Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Fatalny stan opon w ukraińskiej naczepie. Skrajnie zużyte i uszkodzone (zdjęcia)

Tym razem udało się uniknąć tragedii, ale praktyka kontrolna pokazuje, że takich pojazdów jest więcej. Za fatalny stan ogumienia kierowca otrzymał mandat, zaś od przewoźnika pobrano kaucję w kwocie 2000 zł.

W minioną sobotę na drodze krajowej nr 12 na terenie powiatu chełmskiego inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zatrzymali do rutynowej kontroli ciągnik siodłowy z naczepą.

Podczas kontroli okazało się, że opony naczepy są skrajnie zużyte, do tego stopnia, że miejscami uszkodzona jest nawet wewnętrzna część opony zwana kordem.

Funkcjonariusze zakazali dalszej jazdy do czasu wymiany opon. Od przewoźnika pobrano kaucję w kwocie 2000 złotych na poczet grożącej kary pieniężnej, a na kierowcę nałożono także mandat karny w kwocie 200 zł.

Fatalny stan opon w ukraińskiej naczepie. Skrajnie zużyte i uszkodzone (zdjęcia)

Fatalny stan opon w ukraińskiej naczepie. Skrajnie zużyte i uszkodzone (zdjęcia)

Fatalny stan opon w ukraińskiej naczepie. Skrajnie zużyte i uszkodzone (zdjęcia)

Fatalny stan opon w ukraińskiej naczepie. Skrajnie zużyte i uszkodzone (zdjęcia)

(fot. WITD)

10 komentarzy

  1. To dlatego czasem opony wybuchają w ciężarówkach 😉

  2. Czy nie można takich „pojazdów” eliminować już na granicy ? Przecież każdy pojazd jest kontrolowany i takie podstawowe sprawy jak chociażby zużycze opony mogłyby być powodem nie wpuszczenia na terytorium Polski. Ja nie mówie że muszą wszystko sprawdzać, ale opony to widać od razu.

  3. nie wiem czemu inspekcja przekazuje służbowe zdjęcia prywatnym portalom informacyjnym?

    • A my nie wiemy, czemu Czytelnik przed pozostawieniem komentarza nie zastanowił się nad jego sensem. Śpieszymy wyjaśnić, iż zdjęcia są częścią komunikatu prasowego WITD. Mamy nadzieję, że pomogliśmy zrozumieć ten „zawiły” dla Czytelnika problem :).
      Miłego dnia, więcej uśmiechu.

    • Na tak zadane pytanie odpowiedzią powinno być TAK lub NIE.

      Prawidłowa to chyba: TAK, NIE WIESZ DLACZEMU TAK JEST!

  4. Przesada.

  5. W ogóle to dla kierowców ze wschodu powinny być obowiązkowe kursy, bo wielu z nich nie ma zielonego pojęcia o obowiązujących w UE przepisach. Kto tam był to się naoglądał co się tam wyprawia, tam może i są jakieś przepisy ale mało który kierowca o nich słyszał.

Z kraju