Piątek, 03 maja 202403/05/2024
690 680 960
690 680 960

Starsza kobieta za kierownicą i duże zagrożenie na stacji paliw

-Czy nie czas żeby w końcu ktoś się zajął kierowcami w sile wieku? – Pyta nasz czytelnik, świadek wczorajszych wydarzeń na jednej z lubelskich stacji paliw. Starsza kobieta nie potrafiła sobie poradzić w ruchu miejskim.

48 komentarzy

  1. Tak samo można powiedzieć – osoba w okularach u niej ryzyko wypadku wzrasta o 20%. Kiedyś też ten społeczniak będzie stary.

  2. Miśka, 100% racji. Na pewno kobieta się bardzo zdenerwowała, a taki stan powoduje, że jeszcze więcej błędów popełniamy. Wystarczyło się na chwilę zatrzymać i poczekać aż sobie odjedzie, a skoro stanęła to trzeba było zaproponować pomoc.
    Powinny być obowiązkowe badania psychologiczne dla wszystkich kierowców, bo niektórzy są po prostu nadpobudliwi. Co do wypadkowości to młodzi powodują je najczęściej, ale starsi ludzie powinni być każdorazowo sprawdzani pod względem systematycznie przyjmowanych leków, refleksu, wzroku, słuchu. Niestety poważniejszy wiek u części ludzi ma pewne wykluczenia i trzeba się z tym pogodzić.

  3. Ale gdyby był tor, to starsze panie mogły by tam jeździć, a nie po publicznych drogach.

  4. Tor musi być a starzy ludzie jeżdżą przeważnie jak idioci nawet w lusterka nie patrzoł .
    3/4 wpadków motocyklowych jest z winy kierowcy samochodu .

  5. A racze z tego ze nie prawidlowo wymijaja i lamia przepisy a co najwazniejsz jezdza z nadnierna predkoscia i niech mi ktos powie ze to nieprawda:)

  6. To jest trochę dziwne….Bo pracować mamy do 67 lat a zdolność do kierowania pojazdami ograniczyć chcą do 65….. ?????

  7. Panie redaktorze i anonimowy czytelniku „człowiek w sile wieku” to nie to samo co „człowiek w podeszłym wieku”, bardzo proszę o douczenie się.

  8. Nie można uogólniać zarówno starzy jak i młodzi popełniają błędy, jedni są niedouczeni i nie mają wyobraźni, inni nie wszystko ogarniają w odpowiednim tępię. Problemem jest to czy mają tego świadomość i czy swoje działania dostosowują do swoich ograniczeń. Nie każdy senior jest ślepy tak jak nie każdy mecenas jest alkoholikiem czy małolat „bandytą za kółkiem”. Młodzi są niedoszkoleni, a starsi nie doinformowani. Na egzaminie są pytania dotyczące wieku w jakim można dostać prawko tak jak by to było najważniejsze, a starsi kierowcy z kolei nie mają gdzie zdobywać aktualnej wiedzy o aktualnych przepisach. Ja przynajmniej nie spotkałem miejsca gdzie można by znaleźć przystępne kompendium wiedzy o nowych przepisach. Które dodatkowo są sprzeczne. Przykładem zasady rządzące ruchem na radach i ich oznakowanie.