Czwartek, 17 kwietnia 202517/04/2025
690 680 960
690 680 960

Startuje kolejny sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego

Wraz z pierwszym dniem wiosny rusza kolejny sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego. Od dzisiaj (piątek, 21 marca) ponownie można korzystać z pełnej oferty miejskich rowerów. Do dyspozycji mieszkanek i mieszkańców Lublina jest 625 jednośladów rozlokowanych na 131 stacjach.

– Tradycyjnie pierwszego dnia wiosny na lubelskie ulice wraca pełna flota Lubelskiego Roweru Miejskiego. Zachęcamy mieszkanki i mieszkańców Lublina do korzystania z miejskich jednośladów. To doskonała alternatywa dla podróży samochodem, pozwalająca na szybkie i wygodne przemieszczanie się po mieście, zwłaszcza w obszarach o dużym natężeniu ruchu. Liczymy, że w tym sezonie rower miejski będzie cieszył się jeszcze większą popularnością – mówi Tomasz Fulara, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

W pełnym sezonie Lubelskiego Roweru Miejskiego użytkowniczki i użytkownicy mogą korzystać z 625 rowerów, w tym 15 dziecięcych i 10 elektrycznych, rozlokowanych na 131 stacjach, w tym 46 pasywnych. W aplikacji LRM rowery z napędem są oznaczone kolorem granatowym, zwykłe mają przypisany kolor zielony, a dziecięce różowy. Podczas zimowej przerwy miejskie jednoślady przeszły lifting i odświeżone będą służyć wszystkim chętnym w nowym sezonie.

Od marca 2023 roku operatorem LRM jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, a system powiązany jest z komunikacją miejską poprzez integrację z Lubelską Kartą Miejską i systemem LUBIKA. Oznacza to, że posiadacze biletu okresowego mają możliwość korzystania z roweru miejskiego nieodpłatnie przez 30 minut dziennie. Taki bonus obowiązuje w każdy dzień ważności biletu okresowego. Z kolei dla osób posiadających identyfikator LKM obowiązuje specjalny cennik wypożyczeń i abonamentów. Ta połączona oferta benefitów wyróżnia Lublin spośród polskich miast.

System Lubelskiego Roweru Miejskiego stale cieszy się dużą popularnością wśród lublinian, nawet w okresie zimowym, kiedy w dyspozycji mieszkanek i mieszkańców było 100 jednośladów. Od 15 listopada minionego roku rowery wypożyczono 4637 razy, przybyło 376 nowych użytkowników i przejechano dystans ponad 11,1 tys. km. Odkąd operatorem LRM jest MPK Lublin miejskie jednoślady wypożyczono łącznie blisko 320 tys. razy, liczba użytkowników systemu wynosi około 33 tys. osób, a dystans, który pokonały rowery to ponad 1 mln km. Z kolei zeszłoroczną nowość – rowery elektryczne, wypożyczono w sumie 2995 razy, a użytkownicy przejechali na nich blisko 18,5 tys. km.

Szczegóły dotyczące Lubelskiego Roweru Miejskiego oraz aplikacji, dostępne są na stronie: www.lubelskirower.pl.

(Źródło: UM Lublin)

19 komentarzy

  1. Ocena: 7

    Chodnikowi para-rowerzyści.

  2. franiu daj nam spokoj znajdz se chploaka i odpusc

  3. wspolczuje rodzinie franiu

  4. No to się zacznie jazda bez trzymanki.

  5. Ocena: 0

    won z miasta zawalidrogi zawalichodniki

  6. Dlaczego nie ma informacji ile wydajemy pieniędzy środek transportu indywidualnego jakim są rowery?
    Lepiej te pieniądze przeznaczyć na dodatkowe kursy autobusów czy trolejbusów, zamiast na bandytów jeżdżących chodnikami.

  7. Ocena: -3

    Kogo nie stać na rower do boju, zaczęło się

  8. Ocena: -4

    Co prawda za jazdę samochodem po chodniku dostaje się pouczenie, ale za jazdę rowerem po chodniku powinno być 2500 PLN.

    • Lepiej niech jadą po chodniku i trawniku. Dla wszystkich jest bezpieczniej. Wiem rozmarzyłem się. Ta banda cyrkowców chce jeździć po ekspresówkach i autostradach.

      • Ocena: 1

        Wcale nie lepiej. Jazda po chodniku jest zabroniona tak samo jak jazda droga ekspresową.

      • Ocena: -1

        Powiedz policjantowi, który wystawi Ci mandat za jazdę rowerem po chodniku, że tak lepiej.

      • Ocena: -2

        Na początku nawołujesz do łamania przepisów (jazda chodnikiem), a potem wymagasz jazdy zgodnej z przepisami (zakaz jazdy rowerem po S i A). Weź się zdecyduj. Albo przepisy przestrzegamy, albo nie.

      • Ocena: -2

        Szybko zmienisz zdanie jak Ci zaczną jeździć po piętach, albo dziecko potrącą na chodniku.
        Do ruchu pojazdów służy jezdnia. Chodnik służy do poruszania się po nim pieszo. Chodnik to nie jezdnik.

      • Ocena: -3

        Po chodniku nie da się przejechać, bo chodniki są zastawione samochodami.

      • Ocena: -5

        Jeszcze nie słyszałem o tym, żeby jakiś rowerzysta spowodował wypadek na ekspresówce czy autostradzie. Albo, żeby rowerem kogoś zabił na ekspresówce czy autostradzie.
        Za to potrącenia, w tym śmiertelne pieszego na chodniku zdarzają się. Kilka lat temu miało miejsce nawet takie w Lublinie. Dlatego nie wymyślaj swoich przepisów, lecz stosuj się do tych, które obowiązują. A tym bardziej nie nakłaniaj innych do ich łamania.

    • Ocena: -6

      Na tak antyrowerowym forum spodziewałbym się, że za atak na rowerzystów będę zbierał plusy. A tu znowu niespodzianka.

Dodaj komentarz

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Polityka

Społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia