Kłęby dymu na Felinie. Przyczyną rozbiegany silnik w jednym z pojazdów (zdjęcia, wideo)
17:31 17-07-2024 | Autor: redakcja
Do zdarzenia doszło w środę po południu na ul. Doświadczalnej w Lublinie. Przed skrzyżowaniem z ul. Franczaka „Lalka” z jadącego auta zaczęły wydobywać się kłęby dymu. Niektórzy podejrzewali, że volvo stanęło w płomieniach.
Okazało się jednak, że doszło do tzw. „rozbiegania” silnika. Problem ten występuje tylko w silnikach wysokoprężnych czyli Diesla, przede wszystkim tych, które posiadają turbinę. W wyniku nieszczelności układu turbodoładowania, olej zaczyna się dostawać do cylindrów i ulega spalaniu.
Tego typu awarie jednostki napędowej przebiegają nagle i niezwykle gwałtownie. Silnik wtedy „wchodzi” na bardzo wysokie obroty, często nawet większe niż skala na obrotomierzu, zaś z rury wydechowej wydostają się ogromne kłęby dymu. Następnie po kilkudziesięciu sekundach dochodzi do zatarcia jednostki napędowej a nawet rozerwania jego elementów.
Dlatego też ważne jest, aby błyskawicznie zareagować. Należy też wiedzieć, co w takiej sytuacji należy zrobić. Problem pojawia się bowiem nagle, bez żadnych objawów. Wyciągnięcie kluczyków ze stacyjki nic nie daje. Dlatego też trzeba wsiąść do auta, wrzucić jak najwyższy bieg a następnie puścić sprzęgło jednocześnie trzymając wciśnięty hamulec.
Bolt to był?
Wrzuca się 5 bieg, puszcza sprzęgło i dławi silnik. Inaczej się rozpadnie.
A jak jest automat ?
@qwerty: szybko wchodzisz pod samochód i szukasz piątego biegu, a w radiu ma lecieć piosenka budki suflera z krzyśkiem piąty bieg to ci też wiele wyjaśni spraw technicznych
musisz odkręcić pod maską opaskę zabezpieczającą dolot powietrza do silnika, i zatykasz szmatą czy czymś takim dolot do silnika, bez powietrza silnik zadusi się.
Ale jaja!!!! Coś takiego w Lublinie się stało!!! I to na Felinie.
To wrzucosz D i łogiń!!!
komu to tłumaczyć?
#ostatniepokolenie
Jak za dużo oleju silnikowego się wleje tak się dzieje i to w każdym dieslu 🌅
To się dzieje kiedy turbina jest już w słabej kondycji i przez nieszczelność zaczyna pompować olej silnikowy szerloku.
Jak się wam to przytrafi to ciekawość mniej zżera czy sami zrobicie co doradzanie.80 %kierowcow nie ma nawet śrubokręta w aucie a co więcej to nie wie gdzie jest kolektor ssący Zanim zatrzyma się i maskę podniesie i ewentualnie odkręci lub zatka to już po wszystkim
Diesel musi dymić 😉