Zmiany na lubelskich ulicach. Część sygnalizacji zostanie wyłączona, nie będzie trzeba wciskać przycisków
14:52 01-04-2020
Od czwartku część sygnalizacji świetlnych na terenie Lublina zostanie przełączona w tryb awaryjny, czyli pulsującego żółtego światła. Wnioskowali o to kierowcy wskazując, że ruch na ulicach zmniejszył się przynajmniej o połowę. Tymczasem na wielu skrzyżowaniach uruchamia się czerwone światło, pomimo że z bocznych ulic nie wyjeżdżają żadne pojazdy, lub są to pojedyncze auta.
Jak już informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, prezydent Lublina Krzysztof Żuk zapewnił, że miasto przygotowuje wykaz skrzyżowań, na których wyłączenie sygnalizacji świetlnej nie będzie stwarzało niebezpieczeństwa w ruchu drogowym. Podkreślał jednocześnie, że nie wszędzie istnieje możliwość wyłączenia świateł. Chodzi o skrzyżowania, gdzie często dochodzi do zdarzeń drogowych, lub też występuje spory ruch pojazdów.
Teraz już wiadomo, że wyłączonych zostanie 27 sygnalizacji świetlnych. Chodzi o skrzyżowania ul: Lubomelskiej i Czechowskiej; Wieniawskiej, Lubomelskiej, Tramecourta i Leszczyńskiego; Okopowej i Chopina; Lipowej, Okopowej i Skłodowskiej; Lipowej i Ofiar Katynia, al. Piłsudskiego i ul. Dolnej Panny Marii; Fabrycznej, Bronowickiej i Kościelnej; Drogi Męczenników Majdanka z ul. Garbarską; Drogi Męczenników Majdanka z ul. Startową; Drogi Męczenników Majdanka z ul. Grabskiego i Sulisławicką; Drogi Męczenników Majdanka z ul. Hanki Ordonówny; Lubartowskiej, Ruskiej i Biernackiego; Zelwerowicza i Choiny; Metalurgicznej i Grygowej; Mełgiewskiej i Frezerów; Diamentowej i Krochmalnej; Orkana i Zwycięskiej, Orkana i Poznańskiej, Orkana i Roztocze, al. Warszawskiej i ul. Czeremchowej oraz Wrotkowskiej z Inżynierską. Do tego na ul. Turystycznej na wyjeździe z hipermarketu, na al. Unii Lubelskiej na wyjeździe z galerii handlowej, na wiadukcie na ul. Nałęczowskiej oraz na rondzie przy Gali.
Zmiany zostaną wprowadzone również na 67 przejściach dla pieszych. Sygnalizacja świetlna zostanie tam przełączona w tryb automatycznego wzbudzania. Jak wyjaśniają przedstawiciele Zarządu Dróg i Mostów, modyfikacja działania detektorów na przejściach z jednej strony ma zapewnić zwiększenie bezpieczeństwa pieszych eliminując lub ograniczając konieczność ich bezpośredniego kontaktu z przyciskami, zaś z drugiej strony nie spowoduje drastycznego pogorszenia sytuacji w ruchu drogowym dla pojazdów. Nie zdecydowano się na całkowite wyłączenie sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych z uwagi na osoby niewidome.
– Wyłączenie detektorów wibracyjno-akustycznych uniemożliwiłoby osobom niewidomym bezpieczne korzystanie z osygnalizowanych przejść dla pieszych. Dźwiękowo służą one do naprowadzenia osób niewidomych do detektorów, informują o stanie sygnalizatora, ilości pasów do pokonania lub występującym azylu. Z tego powodu detektory wibracyjno-akustyczne pozostaną czynne, aby przekaz dźwiękowy był nadal aktywny. Z uwagi na konieczność skorzystania z danych braille’a umieszczonych na detektorze, firma serwisująca na bieżąco dezynfekuje detektory – wyjaśnia Grzegorz Jędrek z Urzędu Miasta Lublin.
(fot. lublin112)
Mieszkałem kilka lat poza Lublinem w innych miastach wojewódzkich (taka praca) i nic po powrocie do koziego grodu nie irytowało mnie tak i nadal irytuje, jak sygnalizacja świetlna. Osoba odpowiedzialna za ten obszar powinna zająć się czymś na czym się zna, a sygnalizację niech weźmie ktoś logicznie myślący. Większość podporządkowanych dróg ma zielone fale, a na głównych skaczemy od światełek do światełek. Wyścigowa na przykład, dwupasmówka po przebudowie, ale czerwone na skrzyżowaniu z Wojenną i Dunikowskiego trzyma jakby czekało aż ktoś się zlituje i z jednej z nich wyjedzie. Ruszamy i stajemy, kopcimy, trujemy, ale kogo to…! Wstyd Panie Żuk. Na nauki do kolegów po linii partyjnej, u nich naprawdę jest to zorganizowane lepiej.
Kiedy zostanie wyłączona (najlepiej w nocy na zawsze) sygnalizacja na wiadukcie na al. Warszawskiej (nad al. Solidarności)?
Głupi pomysł
Lublin miasto inspiratorów.
Wyłączyć natychmiast !!!