Zderzenie ciężarowego volvo z hyundaiem na obwodnicy Lublina. Nie żyje starsza kobieta

Zablokowana jest obwodnica Lublina po wypadku, pomiędzy węzłem Rudnik a węzłem Tatary. Na miejscu pracują służby ratunkowe.

We wtorek około godziny 17 na drodze S12/S17 pomiędzy węzłami Rudnik i Tatary doszło do wypadku z udziałem pojazdu ciężarowego i osobówki. Jak wstępnie ustalono w ciężarowym DAF-ieie jadącym w kierunku Chełma została rozerwana opona, a jej liczne elementy spadły na jezdnię.

Jadący za dafem kierowca osobowego hyundaia gwałtownie zahamował, po chwili w tył jego pojazdu z impetem uderzyło ciężarowe volvo. Siła zderzenia sprawiła, że auto osobowe zostało w połowie zmiażdżone. Podróżowały nim trzy osoby.

Na miejscu interweniowała straż pożarna, zespoły ratownictwa medycznego i policja.

Strażacy musieli użyć sprzętu hydraulicznego, aby wydostać poszkodowanych z wraku pojazdu. Dwie osoby z licznymi obrażeniami ciała trafiły od szpitala. Starszej kobiety, która podróżowała z tyłu osobówki, pomimo długiej reanimacji nie udał się uratować.

W zdarzeniu, uszkodzone zostało jeszcze BMW, które poruszało się obok ciężarowego DAF-a. Na pojazd spadły elementy rozerwanej opony. Ruch kierowany jest na objazdy. Obwodnica Lublina może być zablokowana przez kilka godzin. Policjanci ustalają dokładne okoliczności tego tragicznego wypadku.

2018-10-02 17:44:10
(fot. nadesłane Maciej i Paweł, lublin112.pl)

Zobacz również

74 komentarze

  1. stan ogumienia Daff’a mówi sam za siebie ( patrz zdjęcie numer 7) prawa tylna opona bez bieżnika 😀

  2. Moim zdaniem albo kierowca osobowki naprawdę konkretnie uderzył w hamulce albo ciężarówka jechała zdecydowanie za blisko.. Chociaż gdyby jechał osobówka tak wolno to raczej on by ją wyprzedził, no cóż.. smutne wydarzenie

    • Może na lewym pasie zatrzymał osobowy, na prawym stał uszkodzony DAF,a kierowca Volvo nie zachował uwagi i uciekał przed uderzeniem w DAF-a?

    • Patelniarze PSYCHOPACI wolno nie jeżdżą i nagminnie trzymają się zderzaka! Szkoda kobiety. Choć gwałtowne hamowanie na S-ce to też nienajlepszy pomysł :/

  3. Niedługo żeby dojechać do celu to trzeba będzie czołgiem jeździć.

  4. Szybciej niech jeżdżą ciezarowkami nie raz jedna druga wyprzedza kto szybciej

    • na kagańcu i na 2 pasmowej jezdni to się wyszaleje hohoho… ze 200 pociągnie

    • Powiem Ci że szybciej jak 90 nie pojedzie. Więc jak nie znasz tematu to milcz

      • Więcej niż 90 km/h ciezarowka nie pojedzie ? A Magneso Pani Kolego ?!! 😁 Dziwny przypadek kiedy to poruszając się samochodem osobowym prawym skrajnym pasem jedni dwupasmowej z prędkością około 110 km/h nagle lewym pasem skrajnym pędzi co tchu taka sobie ciężarówka i najlepsze że po około 5 km udaje jej się wyprzedzić i znika gdzieś w oddali.. Cud ? Fatamorgana ?

        • Sobie kolego lepiej sprawdź ciśnienie w oponach albo wrzuć oryginalny rozmiar opon, do których wyskalowany jest licznik bo coś mocno Ci przekłamuje prędkość 😉
          Omijanie kagańca to było 20 lat temu, nie dzisiaj.

        • Ty a ile lat ma ta twoja osobowka?
          Bo coś mi się zdaje że nie oni jadą 110 tylko ty 70 i cie cisną na odcieciu.

  5. Szkoda, że kierowcy samochodów ciężarowych zapominają, że na drodze ekspresowej i autostradzie maksymalna prędkość dla nich to 80 km/h. Nie wiem dlaczego nie rozpowszechnia się na masową skalę odcinkowy pomiar prędkości.

    • Nie żartuj, na ekspresówkach…? Jest tysiące newralgicznych miejsc na drogach o dużo mniejszej dopuszczalnej prędkości gdzie należałoby ze względów bezpieczeństwa wprowadzić odcinkowy pomiar średniej prędkości, a nie spowalniać ruch na przelotowych i dużo bezpieczniejszych S-kach.

    • Ile by nie jechał, to w miejscu nie stanie… wyobraźni zabrakło po obu stronach.

      • To jak masz świadomość tego, że w miejscu nie staniesz, to zachowaj odstęp…

        • Podobnie jak w przypadku pieszych – najważniejsze jest aby przeżyć, dopiero potem, że masz rację. Dałbyś po hamulcach na ekspresówce czy autostradzie, wiedząc że za Tobą jedzie kilkunastotonowa ciężarówka? Bo wiedzieć to powinien, każdy kierowca powinien wiedzieć co jest przed nim i za nim, zwłaszcza na prostej drodze.

          • 1. Po pierwsze masz zachować bezpieczny odstęp.
            2. Po drugie – jak widzisz kilkadziesiąt kilo gumy lecące na ciebie, to hamujesz nie myśląc o tym, co za tobą. Ja tobie to gwarantuje, że zahamujesz. No chyba, że jesteś psychopatą albo bardzo niedoświadczonym kierowcą.

            Miałem z 10 lat temu Opla, Opel był na sprzedaż, a sprzedać się uparcie nie chciał… a kupiłem już kolejne auto i trzeci w domu Opel był mi potrzebny mniej-więcej tak, jak Gesslerowej piąty podbródek. Ilekroć nie jechałem tym Oplem, to myślałem sobie, że jak ktoś mi z bocznej wyjedzie, to walę, będę miał kłopot ze sprzedażą starego Opla z głowy… i ni wuja mi się nie udało. Ilekroć ktoś mi wymusił, to heble w podłogę i potem „coś ty kufa zrobił?”.

            Do czego piję?
            Ty wciśniesz ten hamulec, nawet gdybyś bardzo tego nie chciał… ja ci to mówię.

      • ma psi obowiązek tak jechać, żeby zdążyc się zatrzymać, a nie „ile by nie jechaL”

        • Może tak, a może nie, raczej bym omijał, zwłaszcza że od mojego hamowania „kilkadziesiąt kilo gumy” nie przestanie magicznie na mnie lecieć…

    • Szkoda że kierowcy samochodów osobowych zapominają, że na drodze ekspresowej maksymalna dopuszczana prędkość to 110 😉

    • maksymalna prędkość ciągnika siodłowego wynosi 87-89 kmh. maksymalne dopuszczone przekroczenie prędkości to 10 kmh. Więc prędkością nie zabił… Jedynie co trzeba w tej sytuacji wyjaśnić, to czy nie zachował bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu…

  6. to się nazywa pech

  7. Tak się kończy jazda na nalewkach

  8. No to dziadtrans ma pozamiatane. Patrząc na drugą oponę na bliźniaku to nie pierwszy taki raz….

  9. Liczę na konkretny wyrok dla Pana z volvo. Choćby nie wiem jak bardzo gwałtowne było hamowanie, to odpowiednia odległość i prędkość na pewno by nie doprowadziła do takiej tragedii. Stan wraku najlepiej o tym świadczy. A ostatnio tej samej klasy „kierowc-tirowiec” wytrabił mnie, gdy na ograniczeniu do 30 zwolniłam do 50, o mały włos nie wylądował na moim zderzaku – a znak ograniczenia stał jak wół. To co teraz dzieje się na drogach z jazdą na zderzaku to jakaś paranoja. Choć z drugiej strony próby zachowania bezpiecznej odległości zawsze kończą sie spotkaniem barana, który koniecznie chce wjechać przed ciebie….

    • Przejeżdżałem niedawno przez Bieszczady, przez kilkanaście kilometrów serpentyn jechała mi na zderzaku ciężarówka (na rzeszowskich numerach), aż w końcu wyprzedziła mnie w jakimś terenie zabudowanym gdy zwolniłem do ~55… Gdybym miał kamerkę z tyłu, to uzbierałbym całą bibliotekę takich zachowań.

      • @R Na takich „cfaniaczków” jest dobra metoda lekko nacisnąć hamulec, aby tylko światła zaświeciły się. Gwarantuje Ci, ze zadziała. Jak nie, to powtarzasz mocniej. Jest to normalny odruch, że odpuści. No chyba, że siedzi „zombi”, to faktycznie nic nie da!

    • Śliwka Ciężarówka która waży 18 tom z prędkości 50 km/h zatrzymuje się na takim samym odcinku drogi jak auto osobowe średniej klasy z prędkości 120 km/h Volvo Które uderzyło w hyundaia mogło max ważyć 36 ton wiec droga zatrzymania Volvo przy 90 km/h wynosi tyle co auta osobowego klasy Premium z prędkości 200 km/h .
      A poza tym masa robi swoje kłania się fizyka

      • Mam pytania – czy jadąc 90km/h kierowca volvo nie powinien mieć odległości 45m od auta z przodu? Czy 45m drogi do hamowania spowodowałoby takie skasowanie hyundaia?
        Kierowca volvo jechał za blisko, co jest nagminne na polskich drogach.

    • Bo tak się kończy spotkanie osobówki z ciężarówka która waży od 12 do 40 ton Masa robi swoje

    • Siedź dziady w trolejbusie i nie komentuj

    • Może jakieś petycje o zaostrzenie kar dla piratów

    • Liczysz na wyrok Pana z volvo powiadasz… A jaką masz gwarancję że kierowca osobówki nie wpadł w panikę i swoim być może złym postępowaniem nie doprowadził do wypadku… Z tego co wiem to gwałtowne hamowanie oraz manewr gwałtownego hamowania musi być również z zachowaniem szczególnej uwagi oraz ostrożności. Niema pewności w tym momencie. czy powyższy manewr był konieczny… Zaraz posypie się fala hejtu jednak często wyłudzenia odszkodowań są spowodowane nagłym hamowaniem pojazdu bez wyraźnej przyczyny (nie mówię tu o awariach mechanicznych, oraz tym konkretnym przypadku)… Prokurator i policja będzie dochodzić prawdy, ja nie jestem technikiem sądowym, ale podejrzewam że będzie brana pod uwagę zasadność awaryjnego hamowania w tej akurat sprawie. Czytając komentarze zachęcam starych kierowców o aktualizację informacji, bo wiem że żaden znawca nie zaktualizował danych, a świeżych po mimo niedawno zdanego egzaminu i uczenia się do pytań metodą prób i błędów na egzaminie, o zajrzenie do lektury. Posiadam Prawo jazdy 10 lat zwiedziłem Polskę w różnych kierunkach i przynajmniej raz na 2 lata aktualizuję wiedzę. Ludzie to nie boli, a raz zdany egzamin nie daje gwarancji o naszej prawdzie przy kolizji (zwłaszcza jeśli ktoś 20 lat nie zaglądał do kodeksu)

  10. bydło w tirze na zderzakach siedzi tak, że jak osobówka nie ma świateł na tylnych słupkach to nawet świateł nie widzi, wczoraj taki siedział mi na zderzaku i już się brał za wyprzedzanie na lewoskręcie, w który miałem zamiar zjechać, na moje szczęscie z naprzeciwka gnała karetka na sygnale i jak dał po hamulcach to mu się chyba ładunek przesunął, bo za jakieś 200 metrów zjechał na pobocze i coś tam zaglądał pod plandekę.

    • Jestes ciotą na drodze

      • Ta osoba nie jest ciotą tylko normalnym człowiekiem, który może chce bezpieczenie wrócić do swojego domu, do swojej rodziny, aby pobawić się ze swoimi dziećmi i nacieszyć ich widokiem.
        Dlaczego na drogach musi pojawiać się tyle agresji? Dlaczego jesteśmy tak wysoko jeżeli chodzi o wypadki drogowe w Europie?
        A jeżeli ten kierowca jechałby powoli bo właśnie odebrał ze szpitala swoją żonę i nowonardzone dziecko? To mimo wszystko należałony jechać mu wielkim pojazdem na zderzaku i go bezsensowanie straszyć i wywierać na nim presję?

  11. Gnojek z volvo powinien dostać 12 letnie wczasy za spowodowanie śmierci człowieka bo nie zachował odpowiedniej odległości!!! Oraz dożywotni zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów, a ten z dafa mandat za opony!

  12. Jak dojeżdża do ciebie szybko tir, wybiega ci przed maskę pies lub kot, dajesz ostro i długo po heblach, tirowiec oddaje kał bez zatrzymania i jeśli go tłumoka naczepa nie wyprzedzi jedzie dalej bezpiecznie. To działa! Sprawdza się dokładnie ludowe powiedzenie ,,nie strasz nie strasz bo się sam zes.rasz.

  13. Po pierwsze jakbyście mogli nie wyciągać ostatecznych wniosków jak nie macie dostatecznych danych. Po drugie (do p. Śliwka) ciężarówki raczej nie jeżdżą na zderzakach osobówek – odwrotnie raczej tak. Jeśli osobówka zajedzie drogę ciężarówce i gwałtownie zahamuje to kierowca nie ma żadnych szans na wyhamowanie. Z tego co widać ze zdjęć i z opisu to osobówka gwałtowanie hamowała przed przeszkodą (resztkami rozwalonej opony) i nieszczęście polegało na tym, że za nią była ciężarówka z ładunkiem. O ile można coś w tym momencie wnioskować to wina właściciela i kierowcy Dafa, którzy dopuścili do jazdy samochodem z dziadowskimi oponami. Opona strzeliła a później już poleciało domino, nie rozpędzajcie się z obwinianiem kierowcy ciężarówki.

    • No jeżdżę sporo i codziennie bez problemu mogłabym robić zdjęcia kilku „tirom” jadącym przy moim zderzaku.
      A po drugie argumenty, że ciężarówkę trudniej zatrzymać to chyba trochę z du** i dla mnie to one raczej słusznie obciążają kierowcę vovlo a nie go bronią, bo on właśnie powinien to najlepiej wiedzieć. Sorry ale mam w rodzinie kilku emerytowanych już kierowców zawodowych, którzy bez wypadku zjeździli kilkadziesiąt tys km rocznie i znam rożne opowieści, ale zawsze mówili mi, że podstawą jakiejkolwiek reakcji na sytuację na drodze jest odstęp dostosowany do Twoich możliwości hamowania(opon, samochodu – w tym również jego wagi, warunków atmosferycznych), bo tak dajesz sobie większe szanse na skuteczny manewr. A mam wrażenie że dzisiaj kierowcy zawodowi to (nie wszyscy) czasami również cwaniaki, którym wydaje się że jak maja większe auto to im wszystko wolno, bo nikt normalny nie przywali świadomie w tira jeśli ten mu wymusi pierwszeństwo. Bo duży może wiecej….więc niech się martwi ten mały

  14. Ciężarówka siedziała na zdezaku osobniki na drodze ekspresowej:/ jak trzeba jechać osobowa ?? Jak hamujesz awaryjnie to patrz w lusterka to nie droga lokalna i nie 50 km brak obycia z drogami szybkiego ruchu

  15. Pokój Jej Duszy (*)

  16. Przecież to Volvo to z Jarbud? to czego można byłoby sie spodziewać
    Jak również po innych kierowcach tego typu pojazdów *********

  17. Kierowcom ciężarówek nie znają praw fizyki myślą że mając 30 ton mogą zahamować jak osobowa. Często się spotyka jak ciężarówka jedzie parę metrów za osobowka

    • Kierowca prawdziwych ciężarówek

      Szofer a czy Ty w ogóle jechałeś ciężarowym samochodem? Do innych „mądrych” też to pytanie

  18. Najgorsi kierowcy ciężarówek jeżdżą w firmie produkującej pustaki w lubartowie. Ale cóż sie dziwić – pustaki wożą pustaki.

  19. Tu to chyba zbieg kilku pechowych okoliczności zadziałał, pan z hyundaia wydaje się ze nie potrzebnie walnął po hamplach zamiast zwolnić i wyminąć przeszkodę zatrzymał się gwałtownie przed jadącą ciężarówką która wiadomo swoje waży i i w miejscu nie stanie. A gdy jeszcze kierowca cieżarowego jak to często praktykowane trzymał by kopyta na desce albo grzebał w telefonie …. Ciężko gdybać, pewnie wyjdzie w praniu ale ciągle wydaje mi się ze kierowca osobówki po prostu spanikował .

  20. Dokładnie jak kolega pisze kierowca osobówki spanikował powinien obserwować otoczenie a nie leży kawałek gumy i hebel do dechy. dopóki nie beda ludzie mieli wyobraźni i nie myśleli tylko za siebie ale również za innych tak będzie przyzwyczajcie się. Oczywiście i kierowca volvo ma swoje za uszami ale każdy wie jak się jeździ s-kami tempomat i osłabiona czujność…

    • Kolego, to raczej wyglądało tak, że te kawałki gumy i plastiku z nadkola rozsypały się wokół. Sądzę że gdyby tam „leżał” kawałek czegokolwiek to kierowca nie hamowałby tak gwałtownie, ominął przeszkodę i jechał dalej. Każdy natomiast widząc przed sobą rozpadającą się ciężarówkę instynktownie naciśnie na hamulec, bo nigdy nie wiadomo co się może stać za chwilę.

  21. Znowu przez cepa jadącego na zderzaku. Mam nadzieję, że będzie miał wyrzuty sumienia do końca życia.

  22. ciekawe ile ta starsza osoba co zginela miała lat.. jak by nie patrzecc czyjas matka babka itd. ale patrząc na wiek można tez okreslic ze jelsi np. była grubo po 80.. to być może unikła lezenia na łóżku w jakims hospicjum jak wiele starszych osob a tak odeszla bez bólu .. tak powinien myslec kierowca hiundaja który wiozl ta osoba .. żeby się nie zadreczac stało się i nikt tego nie wroci takie zycie..

  23. dlatego na tego typu trasach syzbkiego ruchu nie powinno się zatrzymywać itp. raczej nikomu nie pomożemy a możemy narobić tragedii, już lepiej to ominąć jeśli się da, potem jechać prawym pasem wolno albo zjechać na pobocze i zadzwonić na 112 powiedizeć gdize na którym km

  24. Najgorsze jest to, że w tym wypadku była taka kumulacja zdarzeń losowych. Do czego nigdy nie powinno dojść. Polska już w dawno temu na zachodzie ale miasto wojewódzkie zblokowane na jakieś 12 godzin.

  25. z jakiej miejscowości pochodziła ta kobieta?

  26. Oprócz wysokości bieznika opony wazny jest również wiek opony, przecież ludzie kupują i zakładają opony wcześniej wycofanie z uzytku w innych krajach i to wszystko działa legalnie. Jak długo jeszcze po polskich drogach mają jeździc takie ZABOJCZE pojazdy? Mysle ze dopoki tragedia nie dotknie bezposrednio bliskich elit żądzacych, zmian nie będzie, a szkoda.

  27. I tu trzeba przyznać cie rację, pojedź na giełdę i zobacz .”Panie nówka prawie mało jeżdżona ” a po dacie produkcji kapcie mają już z 10 lat, guma sparciała, właściwości nie te i bida gotowa .

  28. przeciążona ciężarówka

    Prawdopodobnie ciężarówka która wjechała w to auto była przeciążona!!!???!!!

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9322zł -0.23%
    • GBP 4.8953zł 0.15%
    • EUR 4.3419zł 0.02%
    • CHF 3.9499zł -0.38%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Wykopki w Muzeum Wsi Lubelskiej
      Pożegnanie Lata w Ogrodzie Botanicznym. Będzie ognisko i pieczone ziemniaki
      Kolejne wyprzedaże garażowe na Targu pod Zamkiem
      Policjanci zapraszają na Akcję Honorowego Oddawania Krwi
      Obchody 80. rocznicy agresji Rosji sowieckiej na Polskę
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.