Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Udzielenie pomocy jest proste i nic nie kosztuje. Rusza wyjątkowa kampania społeczna

W ostatnim czasie publikowaliśmy tajemnicze spoty, będące wstępem do przygotowywanej niezwykle ważnej kampanii społecznej. Latem część Ogrodu Saskiego w Lublinie zamieniła się też w plan zdjęciowy. Przyszedł czas na przedstawienie szczegółów.

W tym tygodniu swoją premierę miał spot otwierający kampanię społeczną „potrafiszpomoc.pl”. Jej głównym celem jest promowanie udzielania pierwszej pomocy a jednocześnie pokazanie, jak ważna a zarazem nieskomplikowana jest pomoc innym. Całość jest autorstwa pracowni kreatywnej Freshownia, która oprócz swojej sztandarowej działalności organizuje również akcje promocyjne i społeczne. Akcja realizowana jest przy współpracy z Wojewódzkim Pogotowiem Ratunkowym w Lublinie.

Praktycznie każdego dnia ratownicy medyczni w naszym regionie podejmują interwencje związane z osobami, które leżą na ulicy, w parku czy też na ławce. Są to zarówno osoby młode, jak też nie brakuje takich, w sile wieku. Niestety wciąż w społeczeństwie panuje przekonanie, leżąca osoba to pijak i nie warto zawracać sobie nią głowy. Tymczasem nierzadko zdarza się, że są to osoby chore, które np. mają kłopoty z krążeniem, dostały wylewu krwi do mózgu, czy też z innych powodów potrzebują szybkiej pomocy medycznej. Niestety nie brakowało też przypadków, że kiedy w końcu ktoś się zainteresował leżącą osobą, było już za późno.

Podobnych przypadków jest wiele. Można napotkać na błąkające się starsze osoby, które nie widzą gdzie się znajdują, na wielu dostępnych w sieci nagraniach zauważy się bez trudu kierowców, którzy widząc wypadek omijają rozbite auta nie interesując się losem poszkodowanych itp. Dlatego też powstała charytatywna kampania społeczna „potrafiszpomoc.pl”. Spot jak i kampania ma na celu promowanie pierwszej pomocy, jak i strony internetowej potrafiszpomoc.pl, na której znajduje się punkt po punkcie instrukcja udzielania pierwszej pomocy. Wszystko to dostępne jest w trzech językach.

Do strony, oprócz adresu www, będzie prowadził kod QR umieszczony między innymi na naklejkach i plakatach, które mają być sukcesywnie rozpowszechniane w przestrzeni publicznej. Pojawią się m.in. na przystankach, w pojazdach komunikacji miejskiej i w wielu innych ogólnodostępnych i uczęszczanych miejscach. Kampania przypomina również, że nieudzielenie pomocy osobie potrzebującej, czy też przeszkadzanie ratownikom jest karalne. Obecnie, w dobie wszechobecnych kamer monitoringu czy też kamer zamontowanych w pojazdach, policjanci coraz częściej wszczynają tego typu postępowania.

Dlatego też widząc potrzebującą osobę, warto zatrzymać się na chwilę i sprawdzić, co jej dolega. Warto pamiętać, że nie trzeba mieć żadnej wiedzy medycznej, aby skutecznie udzielić pomocy. Często wystarczy zadzwonić po służby ratunkowe i pozostać do czasu ich przybycia. Te kilka minut może pomóc uratować życie.

Z uwagi na fakt, iż kampania ma wymiar społeczny i jest całkowicie charytatywna, każdy może ją wesprzeć, a tym samym pomóc w jej funkcjonowaniu oraz rozwoju. Środki na ten cel zbierane są za pomocą portalu Patronite. Będą one przeznaczane głównie na plakaty i naklejki oraz kolejne spoty. Z kolei na profilu akcji na Facebooku na bieżąco można obserwować postęp działań.

Patronem medialnym kampanii jest portal lublin112.pl.

Udzielenie pomocy jest proste i nic nie kosztuje. Rusza wyjątkowa kampania społeczna

Udzielenie pomocy jest proste i nic nie kosztuje. Rusza wyjątkowa kampania społeczna

(fot. wideo Zebra Production, Freshownia)

Jeden komentarz

  1. Bardzo dobra inicjatywa. WPR Lublin już zlikwidował 4 karetki „S” ( 3 osobowe z lekarzem), większość karetek „P” to zespoły 2 osobowe ( z racji na koszty załoga jest 2 a nie 3 osobowa) do obsady których też zaczyna brakować personelu.

Z kraju