W Polsce jest zaledwie kilkanaście tego typu urządzeń. Po długim oczekiwaniu pierwsza ładowarka Supercharger dla aut marki Tesla powstała w Lublinie. Znajduje się na parkingu przy Ikei i Skende przy al. Spółdzielczości Pracy.
A skąd prąd do superchargerów? Ze Słońca, Marsa czy Andromedy? Czy może potrzeba nadymyć 200 razy więcej, żeby jakiś śmieszny samochodzik 200 km przejechał…
Łysy
Średnio w Europie elektryk wyprodukuje trzy razy mniej „dymu” niż spalinówka. W Polsce dwa razy mniej. Mowa o cyklu życia auta, więc wlicza się w to także wyprodukowanie i recycling.
Dane za transportenvironment. Konkretnie to nie dymu a CO2. Innych smrodów z rury diesla nie wspominam.
Obserwator
Output Power 250kW
Output Voltage Range 0-500V
Output Current 631A
Ciekawe ile czasu ładuje się tesle i jaki jest koszt bo zużycie energii kolosalne.
Taka prawda
Ładowanie Tesli 250kWh trwa 30 min czyli 125kWh razy 1zł za 1kwh = 125zł.
hhh
Krzywa ładowania się kłania, poza tym żadna Tesla nie baterii 125 kWh netto. Ignoranci.
Chichotnik zwyczajny (czyli: pospolity)
Widać, żeś „hhh”, ubliżasz od ignorantów, ale nie podzieliłeś się swoją wiedzą n.t. ile to kW ma taka Tesla.
hhh
Jak ktoś nie widzi różnicy między kW a kWh to jest ignorantem. To jaka konkretnie Tesla? I co mam podać?Moc silnika (chwiową? ciągłą?), moc ładowania (średnią? maksymalną?) pojemność baterii (której wersji, bo bywa kilka dla konkretnego modelu – np. LG i Panasonic) czy ładunek baterii (jak podaje np. BMW)?
O czym chcecie tu dyskutować jak podstaw nie znacie a komentarze to nie miejsce na edukację. Zacznijcie od fizyki na poz. szkoły średniej.
pb98
że też im się opłaca!? jeździ może z 10 sztuk po Lublinie ! a te ładowarki pewnie ładnych pare setek tysięcy / jak nie mln kosztuje;) ale co tam ich sprawa ! gorzej by było gdyby miasto fundowało;)
Łysy
Szybkie ładowarki budowane są raczej dla ludzi w trasie, a nie mieszkańców. Elektryki ładuje się przeważnie w domu/mieszkaniu.
hhh
Tym z Lublina się za bardzo nie przydadzą a jeździ ich więcej niż 10. Chyba, że ktoś ma starą eskę ;).
Yeti
A ja pół roku przed Nowym Rokiem powziąłem chęć i ochotę, postanowienie noworoczne poczynić…
Każdą”trzynastkę” i (daj Boże razem z PiS) „czternastkę”, będę przez następne 10 lat odkładał do skarpety i też se Teslę kupię.
Prosto z saloonu, a cooo, niech widzą, że polskiego emeryta też stać.
Star
A ja mam dizla starego kopcącego i mam gdzieś unijne pseudo ekologię.
Werj
chciałeś napisać „nie stać mnie, więc jeżdżę starym kopcącym dizlem”?
Zadziwionyy
Elektryczny napęd jest super. Ale to tzw półprawda. Druga połowa taka że zasilanie ciągle jeszcze jest do du py . A problemy zobaczymy gdy aut tych uzbiera się z milion.
Jasiek
A do wujka google nie łaska napisać? To już przekracza możliwości intelektualne?..
A skąd prąd do superchargerów? Ze Słońca, Marsa czy Andromedy? Czy może potrzeba nadymyć 200 razy więcej, żeby jakiś śmieszny samochodzik 200 km przejechał…
Średnio w Europie elektryk wyprodukuje trzy razy mniej „dymu” niż spalinówka. W Polsce dwa razy mniej. Mowa o cyklu życia auta, więc wlicza się w to także wyprodukowanie i recycling.
Dane za transportenvironment. Konkretnie to nie dymu a CO2. Innych smrodów z rury diesla nie wspominam.
Output Power 250kW
Output Voltage Range 0-500V
Output Current 631A
Ciekawe ile czasu ładuje się tesle i jaki jest koszt bo zużycie energii kolosalne.
Ładowanie Tesli 250kWh trwa 30 min czyli 125kWh razy 1zł za 1kwh = 125zł.
Krzywa ładowania się kłania, poza tym żadna Tesla nie baterii 125 kWh netto. Ignoranci.
Widać, żeś „hhh”, ubliżasz od ignorantów, ale nie podzieliłeś się swoją wiedzą n.t. ile to kW ma taka Tesla.
Jak ktoś nie widzi różnicy między kW a kWh to jest ignorantem. To jaka konkretnie Tesla? I co mam podać?Moc silnika (chwiową? ciągłą?), moc ładowania (średnią? maksymalną?) pojemność baterii (której wersji, bo bywa kilka dla konkretnego modelu – np. LG i Panasonic) czy ładunek baterii (jak podaje np. BMW)?
O czym chcecie tu dyskutować jak podstaw nie znacie a komentarze to nie miejsce na edukację. Zacznijcie od fizyki na poz. szkoły średniej.
że też im się opłaca!? jeździ może z 10 sztuk po Lublinie ! a te ładowarki pewnie ładnych pare setek tysięcy / jak nie mln kosztuje;) ale co tam ich sprawa ! gorzej by było gdyby miasto fundowało;)
Szybkie ładowarki budowane są raczej dla ludzi w trasie, a nie mieszkańców. Elektryki ładuje się przeważnie w domu/mieszkaniu.
Tym z Lublina się za bardzo nie przydadzą a jeździ ich więcej niż 10. Chyba, że ktoś ma starą eskę ;).
A ja pół roku przed Nowym Rokiem powziąłem chęć i ochotę, postanowienie noworoczne poczynić…
Każdą”trzynastkę” i (daj Boże razem z PiS) „czternastkę”, będę przez następne 10 lat odkładał do skarpety i też se Teslę kupię.
Prosto z saloonu, a cooo, niech widzą, że polskiego emeryta też stać.
A ja mam dizla starego kopcącego i mam gdzieś unijne pseudo ekologię.
chciałeś napisać „nie stać mnie, więc jeżdżę starym kopcącym dizlem”?
Elektryczny napęd jest super. Ale to tzw półprawda. Druga połowa taka że zasilanie ciągle jeszcze jest do du py . A problemy zobaczymy gdy aut tych uzbiera się z milion.
A do wujka google nie łaska napisać? To już przekracza możliwości intelektualne?..