Al. Witosa: Przejście gdzie giną ludzie zostało lepiej oznakowane

Duże zielone znaki informujące o przejściu dla pieszych a także pulsujące pomarańczowe światła gdy pieszy jest już na przejściu – tak od dzisiaj wygląda niebezpieczne przejście na al. Witosa w Lublinie. To reakcja na ostatni wypadek, gdzie zginął w tym miejscu 17-latek.

Apele mieszkańców lubelskiej dzielnicy Bronowice a także osób pracujących w rejonie al. Witosa zostały częściowo wysłuchane. Chodzi o poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych na wysokości ul. Rolna Osada, gdzie często dochodzi do wypadków. Przejście to jest bardzo uczęszczane a dwupasmowa trasa, gdzie mało który kierowca jedzie przepisowe 70 km/h sprawia, że korzystanie z niego nie jest bezpieczne dla pieszych. Mieszkańcy chcieli w tym miejscu sygnalizacji świetlnej, jednak koszt jej wybudowania wynosi ok. 200 tys. zł a na to w tym roku miasto nie ma pieniędzy. Dlatego wybrano inne, zdecydowanie tańsze rozwiązanie.

Przed przejściem ustawione zostały po dwie duże tablice ostrzegające kierowców iż zbliżają się do przejścia dla pieszych. Co więcej, nad znakiem oraz poniżej jego, zamontowane zostały pulsujące światła. Jednak uruchamiają się one tylko wtedy, gdy w rejonie zebry pojawi się osoba piesza. Ma to informować kierowców, że aktualnie na przejściu ktoś się znajduje. Wszystko to zasilane jest ogniwami słonecznymi.

Osoby korzystające z przejścia są zadowolone z tego rozwiązania, choć jak przyznają, nie widać żeby dodatkowe oznakowanie robiło na kierowcach jakieś wrażenie. –Jak pędzili tak i dalej pędzą, lecz choć trochę można się poczuć bezpiecznej – tłumaczyła nam pani Maria Wróbel, która jak dodaje, korzysta z tego przejścia dwa razy dziennie, rano i po południu. Koszt całej instalacji wyniósł 10 proc. wartości sygnalizacji świetlnej, czyli 20 tysięcy złotych.


(fot., wideo – lublin112)
2015-02-23 20:32:07

31 komentarzy

  1. Tutaj powinien być fotoradar

    • Dokładnie. Ale fotoradary są najczęściej ustawiane tam gdzie najmniej ich potrzeba.

    • Postaw sobie w domu

    • powinni zabierać prawo jazdy za zabójstwo na przejściu dla pieszych, bo pierwszeństwo pieszego na przejściu to dla niektórych za mało i zawsze ta sama śpiewka, że wbiegają pod samochód, zwłaszcza niepełnosprawni o kulach…

  2. Albo światła

  3. na pewno by pomógł , nie lepiej światła ?? kładkę zrobić, po [],, foto pstryczek

  4. [] nie fotoradar ani nie żadne światła. TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZEJŚCIE PODZIEMNE ale znając realia pewnie kosztuje to tyle że miasta nie będzie stać na taką inwestycję przez conajmniej 10 lat… a tak z drugiej strony – przecież kilka kroków i kilka minut dalej jest przejście naziemne więc po co sie pchać pod koła…

  5. najlepiej szlaban

  6. fajny pomysł tylko żeby piesi mieli więcej oleju w głowie a kierowcy lżejsze nogi to by tylu tragedii nie było ale realia są zupełnie inne!

  7. Dlaczego w tym kraju zawsze dokonuje się zmian dopiero po tragedii? Nie dało się tego przejścia wcześniej lepiej oznakować? Dopiero jak dojdzie do tragedii to coś zaczyna się dziać. Wcześniej się tego nie dało zrobić ‚bo po co’.

  8. A może dodatkowo napisać na krawędzi jezdni duży napis dla pieszych: SPÓJRZ W LEWO! To nie żart, w wielu krajach to standard.

  9. Świiatła 200tys? :O złote? czy co.

  10. Prowizorka – ciekawie kiedy polegnie pierwszy „migacz” skoszony przez „miszcza prostej”, który nie zauważy samochodów zatrzymujących się przed przejściem – i będzie „uciekać” przed najechaniem tył na trawnik.

    PS. Chodzę po tym przejściu parę lat i takie sytuacje są bardzo częste.

  11. Nie to, że na zdjęciach doskonale widać kładkę – bezpieczne dla pieszych przejście dla pieszych. Najlepiej wydawać bezsensownie pieniądze. Swoją drogą za 20k, można kupić dużą instalację solorną z montażem na 10 paneli + do tego kilka ledów… Dającą jakieś 2 kWp, więc trochę droga ta instalacja.
    Moim zdaniem to przejście powinno zostać zlikwidowane i zaślepione barierkami! Nikt by więcej nie zginął, a pieszym tylko na zdrowie by wyszło.

    W Lublinie nikt nie myśli rozsądnie, tylko wykonują to co chce jakaś grupka mieszkańców, np. robią przejścia na wnioski – 20 m od bezpiecznych przejść ze światłami. Później pojawia się potrącenie, ktoś zginie, więc wniosek, żeby pojawił się fotoradar, policja, bo niebezpiecznie, a idioci jak przechodzili nie patrząc, tak dalej przechodzą.

  12. A ja mam takie pytanko, redakcja albo może ktoś mnie uświadomi jak to działa? Jest tam jakiś czujnik jak pieszy się zbliża? Czy pieszy musi coś wcisnąć? Miga jak jest już na przejściu czy jeszcze przed przejściem?

  13. A może powinni zrobić takie pasy na jezdni jak w przypadku czarnych punktów.
    Poprzeczne pasy zaczynające się 100 m przed przejściem może dałyby do zrozumienia i włączyły myślenie nie jednemu kierowcy.
    Albo chociaż jakieś tablice z wyświetlaną prędkością.
    To co tam postawili to jest coś na odp…..ol i raczej nic to nie zmieni.

  14. Prędzej czy później pewnie postawią tam sygnalizację, niestety… Niestety w Lublinie sprawami związanymi z drogami zajmują się chyba osoby które nie mają o tym dużego pojęcia. Zamiast polepszać przepustowość miasta to co raz bardziej się je korkuje. Tam gdzie były po dwa pasy w jednym kierunku to po przebudowie są po jednym, albo są likwidowane żeby domalować ścieżkę rowerową z której i tak nikt nie korzysta. Na małym rondzie na Jana Pawła zrobili BUS pasy żeby autobusy mogły spokojnie przejechać i nie musiały stać z kolejce do ronda. A ja się pytam: czy nie można by było udostępnić te pasy dla wszystkich skręcających w prawo i w ten sposób znacząco rozładować to rondo w godzinach szczytu? Autobusy i tak jeżdżą tamtędy co pół godziny a po zjechaniu z tego pasu generalnie nie ma możliwości żeby coś się zakorkowało więc tworzenie takich udogodnień wyłącznie dla autobusów to po prostu marnotrawstwo. Ale największą głupotą jest stawianie wszędzie sygnalizacji świetlnej. Tutaj ewidentnie widać że nie myśli się o przyszłości i o tym że samochodów w Lublinie jest co raz więcej. Na każdym przejściu dla pieszych niech będzie sygnalizacja, wtedy będzie najbezpieczniej bo wszystkie samochody będą stały w korkach… Niedawno pisaliście o żądaniach mieszkańców żeby postawić sygnalizację na Krańcowej przy Dulęby – genialny pomysł… Co do tego przejścia na Witosa to jest dość blisko kładka do Cerfura – tak trudno ruszyć tyłek i bezpiecznie przejść? Najlepszym rozwiązaniem by było postawienie drugiej kładki ale bliżej Felicity. Ale w żadnym wypadku światła! Poza tym to nic nie zastąpi myślenia przez przechodniów którzy mają wpajane przez szkołę, TV, internet że jak się jest na przejściu to ma się pierwszeństwo i można wchodzić śmiało bo samochód musi się zatrzymać. Może i musi, takie jest prawo. Ale samochód to nie rower i ma drogę hamowania znacznie dłuższą. Co z tego że pieszy ma pierwszeństwo jeśli samochód nie zdąży wyhamować? Wszyscy wiedzą jak jeździ się w Polsce i tego nie da się zmienić z dnia na dzień. Piesi też muszą myśleć a nie włazić na pasy kiedy chcą bo mają takie prawo i ja jadąc samochodem muszę się zatrzymać, nawet jak jadę z przepisową prędkością a pieszy stwierdzi że musi wyjść mi przed maską. No bo on przecież ma do tego prawo prawda? A wszyscy ci którzy uważają: „Niech spróbuje mnie potrącić to się nie wypłaci!” niech lepiej zastanowią się czy dożyją wypłaty odszkodowania albo czy warto liczyć na wysokie odszkodowanie siedząc na wózku inwalidzkim…

    • Tylko kładka ma tu sens – nic innego nie pomoże.

      • przecież już jest kładka!!! kładki co 100m bedziemy stawiać?

        • Jeżdżę do pracy na Felicity ze Świdnika…Po pracy muszę iść przez to cholerne przejście na przystanek ..Spróbujcie mądrale przejść..Niech tu nikt nie mówi,że należy patrzeć najpierw w lewo i takie tam…Samochody tą ulicą jadą zawsze i trzeba być bardzo bystrym żeby przejść na drugą stronę..To co jest teraz zrobione to 20 tys.zł..wyrzuconych w błoto…Wszyscy pędzą i mają gdzieś a znicze przy pasach się palą…Ale kogo to obchodzi ???

  15. Śmieszne , oznakowanie powinno znajdować się nad przejściem , ale pewnie MIASTO BIEDNE , doradzam sprzedać jakiś park pod bloki to kasa się znajdzie , a Może MIAST LUBLIN pomyśli oznakować przejście na wysokości McDonald’s ul. Al. Solidarności . A ciekawe co z barierkami ochronnymi pod wiaduktem Poniatowskiego 😉 PARODIA

  16. powinni zlikwidować przejście i przystanek mpk tam się znajdujący, 100 metrów wcześniej jest kładka i drugi przystanek, będzie i bezpieczniej i płynniej..

  17. światła ostudziłyby trochę ruch i gorące głowy kierowców, nieco utrudniły wjazd do lublina, zwiększyły bezpieczeństwo. byłyby więc i plusy i minusy. tu miasto durnie się tłumaczy że brak 200kk na sygnalizację, a ja się pytam- czy na planowaną kretyńską TRZECIĄ sygnalizację na 500 metrowym odcinku Krańcowej będzie kasa od ręki czy może z doopska wyciągną?!?! (czwartej sygnalizacji na skrzyżowaniu z długą już nie liczę)

  18. po co ta kładka tam jest? grubasom się nie chce wchodzić po schodach

  19. A czy przypadkiem zamiast kupować te drogie wynalazki po 10000 za sztukę nie taniej by było podciągnąć prąd z latarni która stoi obok ? Bajer fajny tylko nie daje zupełnie nic. Na tej trasie nie powinno być ŻADNEGO przejścia dla pieszych. Tylko kładka. Jak ktoś będzie przechodził przez pas zieleni – trudno – za głupotę i naprawę samochodu zapłaci rodzina. Niedługo przejścia dla pieszych zaczną budować na S-kach albo autostradach bo po piwo na druga stronę do sklepu trzeba się przejść…

  20. po co robic przejscia dla pieszych na trasie ? … moze niech zaczna robic na autostradach przejscia bedzie lepiej i bezpieczniej ! ;/

  21. na takiej trasie Witosa nie powinno byc takich przejsc bez swiatel za to powinien ktos beknac mysle gdyby nie bylo tego oznakowanego miejsca przejscia przez jezdnie to ludzie by szli na kladke albo zapiepszali ile sil przez ulice na druga strone i wtedy by uwazali a tak wchodza na przejscie i wylaczaja myslenie bo na przejsciu maja przywilej nic blednego o czym przekonalo sie ok.3 osoby s.p. +

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.921zł -0.5%
    • GBP 4.7623zł -0.07%
    • EUR 4.3513zł -0.33%
    • CHF 4.0014zł -0.53%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)
      Jechał ciężarówką całą szerokością drogi, miał blisko 6 promili. Zobacz nagranie (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Potańcówka w skansenie na 400 par
      Berberys Klezmer Band – koncert Hava Nagila
      Obchody Święta Wojska Polskiego w Lublinie
      Europejskie Dni Dobrosąsiedztwa Granica 835 Kordon Kryłów – Krecziv
      Festiwal na Trójstyku na błoniach w Orchówku
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.