To najdłuższa taka linia kolejowa w Polsce. Do tego notuje rekordowe obroty
21:30 22-01-2019
Mająca swoją siedzibę w Zamościu spółka PKP LHS, która zarządza Linią Hutniczą Szerokotorową, podsumowała miniony rok. Spółka odnotowała 6,5% wzrost przewozów w porównaniu do roku 2017. Przewiozła łącznie 10 mln 716 tys. ton towarów, uzyskując najwyższy wynik w historii. Wzrosły przewozy rudy żelaza, węgla kamiennego, cementu, wapna, wyrobów metalowych, a także produktów rolnych, artykułów spożywczych i pasz. Udział rudy żelaza w przewozach ogółem wyniósł 44,53%.
Spółka zapewnia, że wzrosty były możliwe dzięki rozbudowie infrastruktury przewozowej i przeładunkowej oraz lepszej gospodarce wagonowej. Miniony rok był bowiem również rekordowy pod względem zrealizowanych inwestycji. Zakończono pierwszy etap modernizacji stacji Zamość Bortatycze, gdzie uruchomiony został nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Pozwala on zwiększyć przepustowość stacji i bezpieczeństwo pracowników. Sfinalizowano także projekt modernizacji największej stacji na linii szerokotorowej – Sławków LHS, gdzie powstał nowy układ torowy i komputerowy system sterowania.
Spółka zmodernizowała 10 lokomotyw a także kontynuuje budowę światłowodu, co pozwoliło zwiększyć możliwości planowania i realizacji przewozów. Wartość projektów zrealizowanych w 2018 r. wyniosła ok. 120 mln złotych. Większość inwestycji realizowanych jest ze środków własnych, natomiast w 2018 r. spółka pozyskała dodatkowo 121 mln zł z Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych.
Mająca swój początek na polsko – ukraińskim przejściu granicznym w Hrubieszowie linia kolejowa, jest najdłuższą linią szerokotorową w Polsce przeznaczoną do transportu towarowego. Liczy ona prawie 400 km i biegnie przez 5 województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie do Sławkowa w Zagłębiu Dąbrowskim, około 25 km od Katowic. W związku z doskonałymi wynikami i ciągłym wzrostem przewożonych towarów zarządzająca linią spółka przygotowuje analizy dotyczące opłacalności ewentualnej elektryfikacji i przedłużenia szerokich torów.
(fot. LHS)
Mają jak z Ukrainy tą linią ciągnąć zboże
Chyba szlugi.
jak widać „dobra zmiana” jeszcze do tej spółki nie dotarła, ale to tylko małe niedopatrzenie…
Komunistyczny beton, który oblepił Polską Kolej na każdym szczeblu, nie tak łatwo skruszyć.
Hehe, warto skruszyć Twój zabetonowany łeb. Może są tam jednak resztki jakiegoś mózgu…?
Trzeba tę spółkę szybko przenieść z Zamościa do Lublina…
To trzeba linie poprowadzić od BY przez Chełm Krasnystaw i Zawade to te tereny też skorzystają na logistyce i rozwoju a nie tylko narzekać trzeba działać to będą efekty za jakiś czas… Niemiec by wiedział jak tu zarobić !!!
Szerokie tory to w RoSSji. Chcesz sowietom życie uprościć w przypadku próby aneksji ziem Polskich?
Co do przedłużenia to lepiej nie, bo ze dwa lata wstecz jeden z posłów PIS chciał pociągnięcia torów od Sławkowa pod czeską granicę, w okolicę jednego z większych węzłów kolejowych w Czechach. Więc kto inny by zarabiał na przeładunku wagonów.
Pewnie i tak przedłużą do Włoszczowej
Się zabezpieczyli. Przez to, że linia jest niezelektryfikowana nie dotyczą ich podwyżki cen prądu.