Zlikwidowane zostaną kolejne niebezpieczne miejsca na drogach krajowych
14:51 09-08-2017

Od kilku miesięcy trwają prace związane z budową ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż drogi krajowej nr 2, który połączy miejscowość Żabce z Międzyrzecem Podlaskim. Powstaje tam kładka nad drogą krajową nr 19, niebawem rozpoczną się prace związane z kolejnym etapem inwestycji, czyli budową ciągu pieszo-rowerowego o długości 3 km. Z kolei w Łukowie ruszyły prace przy budowie kładki dla pieszych nad Krzną wzdłuż drogi krajowej nr 76. W pobliżu ruszają też prace związane z budową ciągu pieszo-rowerowego o długości 1,1 km. Powstaje również chodnik pomiędzy miejscowościami Klębów i Stok wzdłuż drogi krajowej nr 63.
Niebawem robotników będzie można spotkać również w Krzemieniu, gdzie wzdłuż drogi krajowej nr 74 powstanie chodnik. Jeszcze w tym roku mają ruszyć prace związane z budową ciągu pieszo-rowerowego w Nowym Chojnie wzdłuż drogi krajowej nr 12. Obecnie opracowywana jest dokumentacja tej inwestycji w trybie projektuj i buduj. Jednocześnie GDDKiA podpisała już umowy na dwa kolejne zadania. W Płoskiem pod Zamościem powstanie lewoskręt na skrzyżowaniu z drogą powiatową wraz z przebudową dwóch zatok autobusowych i przejściem dla pieszych, zaś w Kolonii Jamielnik powstanie chodnik przy drodze krajowej nr 76.
– Finalizujemy podpisanie umów na dwa kolejne odcinki chodników: przy drodze krajowej nr 2 w Kaliłowie oraz wzdłuż drogi krajowej nr 74 w Horyszowie. W przetargu są dwie kolejne inwestycje: budowa chodnika wzdłuż drogi krajowej nr 19 w Turowie, oraz zatoki autobusowej, przejścia dla pieszych wraz z doświetleniem i chodnika wzdłuż drogi krajowej nr 82 w Kołaczach. Przygotowujemy jeszcze dwa przetargi na realizację ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż drogi krajowej nr 12 od Brzeziczek do Kolonii Struża oraz chodnika wzdłuż drogi krajowej nr 74 w Zofiance Dolnej – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zatwierdziło kolejne inwestycje w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Budowa dwóch kolejnych ciągów pieszo-rowerowych. Wzdłuż drogi krajowej nr 19 od Turowa do Radzynia Podlaskiego oraz wzdłuż drogi krajowej nr 63 w miejscowości Biała. Natomiast w Łuszczowie przy drogi krajowej nr 82 powstaną dwie zatoki autobusowe wraz z dojściami do nich.
(fot. GDDKiA – nadesłane)
2017-08-09 14:50:32
1. Wyprostować przejazd pod wiaduktem kolejowym w Wandzinie K19.
2. Wykonać pas zjazdowy na Leonów z K19 jadąc od Lublina, tym bardziej że jest na to miejsce.
Przykład: Jadące samochody od Lublina i skręcające na Leonów, często są wyprzedzane przez kierowców łamiących przepisy i stwarzających niebezpieczeństwo poprzez wyprzedzanie tych aut po pasie do skrętu na Leonów od strony Lubartowa. Nikomu nie życzę czekać tam do skrętu i sytuacji gdzie jedzie na nas na czołówkę rozpędzona ciężarówka, czy inny pojazd…
Niby w jakim celu ad 1 skoro ten odcinek był remontowany a sprawę rozwiąże obwodnica Niemiec w ciągu Via Carpathia? Bo chcesz zapier….ć? Ad 2 przy obwodnicy wyprowadzającej ruch również aż tak konieczny nie będzie.
Generalna dyrekcja drog i mostow wybudowala piekna obwodnice,Lublina ale zapomniala gdzie niegdzie postawic ekrany . Jestemj mieszkanka osiedla Borek w Turce, i po oddaniu tego odcinka obwodnicy kierunek na weżeł Felin zycie mieszkancow zagluszaja samochody jadace dzien i noc. Prosze zatem GDDKiM o postawienie na wysokosci osiedla Borek takich ekranów niwelujacych halas . Przez halas tutaj nie da sie zyc, a ludzie wybudowali sobie piekne domy, spoldzielnia wybudowala wiele bloków, osiedle sie rozwija i rozrasta, coraz wiecej ludzi tu mieszka, małych dzieci, a halas staje sie nie do zniesienia
A co to jest GDDKiM? W artykule ma Pani zarówno pełną nazwę, jak i skrót, więc może warto zwrócić uwagę na to co się czyta, a potem pisze?
Niech Pani występuje do GDDKiM, powodzenia 🙂
Ma rację. Przepraszam, a gdzie ta obwodnica wyprowadza ruch? I tak wszyscy jadą Lublin-Łęczna/Łęczna-Lublin.
Zacznij tu mieszkać, to sam wystąpisz z petycją o przebudowę skrzyżowania.
Podwójna ciągła i skrzyżowanie, to żadna blokada dla szaleńców. Norma na tej drodze.
Włączenie się do ruchu coraz częściej to jak rosyjska ruletka, albo uda się albo nie. Zostaje liczyć na uprzejmość kierowców.
2 przystanki autobusowe, do których zmierzają mieszkańcy jadąc do Lublina/Łęcznej czy też wracając stamtąd … spróbuj przejść na drugą stronę.. a oznaczonego przejścia nie ma. Nikt cię nie przepuści.
A sznur samochodów w obu kierunkach to norma. Do tego dodać sezon wakacyjny. Bez komentarza.
I obwodnica ani via carpatia nic tu nie pomoże w zakresie bezpieczeństwa. Jest to jedno z bardziej niebezpiecznych skrzyżowań, które powinno być przebudowane. Przejście dla pieszych plus pas do skrętu w lewo w stronę Leonowa z 82, jak też pas do bezpiecznego włączenia się do ruchu skręcając w stronę Łęcznej z drogi podporządkowanej są jak najbardziej uzasadnione i konieczne. I nikt na tym straci, a zyska płynność ruchu i bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego i piesi.
Gucio prawda.
W Łuszczowie to nie zatoki do skrętów trzeba remontować, ale ten odcinkowy pomiar prędkości jakoś (cenzura- niech będzie „NKE” – „Najlepszym Kierowcom Europy”) lepiej oznakować.
Pojechałem sobie dzisiaj moje tęgie jestestwo powygrzewać nad jeziorko i w obydwie strony mało nie (cenzura) ze szczęścia. W pierwszą stronę cały sznurek ciągnął 60km/h i nie było sensu nawet brać się za wyprzedzanie, w drugą stronę czterech „Januszy” jechało 70km/h i ostatniego wyprzedziłem dopiero przed drugą bramką.
Ludzie, tam 90 km/h wolno, nie 60…
Czwarty z Januszy mnie chwilę później w zabudowanym wyprzedził, jak już 50 a nie 70 było wolno. Będzie miał „fotkę z wakacji”, bo zapomniał, że tam fotopstryczek też jest.
Jak narazie najwiekszym zagrozeniem jest obwodnica lubartowa i jej skrzyzowania kolizyjne,oraz brak pasa rozpedowego z nowodworskiej w strone firleja,powodujacy olbrzymie korki w poracz dojazdu i wyjazdu z tej przemyslowej,jakby nie patrzec,czesci lubartowa.