Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Kolejny lubelski most w złym stanie. Ciężarówki pojadą objazdem

Jeszcze w tym miesiącu, w kolejnym miejscu w Lublinie, staną znaki ograniczające ruch ciężkich pojazdów. Będą to dwa mosty na ulicy Mełgiewskiej.

Ze względu na pogarszający się stan techniczny mostów na rzece Bystrzycy w ciągu ulicy Mełgiewskiej w Lublinie, ratusz jeszcze w tym miesiącu wprowadzi tam ograniczenia w ruchu ciężkich pojazdów. Wstępne plany mówią o zakazie wjazdu aut o masie większej niż 20 ton, za wyjątkiem autobusów komunikacji miejskiej. Co więcej, staną tam też znaki ograniczające prędkość do 30 km/h. Taki stan ma potrwać minimum dwa lata, gdyż prace związane z kompleksowym remontem obu mostów zaplanowano dopiero na 2018 rok. Ograniczenia mają zapobiec poważniejszym uszkodzeniom mostów i pozwolić, by przetrwały one bez konieczności wykonywania tam większych remontów cząstkowych.

Na początku miesiąca z powodu złego stanu technicznego znaki z ograniczeniem tonażowym do 20 ton oraz ograniczeniem prędkości do 30 km/h pojawiły się na moście na Bystrzycy w ciągu al. Unii Lubelskiej. Ograniczenia dotyczą obiektu, którym pojazdy poruszają się w kierunku ronda Lubelskiego Lipca ’80. Ograniczenia stanowią wypełnienie zaleceń zawartych w raporcie z przeglądu technicznego mostu. Obowiązują na odcinku od przewiązki ruchu w rejonie stacji paliw.

Dokładnie rok temu ograniczenia wprowadzono także na moście nad rzeką Czerniejówką, w ciągu ulicy Pawiej w Lublinie. W tym przypadku na most nie mogą wjeżdżać pojazdy cięższe niż 10 ton a dodatkowo dla wszystkich obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Wcześniej zamknięto dla ruchu most na Czechówce w ciągu ulicy Głównej. Jego stan z miesiąca na miesiąc był coraz gorszy w końcu groził on zawaleniem.

Z kolei w najgorszym stanie jest wiadukt nad torami w ciągu ulicy Grygowej. Mająca ponad 30 lat budowla jest najdłuższa w Lublinie ale też ledwo co stoi. Żeby wiadukt się nie zawalił, wprowadzono najpierw zakaz wjazdu samochodów ciężarowych, potem gdy to niewiele pomogło, a jego stan wciąż się pogarszał, zastosowano ruch tylko w jednym kierunku. W międzyczasie podparto go prowizorycznymi przęsłami. Później z kolei wprowadzono kolejne ograniczenie, tym razem do 2,5t.

(fot. lublin112)
2015-11-18 21:55:14

31 komentarzy

  1. Lata beztroskiej polityki Pana Żuka właśnie wychodzą miastu bokiem! Infrastruktura w ruinie, a pieniędzy na remonty nie ma, bo wydano je na stadion i basen ku uciesze plebsu!

  2. Kij z tymi TIRami, chciałbym zobaczyć jak wszyscy potulnie zwalniają na moście do 30km/h tak jak na Kompozytorów Polskich 😀

  3. Od kiedy na obwodnicy LU mamy viatoll, corac więcej mostów i ulic
    jest w złym stanie 🙂

  4. super- wysadzić wszystkie mosty, a prezia z Lublina i jego kolesi zatrudnić za 1.5 tysia brutto miesięcznie jako etatowych wioślarzy promowych. Jakie oszczędności na budowę nowego biurowca!!! i krzepy przy okazji nabiorą, co przyda im się podczas nieuchronnego przebywania w pokoikach z drutami w oknach na ul. Południowej.

Z kraju