUR 4.5234zł -0.29%
    • CHF 4.2688zł -0.23%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Policjanci zapraszają do honorowego oddawania krwi
      Lubelskie obchody Dnia Flagi RP i Święta Narodowego Trzeciego Maja
      #zostańwdomu z Muzeum Wsi Lubelskiej | Oferta kulturalna Muzeum w sieci
      #zostańwdomu i weź udział w warsztatach kultury online
      Pilecki.Raport