Wtorek, 18 czerwca 202418/06/2024
690 680 960
690 680 960

Za nami niemal rok budowy przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca’80. Zobacz, co udało się zrobić (zdjęcia)

Za nami blisko 12 miesięcy prac przy budowie przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80. Drogowcy wykonali już ok. 35% robót o wartości ponad 38 mln zł. Termin zakończenia inwestycji wskazano z początkiem lutego 2025 r.

– Na przedłużeniu ul. Lubelskiego Lipca ’80 prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i można zauważyć znaczny postęp robót. Ten strategiczny dla miasta projekt drogowy i ważny z punktu widzenia dzielnicy Za Cukrownią usprawni system transportowy, w tym komunikację publiczną, skróci czas podróży i upłynni ruch. Budowany ponad kilometrowy odcinek drogi będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i Dworcem Lublin oraz ułatwi dojazd do obiektów sportowo-rekreacyjnych, takich jak Arena Lublin czy Park Ludowy – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Na terenie budowy widać już główny przebieg drogi oraz ciągów pieszych i rowerowych. Wykonano też pierwsze warstwy bitumiczne. Drogowcy posadowili w podłożu już ok. 8 tys. kolumn betonowych oraz zamontowali dodatkowe wzmocnienie w formie blisko 60 tys. m2 materacy z geosiatki wypełnionych kruszywem. Wykonawca po zakończonym sezonie grzewczym przez LPEC, mógł przystąpić do zdjęcia magistrali ciepłowniczej w celu wykonania ostatniego etapu palowania oraz rozpocząć wykonywanie nowych podpór pod ciepłociąg. Na trasie głównej ul. Lubelskiego Lipca ’80 trwają równolegle prace w każdej z branży.

Na ukończeniu jest usuwanie kolizji sieci niskiego i średniego napięcia – dotychczas przebudowano ok. 5 tys. m kabli. W dalszym ciągu trwa budowa kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikami i urządzeniami oczyszczającymi. Wykonano również ponad 2,8 tys. m kanalizacji deszczowej. Ponadto rozpoczęto budowę oświetlenia i sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Lubelskiego Lipca ’80 i Cukrowniczej. Jednocześnie trwają roboty na drogach przylegających. Na ul. Włościańskiej, od strony od ul. Krochmalnej trwają roboty brukarskie i bitumiczne, co oznacza, że została już tam wykonana w całości infrastruktura podziemna, w tym przebudowano sieć wodociągową i sanitarną. Trwają też prace na ul. Ciepłej związane z usunięciem kolizji z kanalizacją sanitarną i budową kanalizacji deszczowej.

W związku z realizowanym etapem prac nadal pozostaje zamknięta dla ruchu ul. Ciepła na odcinku o długości 250 m, tj. od łącznika przy ul. Lubelskiego Lipca ’80 do ul. Betonowej. Dla mieszkańców wydzielono parking przy skrzyżowaniu ulic Lubelskiego Lipca ’80 z ul. Diamentową. Takie zmiany potrwają jeszcze do końca czerwca.

Docelowo ul. Lubelskiego Lipca ’80 zostanie przedłużona na odcinku od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Drogę przewidziano na całej długości jako dwujezdniową, trzypasową, z buspasami z kanalizację deszczową oraz oświetlenie uliczne. Zakres inwestycji obejmuje budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych. Ponadto wykonawca zbuduje dwie sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowę przejdą również odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i wewnętrznej Dzierżawnej. Powstająca tam infrastruktura sanitarna i wodociągowa umożliwi mieszkankom i mieszkańcom podłączenie się do sieci miejskiej. W ramach rozbudowy, w granicach pasa drogowego, zostanie wykonanych 40 nowych przyłączy kanalizacji sanitarnej i 20 sieci wodociągowej.

Zgodnie z umową termin zakończenia inwestycji wskazano z początkiem lutego 2025 r., a jej wartość to 96 mln zł. Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80 to zadanie dofinansowane kwotą 65 mln z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

(Źródło: UM Lublin)

Autor: redakcja

27 komentarzy

  1. Mam nadzieję że dotacje unijne na budowę dróg w miastach zostaną w najbliższych latach zlikwidowane i skończy się to budowanie autostrad na wyrost, które tylko przenoszą korki z jednego miejsca w drugie. Dosyć już tego rozwalania miasta przewymiarowanymi drogami biegnącymi przez jakieś śmietniki

  2. Zmarł na zawał dyrektor techniczny Orlenu. Mówią, że był apolitycznym specjalistą bardzo związanym z firmą. Jednak uległ panującej tam ostatnio psychozie związanej z polityczną miotłą Tuska. Nękanie ludzi. Ofiara reżimowej represji.

  3. Budowa tej kilometrowej arterii nie usprawni w ogóle ruchu w tym rejonie. Pisałem o tym już kiedyś bowiem budowana droga i tak doprowadzi dwoma pasmami ruchu, samochody do ronda Jana Pawła II -Nadbystrzycka- Janowska a tam korek na całego. Wydawanie kilkudziesięciu milionów złotych to kompletne kretynizm. Gdyby ta droga prowadziła do alei kraśnickiej no to można by mówić że usprawnia ruch w tym rejonie miasta a tak to wyrzucona kasa w błoto.

    • „Audiofil” czy byłbyś zadowolony tylko wtedy, gdyby wybudowali drogę pod bramę twojego domu na wsi?
      Bo nie bardzo rozumiem dlaczego uważasz, że wszyscy będą tam skręcać tylko w prawo aby dojechać do Kraśnickiej.
      Spróbuj kilka razy przejechać się Krochmalną a później w kierunku Nałkowskich.

  4. Mam nadzieję, że projektanci stanęli na wysokości zadania i projekcja jest zgodna z tradycją, tzn, losowo naje***ne studzienek na pasie ruchu tak żeby czeeem przędzejjj się zapadały i nie dało się tego potem ominąć. Bo inaczej nie potrafią budować dróg!

  5. Nie ma takiego skrzyżowania Lubelskiego Lipca 80 z ul. Diamentową. Jest skrzyżowanie Lubelskiego Lipca 80 z ul. Krochmalną, bo Krochmalna kończy się przy rondzie Nadbystrzycka – Jana Pawła II

  6. nie jestem rasista, nie mam nic do rasistow

    a propos swiatel, nobel dla tego co przestawil swiatla na fladze, kalina, czwartek stoi caly dzien, nigdy tak nie bylo, przez mohyly na peksiak nascie minut, brawo ty. jestes geniuszem.

  7. Jak widać na zdjęciu nr 4 ruiny nie dało się wyburzyć i droga nie będzie prosta już nigdy.

  8. Jak sygnalizacje będą zsynchronizowane tak jak na Męczenników Majdanka to widzę jeden wielki korek.

Dodaj komentarz