Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Al. Witosa: Przejście gdzie giną ludzie zostało lepiej oznakowane

Duże zielone znaki informujące o przejściu dla pieszych a także pulsujące pomarańczowe światła gdy pieszy jest już na przejściu – tak od dzisiaj wygląda niebezpieczne przejście na al. Witosa w Lublinie. To reakcja na ostatni wypadek, gdzie zginął w tym miejscu 17-latek.

31 komentarzy

  1. Nie to, że na zdjęciach doskonale widać kładkę – bezpieczne dla pieszych przejście dla pieszych. Najlepiej wydawać bezsensownie pieniądze. Swoją drogą za 20k, można kupić dużą instalację solorną z montażem na 10 paneli + do tego kilka ledów… Dającą jakieś 2 kWp, więc trochę droga ta instalacja.
    Moim zdaniem to przejście powinno zostać zlikwidowane i zaślepione barierkami! Nikt by więcej nie zginął, a pieszym tylko na zdrowie by wyszło.

    W Lublinie nikt nie myśli rozsądnie, tylko wykonują to co chce jakaś grupka mieszkańców, np. robią przejścia na wnioski – 20 m od bezpiecznych przejść ze światłami. Później pojawia się potrącenie, ktoś zginie, więc wniosek, żeby pojawił się fotoradar, policja, bo niebezpiecznie, a idioci jak przechodzili nie patrząc, tak dalej przechodzą.

  2. A ja mam takie pytanko, redakcja albo może ktoś mnie uświadomi jak to działa? Jest tam jakiś czujnik jak pieszy się zbliża? Czy pieszy musi coś wcisnąć? Miga jak jest już na przejściu czy jeszcze przed przejściem?

  3. A może powinni zrobić takie pasy na jezdni jak w przypadku czarnych punktów.
    Poprzeczne pasy zaczynające się 100 m przed przejściem może dałyby do zrozumienia i włączyły myślenie nie jednemu kierowcy.
    Albo chociaż jakieś tablice z wyświetlaną prędkością.
    To co tam postawili to jest coś na odp…..ol i raczej nic to nie zmieni.

  4. Prędzej czy później pewnie postawią tam sygnalizację, niestety… Niestety w Lublinie sprawami związanymi z drogami zajmują się chyba osoby które nie mają o tym dużego pojęcia. Zamiast polepszać przepustowość miasta to co raz bardziej się je korkuje. Tam gdzie były po dwa pasy w jednym kierunku to po przebudowie są po jednym, albo są likwidowane żeby domalować ścieżkę rowerową z której i tak nikt nie korzysta. Na małym rondzie na Jana Pawła zrobili BUS pasy żeby autobusy mogły spokojnie przejechać i nie musiały stać z kolejce do ronda. A ja się pytam: czy nie można by było udostępnić te pasy dla wszystkich skręcających w prawo i w ten sposób znacząco rozładować to rondo w godzinach szczytu? Autobusy i tak jeżdżą tamtędy co pół godziny a po zjechaniu z tego pasu generalnie nie ma możliwości żeby coś się zakorkowało więc tworzenie takich udogodnień wyłącznie dla autobusów to po prostu marnotrawstwo. Ale największą głupotą jest stawianie wszędzie sygnalizacji świetlnej. Tutaj ewidentnie widać że nie myśli się o przyszłości i o tym że samochodów w Lublinie jest co raz więcej. Na każdym przejściu dla pieszych niech będzie sygnalizacja, wtedy będzie najbezpieczniej bo wszystkie samochody będą stały w korkach… Niedawno pisaliście o żądaniach mieszkańców żeby postawić sygnalizację na Krańcowej przy Dulęby – genialny pomysł… Co do tego przejścia na Witosa to jest dość blisko kładka do Cerfura – tak trudno ruszyć tyłek i bezpiecznie przejść? Najlepszym rozwiązaniem by było postawienie drugiej kładki ale bliżej Felicity. Ale w żadnym wypadku światła! Poza tym to nic nie zastąpi myślenia przez przechodniów którzy mają wpajane przez szkołę, TV, internet że jak się jest na przejściu to ma się pierwszeństwo i można wchodzić śmiało bo samochód musi się zatrzymać. Może i musi, takie jest prawo. Ale samochód to nie rower i ma drogę hamowania znacznie dłuższą. Co z tego że pieszy ma pierwszeństwo jeśli samochód nie zdąży wyhamować? Wszyscy wiedzą jak jeździ się w Polsce i tego nie da się zmienić z dnia na dzień. Piesi też muszą myśleć a nie włazić na pasy kiedy chcą bo mają takie prawo i ja jadąc samochodem muszę się zatrzymać, nawet jak jadę z przepisową prędkością a pieszy stwierdzi że musi wyjść mi przed maską. No bo on przecież ma do tego prawo prawda? A wszyscy ci którzy uważają: „Niech spróbuje mnie potrącić to się nie wypłaci!” niech lepiej zastanowią się czy dożyją wypłaty odszkodowania albo czy warto liczyć na wysokie odszkodowanie siedząc na wózku inwalidzkim…

    • Tylko kładka ma tu sens – nic innego nie pomoże.

      • przecież już jest kładka!!! kładki co 100m bedziemy stawiać?

        • Jeżdżę do pracy na Felicity ze Świdnika…Po pracy muszę iść przez to cholerne przejście na przystanek ..Spróbujcie mądrale przejść..Niech tu nikt nie mówi,że należy patrzeć najpierw w lewo i takie tam…Samochody tą ulicą jadą zawsze i trzeba być bardzo bystrym żeby przejść na drugą stronę..To co jest teraz zrobione to 20 tys.zł..wyrzuconych w błoto…Wszyscy pędzą i mają gdzieś a znicze przy pasach się palą…Ale kogo to obchodzi ???

  5. Śmieszne , oznakowanie powinno znajdować się nad przejściem , ale pewnie MIASTO BIEDNE , doradzam sprzedać jakiś park pod bloki to kasa się znajdzie , a Może MIAST LUBLIN pomyśli oznakować przejście na wysokości McDonald’s ul. Al. Solidarności . A ciekawe co z barierkami ochronnymi pod wiaduktem Poniatowskiego 😉 PARODIA

  6. powinni zlikwidować przejście i przystanek mpk tam się znajdujący, 100 metrów wcześniej jest kładka i drugi przystanek, będzie i bezpieczniej i płynniej..

  7. światła ostudziłyby trochę ruch i gorące głowy kierowców, nieco utrudniły wjazd do lublina, zwiększyły bezpieczeństwo. byłyby więc i plusy i minusy. tu miasto durnie się tłumaczy że brak 200kk na sygnalizację, a ja się pytam- czy na planowaną kretyńską TRZECIĄ sygnalizację na 500 metrowym odcinku Krańcowej będzie kasa od ręki czy może z doopska wyciągną?!?! (czwartej sygnalizacji na skrzyżowaniu z długą już nie liczę)

  8. po co ta kładka tam jest? grubasom się nie chce wchodzić po schodach

  9. A czy przypadkiem zamiast kupować te drogie wynalazki po 10000 za sztukę nie taniej by było podciągnąć prąd z latarni która stoi obok ? Bajer fajny tylko nie daje zupełnie nic. Na tej trasie nie powinno być ŻADNEGO przejścia dla pieszych. Tylko kładka. Jak ktoś będzie przechodził przez pas zieleni – trudno – za głupotę i naprawę samochodu zapłaci rodzina. Niedługo przejścia dla pieszych zaczną budować na S-kach albo autostradach bo po piwo na druga stronę do sklepu trzeba się przejść…

  10. po co robic przejscia dla pieszych na trasie ? … moze niech zaczna robic na autostradach przejscia bedzie lepiej i bezpieczniej ! ;/

Z kraju