Poniedziałek, 04 marca 202404/03/2024
690 680 960
690 680 960

Będzie jaśniej na ponad 500 przejściach dla pieszych. Trwa doświetlanie zebr, ale to nie wszystko (zdjęcia)

W ostatnim czasie na drogach krajowych w woj. lubelskim doświetlono 52 przejścia dla pieszych. Planowane są kolejne inwestycje w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.

PBID na terenie woj. lubelskiego

Na terenie woj. lubelskiego program obejmuje ponad 500 przejść dla pieszych na drogach krajowych nr 2, 12, 17, 19, 48, 63, 68, 74, 76 i 82. Będą one oświetlone, wyposażone w strefy przejściowe, azyle, dodatkowe znaki oraz dojścia.

Część inwestycji jest już zrealizowana, a kolejne planowane są w 2024 i 2025 roku. Zakończyły się już prace przy doświetleniu 38 przejść na DK12 na odcinkach między Piaskami a Dorohuskiem. Doświetlono też 10 przejść na DK74 oraz cztery na DK2.

Stopniowo będą modernizowane kolejne przejścia na pozostałych drogach krajowych woj. lubelskiego. Trwa opracowywanie dokumentacji technicznej na doświetlenie przejść na DK17, DK19, DK48, DK82, DK63, a także DK74, DK76 oraz DK82. Jesienią zostaną ogłoszone przetargi na doświetlenie kolejnych przejść na drogach krajowych nr 2, 19 i 68.

Będzie jaśniej na ponad 500 przejściach dla pieszych. Trwa doświetlanie zebr, ale to nie wszystko (zdjęcia)

fot. GDDKiA

Skrzyżowania, ścieżki, chodniki

W ramach PBID przebudowane zostaną także skrzyżowania, zbudowane chodniki i drogi rowerowe. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na przebudowę skrzyżowania w miejscowości Sobieszyn (pow. rycki). Przebudowy doczeka się także skrzyżowanie DK82 z DW838 w miejscowości Głębokie w pow. łęczyńskim, gdzie powstanie rondo. W sierpniu GDDKiA podpisała umowę z wykonawcą na realizację tej inwestycji w systemie Projektuj i buduj.

Podpisano też umowę na opracowanie dokumentacji na budowę ścieżki pieszo-rowerowej w Sławacinku Starym oraz na budowę drogi dla pieszych i rowerów w miejscowości Wysokie przy DK2 (pow. bialski). Wybudowany będzie także chodnik oraz ścieżka rowerowa w Radzyniu Podlaskim oraz miejscowości Bojanówka na DK63. W planach jest także budowa chodników, ciągów rowerowych oraz przejść dla pieszych na DK76 w Łukowie (ul. Łapiguz) i okolicach. Cała inwestycja prowadzona będzie na długości ok. 8 km. Podpisano już umowę na wykonanie dokumentacji.

Będzie jaśniej na ponad 500 przejściach dla pieszych. Trwa doświetlanie zebr, ale to nie wszystko (zdjęcia)

fot. GDDKiA

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024

Głównym celem Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024 jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Podejmowane w ramach Programu działania są ukierunkowane na zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej – a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Program określa cele i priorytety inwestycyjne, wskazuje poziom i źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Program jest spójny ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

8 komentarzy

  1. Mam pytanie od kiedy Sobieszyn jest w pow Puławskim była jakaś zmiana granic powiatow

  2. A co w mistach? Kiedy w Lu usunie się 30% przejść? Kiedy doświetlenie?

  3. Moc wstążek do przecinania i pokropienia.

  4. Droga Balbino w miastach oświetlone przejścia dla pieszych będą przez powiewające flagi tęczowe lgbt.

  5. możecie żałosny zdmie ustawić żeby wszystkie sygnalizatory świeciły się na czerwono jak to macie teraz ustawione jak się dojeżdża do skrzyżowań

  6. w niemczech zebry sa rtylko i wylacznie wcentrach miasta gdzie predkosc max jest 30km/h i wtedy pieszy ma pierszenstwo a u nas nawet na drodze 90km/h wlazi taki pod kola bzdura totalna te nowe przepisy

  7. Nie mogli w Borowej, Matygach, Borowinie i Wólce Gołębskiej zrobić przejść dla pieszych i podświetlenia tylko odcinkowy pomiar prędkości…

  8. Teraz kiedy teoretycznie trzeba przepuscic pieszego na przejściu ( pieszego nie rower wwwlajacy się na przejście bez ścieżki rowerowej ani nie głąba ze słuchawkami na hulajnodze elektr.) wszystkie przejścia powinny być doświetlone. Piesi po nowych przepisach zachowują się jak święte krowy i w ogóle nie patrzą czy coś jedzie. A jeśli warunki są po zmroku albo jak słońce mocno świeci to naprawdę nie macie szans z autem. Myśleć trochę

Dodaj komentarz

Z kraju

Polityka i społeczeństwo