Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Fabrycznie nowe autobusy pojawią się na ulicach Lublina. ZTM ogłasza przetarg

Tabor lubelskiej komunikacji miejskiej po raz kolejny wzbogacony zostanie o fabrycznie nowe autobusy. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na świadczenie usług przewozowych 30 pojazdami. 20 z nich to autobusy przegubowe.

Od jesieni na ulice Lublina wyjadą kolejne fabrycznie nowe autobusy. Wśród nich będzie 20 pojazdów przegubowych i 10 standardowych, 12-metrowych. Te pierwsze będą obsługiwać m.in. linie nr: 8, 10, 17, 18, 42 i 55, zaś krótsze pojazdy obsłużą linie nr: 3, 6, 23, 37 i 45. Jest to kolejny etap kompleksowej odnowy taboru, zarówno autobusowego jak i trolejbusowego. Ma to przyczynić się do wzrostu jakości świadczonych usług oraz zapewnić pasażerom większy komfort podróży.

Nowy tabor to efekt ogłoszonego właśnie przez Zarząd Transportu Miejskiego przetargu, na świadczenie usług przewozowych. W wymaganiach stawianym oferentom, oprócz fabrycznie nowych pojazdów, które muszą spełniać minimum normę emisji spalin EURO VI, jest wiele innych pozycji. Autobusy muszą posiadać miejskie barwy, klimatyzację, monitoring, biletomaty.

Wszystkie pojazdy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku oraz Ponadto wymagane są pojazdy w całości niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring i biletomaty. Pojazdy muszą także posiadać elektroniczne zewnętrzne tablice kierunkowe i wewnętrzne tablice LCD przeznaczone do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii oraz system zapowiedzi głosowej. Autobusy będą wyposażone w kasowniki dwufunkcyjne oraz moduł GPS. Tapicerka pojazdów musi zawierać wzór miejski „Lublin – miasto inspiracji”. Wszystkie pojazdy muszą też być niskopodłogowe.

-Z wykonawcą, który spełni wymagania specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz zaoferuje najniższą stawkę za tzw. wozokilometr, zostanie podpisana umowa na okres ośmiu lat. Rozpoczęcie świadczenia usług nowym taborem planowane jest po zakończeniu procedury przetargowej, najwcześniej na jesieni br. – wyjaśnia Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Przetarg jest jednym z etapów odnowy taboru, prowadzonej także własnymi środkami przede wszystkim dzięki realizacji projektu unijnego „Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie”.

– Zrównoważenie budżetu miasta m.in. poprzez zwiększenie wpływów z biletów w wyniku wprowadzonej od 1 lutego br. zmiany taryfy biletowej pozwoliło na zakontraktowanie usługi w wysokim standardzie. Ze strony ZTM – organizatora komunikacji – każde zwiększenie środków finansowych związanych z komunikacją ma przełożenie na wzrost podaży, jakości i standardów podróży, czyli realizację wniosków pasażerów zgłaszanych bezpośrednio lub za pośrednictwem Rad Dzielnic, dotyczących wzrostu częstotliwości kursowania oraz nowych połączeń komunikacyjnych- dodaje Justyna Góźdź.

2016-02-16 11:13:21
(fot. ilustr. lublin112.pl)

30 komentarzy

  1. Mamy 2016 rok a w naszym ” najlepszym” przedsiębiorstwie komunikacyjnym tabor w którym już niedługo trzeba będzie zalepiać klejem dziury w dachu żeby nie kapało podczas deszczu i w podłodze co by noga pasażera gdzieś nie utkwiła w wielkich czeluściach przerdzewiałych kratownic podłogowych:):)

  2. A może trzeba było by zakupić kilka autobusów zasilanych gazem CNG. Raczej po to była budowana stacja na Świdniku w bliskiej odległości od zajezdni MPK na ul. Grygowej, był swego czasu testowany biały Solaris zasilany tym gazem.

    • xtra. bedzie jak w Radomiu 🙂 ta stacja CNG to chyba juz nie funkcjonuje, bo nie ma dla kogo.

  3. co z tego jak kierowca na reke ma 7 zl

  4. To dobrze niech kupują, zatrudnią znów nie doświadczonych szoferaków i nowe autobusy na złom. Szkoda tylko pieniędzy… ;-( Niech się lepiej wezmą za wyszkolenie kierowców najpierw

  5. powinny byc dwie trasy tramwajowe. polnoc poludnie i wschod zachod lub inwestycja w szynowy ring, bo przemiescic sie w tych kierunkach to masakra. i nie, ze sie nie da. w san francisco lub porto da sie tylko u nas sie nie na. Olsztyn juz odbudowal zamkniete i zrownane z ziemia linie tramwajowe. jak zwykle ktos bedzie pi…. ze u nas gorki, pagorki. jest XXI w i jest mnostwo technologii pozwalajacych na likwidacje tych barier. no ale co tam, nie da sie, trolejbusy lepsze, bo moga na rowni z innymi pojazdami stac w korkach.

  6. Autobusy przegubowe są bez sensu! Bardzo często widać prawie puste przebiegi. Lepiej wybrać kilka mniejszych, tańszych w eksploatacji.

Z kraju