Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Drogą Męczenników Majdanka jeździmy po nowemu. Jeden pas jezdni tylko dla komunikacji miejskiej (zdjęcia)

Na Drodze Męczenników Majdanka w Lublinie kierowcy mają już do dyspozycji tylko po jednym pasie jezdni do jazdy na wprost. Drugi pas przeznaczony jest teraz dla pojazdów komunikacji miejskiej.

Tak jak zapowiadano, wraz z zakończeniem przebudowy ronda przy Gali, wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na Drodze Męczenników Majdanka w Lublinie. Na odcinku od ul. Grabskiego do skrzyżowania z ul. Łęczyńską powstały buspasy. Dla autobusów i trolejbusów przeznaczone zostały skrajne prawe pasy jezdni w obu kierunkach. Oznacza to, że pozostali kierowcy mają do dyspozycji już nie po dwa, lecz po jednym pasie jezdni. Z buspasów dozwolony jest tylko skręt w prawo.

Jest to kolejne w Lublinie miejsce, gdzie zdecydowano się wprowadzić oddzielne pasy jezdni dla pojazdów komunikacji miejskiej. Buspasy znajdują się także m.in. na al. Tysiąclecia od ronda przy zamku do targowiska Bazar, wzdłuż ul. Muzycznej, czy też w rejonie skrzyżowania ul. Jana Pawła II z ul. Armii Krajowej. Są to jednak krótkie odcinki, a buspas na Drodze Męczenników Majdanka jest najdłuższym w mieście.

Kierowcy muszą się przyzwyczaić do nowej organizacji ruchu, gdyż w przeciwnym przypadku mogą narazić się na konsekwencje. Zgodnie z taryfikatorem, nieuprawniony kierowca korzystający z buspasa może zostać ukarany mandatem karnym w kwocie 100 zł. Jeżeli do tego wjeżdżając na buspas przekroczy linię ciągłą, oznacza to kolejny stuzłotowy mandat. Dodatkowo za każde z tych wykroczeń na konto kierowcy dopisywane jest po jednym punkcie karnym.

Drogą Męczenników Majdanka jeździmy po nowemu. Jeden pas jezdni tylko dla komunikacji miejskiej (zdjęcia)

Drogą Męczenników Majdanka jeździmy po nowemu. Jeden pas jezdni tylko dla komunikacji miejskiej (zdjęcia)

(fot. lublin112.pl)

44 komentarze

  1. dwupasmowe ulice w mieście w jednym kierunku to ogień dla harcowników asfaltu.
    każda ulica w centrum miasta powinna być jednopasmowa, to poprawia bezpieczeństwo
    i zmusza do normalnej jazdy. Jestem miłośnikiem auta (komunikacji masowej raczej nie)
    i dlatego eliminacja **** zmieniających co chwila pasy jest mi bardzo bliska.
    Wbrew pozorom ulice jednopasmowe są szybsze i zdecydowanie mniej kolizyjne.

  2. A tu proszę i taxi się podłączyło ,widać miasto lubi sponsorować tę gałąż biznesu.

    z

  3. Brawo jak na ul. Muzycznej korek na jednym pasie a drugi wspaniaomyślny pusty pas brawo czyli warszawska technika albo rowe albo autoban poco zmniejszać korki lepiej stać i dotego oczywiście w wawie choć jeszcze taxi może jechać po tym pasie a w Lublinie po co.

  4. Kiedy wreszcie zrozumiecie, że buspasy mają tworzyć korki..!!?!?! Tym sposobem duża część osób kupi bilety MPK i nadal będzie płacić podatki za samochody, opłaty parkingowe itp… i biznes się kręci a ty stój jak ten ch..j na weselu… tzn przystanku marznąc lub w korku obgryzając paznokcie…
    Kiedy zwolennicy „przesiadania” się z samochodów do MPK zrozumieją że w wielu przypadkach nie da się zrezygnować ot tak z auta (dzieci, służbowe, towary, usługi, itp…)

  5. Bus pas na ulicy która nie jest zakorkowana xDD cóż za przejaw inteligencji, oby całe miasto stanęło 1 listopada w korkach za te debilne pomysły.

  6. Metro wykopie jak tak chcecie komunikację miejską wspierać…

  7. To jest skandal.. nowy most na Grygowej i bus pas… 3 autobusy na godzine… jak sie trafi koparka tir albo L to jest po prostu masakra inwestycja za 70mln zlotych…

  8. Ale od kiedy to oznakowanie poziome stanowi cokolwiek. Brak oznakowania pionowego powoduje, że bus pasy nie obowiązują. Poza tym, gdzie od każdego skrzyżowania oznakowanie do zjazdu z bus pasu. Spartaczona robota. Chyba organizator ruchu mało wie o przepisach i nie wie jak z obić odpowiednie oznakowanie.

Z kraju