Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Była przekonana, że rozmawia z pracownikiem banku. Oszuści przelali z jej konta pieniądze

Mieszkanka powiatu biłgorajskiego padła ofiarą spoofingu. Widząc numer infolinii bankowej, pod którą podszyli się oszuści uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku. Rozmówcy tak zmanipulowali kobietę, że udało im się przelać z jej konta 1200 złotych.

Do biłgorajskich policjantów zgłosiła się 43-letnia kobieta, która padła ofiarą oszustów. Na jej numer zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku.

Oszust powiedział, że ktoś próbuje wziąć kredyt na jej dane. Polecił zainstalować aplikację, która miała rzekomo za zadanie sprawdzić czy w jej telefonie nie ma złośliwego oprogramowania. Następnie zadzwoniła do niej kobieta, tym razem oszuści wykorzystali tak zwany „spoofing”, czyli podszyli się pod numer infolinii banku.

43-latka była przekonana, że rozmawia z kolejną pracownicą banku wykonywała polecenia i instalowała następne aplikacje. W efekcie oszuści uzyskali dostęp do jej urządzenia oraz danych i dokonali przelewów z konta kobiety na kwotę ponad 1 200 złotych.

O tym, że została oszukana, pokrzywdzona dowiedziała się kiedy sama wieczorem skontaktowała się z bankiem. Sprawą zajmują się biłgorajscy policjanci.

(fot. pixabay.com)

9 komentarzy

  1. a pracownik czasem nie miał wschodniego akcentu , wiele jest filmików jak cwaniaki z pod żółtej flagi chcą robić polaków

    • „bono” uprzejmie informuję cię, że takie nazwy jak: Polska, Polak, Polka, Obywatel Naród… pisze się poczynając od wielkiej litery.
      Tak mnie uczono we wtedy jeszcze, komunistycznej podstawówce.
      O twoim nicku nawet nie wspomnę bo to tylko nick.

    • A większość z tych filmików robią ruskie trolle, bo wbijanie klinów i podżeganie wszelkich konfliktów to część ich strategii. Za to dostają swoje srebrniki od putina (tak – z małej litery, bo to parszywiec i zbrodniarz).

    • „Spod”, nie „z pod” ?

    • Poszukaj lepszych źródeł informacji. Te przekręty to rzeczywiście działalność „firmy” ze wschodu tylko barwy flagi ci się pomyliły. Musisz sięgnąć nieco dalej. Działają od wielu lat, a ponieważ coraz trudniej im działać na rodzimym rynku (RU) szukają szans za granicą. Dość regularnie prowadzą rekrutacje wśród osób rosyjskojęzycznych ale biegle znających języki europy wschodniej, a coraz częściej też inne (np. hindi). To działalność na naprawdę dużą skalę.

  2. Pan Cieć z Alei Lubartowskich w Mieście Inspiracji

    Przedwczoraj z numerów: 79 944 99 94, 61 424 81 68 i 61 849 76 10 otrzymałe sms’y sugerujące, że nie zapłaciłem kwoty 89,46 PLN i że w tej sprawie mam zadzwonić na któryś ze wspomnianych numerów.
    Podpisywano je: Santander Bank Polska, tymczasem bank w którym nawet nie mam konta nazywa się Santander Consumer Bank.
    Ostrzegam potencjalnych zaiteresowanych odpowiedzią na podobne sms’y.

    • Santander Bank Polska to dawne BZWBK. Santander Consumer Bank to inny twór (chociaż oba należą do grupy Santander).
      Ale zdecydowanie nie należy odpowiadać na takie SMSy – jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości należy zadzwonić na infolinię banku – konsultant udzieli wszystkich wyjaśnień.

  3. 43-latka ze wsi na pewno obczai, że to nie pracownik z infolinii jej banku (tym bardziej, że wyświetli się numer infolinii), tylko że biorą ją na „spoofing”.

  4. ,aa,boKrzycho.paPj

    Co z tego , że spofing,,ale przecież pracownik banku jedyne o co może zapytać o imię nazwisko i PESEL,nie wolno mu i nie może nic kazać instalować czy pytać o inne dane!

Z kraju