Niedziela, 25 lutego 202425/02/2024
690 680 960
690 680 960

Chciał zmienić koło w ciężarówce. Zjechał na pobocze, naczepa zapadła się (zdjęcia)

Do niebezpiecznego zdarzenia doszło dzisiaj na drodze S19. Kierowca pojazdu ciężarowego zjechał na pobocze, aby zmienić uszkodzone koło w naczepie. Kiedy pojazd był już częściowo poza jezdnią, zaczął się zapadać.

Do zdarzenia doszło w poniedziałek na drodze S19 w Wilkołazie w powiecie kraśnickim. Służby otrzymały zgłoszenie, z którego wynikało, że pojazd ciężarowy, stojący na poboczu, zaczął się zapadać w miękkiej nawierzchni.

Na miejscu interweniowała straż pożarna, policja, a także służba drogowa. Konieczne było wstrzymanie ruchu, aby pojazd mógł być wyciągnięty na jezdnię. Następnie, już na stabilnym podłożu, udało się zmienić uszkodzone koło.

Jak nam przekazano, w trakcie jazdy doszło do uszkodzenia opony. Kierowca chcąc zmienić koło, zjechał na pobocze, ale naczepa zaczęła się zapadać w miękkiej nawierzchni. Na szczęście nie doszło do jej przewrócenia się. Utrudnienia w ruchu w rejonie zdarzenia trwały kilkadziesiąt minut.

Chciał zmienić koło w ciężarówce. Zjechał na pobocze, naczepa zapadła się (zdjęcia)

Chciał zmienić koło w ciężarówce. Zjechał na pobocze, naczepa zapadła się (zdjęcia)

(fot. Auto-Hol Pomoc Drogowa Kraśnik)

10 komentarzy

  1. Widać jak wykonawca zagęścił podłoże pod drogę.

    • 1. Trawa nie wyrośnie na piasku stabilizowanym cementem.
      2. Tam, gdzie rośnie trawa – nie powinny znajdować się pojazdy. Do ruchu, czy wymuszonego postoju pojazdu – służą pasy jezdni (ruchu, awrny).
      3. Droga ekspresowa nie służy do wymian koła „na własną rękę”. To się zgłasza. Przyjeżdża służba drogowa, oznacza zagrożenie, holownik ściąga na najbliższego MOPa.
      4. Chciał Janusz zaoszczędzić – to niech teraz płaci 3x tyle + mandat. Albo niech o PJ/licencję stara się od nowa – skoro wiedza jaką zaprezentował okazała się taka, jaka się okazała.

  2. Na całej S17, S19 są miękkie skrawki pobocza. Lu-Wa To co chwilę są ślady zapadnięcia, wyciągania, naprawy tego miękkiego gruntu. Wykonawca kiedyś skomentował to tak, że to celowe jest miękkie pobocze by wyhamowywalo ciężarówki przed nurkowaniem w rowie. Ale już o sytuacjach awaryjnych typu kapeć w kole nikt nie pomyślał. Ciężarówka nie ma się gdzie zmieścić na tym niby poboczu, co z góry wygląda na twarde, a jak drajwer popuścić na prawy margines więcej niż szerokość koła, to się zapada, albo i wywraca. Jaki kraj takie pobocza, a projektanci z gimbazy….

  3. Pożyteczny kierowca. Utwardził to bagno niedorobione! Sami widzicie jak to jest źle zrobione.

  4. Michałowa Obojnak Lsw RS6

    Sprzedam Audika z lampy się dymi, nowe kołpaki, dokręcony zderzak.

  5. tylko po co tam straż ? ktoś mądry powie?

    • Tylko strażakom wydaje się uprawnienia do posługiwania się miotłami, a ci odważniejsi dostają certyfikaty na obsługę kombinerek do odłączania akumulatorów.

  6. Pewnie myślał że pobocze jest utwardzone kamieniem jak w cywilizowanych krajach Europy zachodniej – ale po co iść w koszty i utwardzać pobocze niech droga pęka na krawędziach zaraz po ustaniu gwarancji, będzie powód do remontu i wydania kolejnych pieniędzy.

  7. wyrwał by go na linie tylko czteroośki teraz nic nie przewożą a załadowane patelnie to raczej w przeciwnym kierunku wracają

Z kraju

Polityka i społeczeństwo