Solaris rozpoczął w Lublinie testy trolejbusów przegubowych. Tego typu pojazdy jesienią zaczną kursować po mieście
14:09 14-09-2020 | Autor: redakcja
W poniedziałek w Lublinie rozpoczęły się testy trolejbusów przegubowych Solaris Trollino 18M. Chodzi o przeprowadzenie badań układu napędowego, które musi być wykonane po podłączeniu do trakcji trolejbusowej. Czynności te, które są potrzebne do uzyskania homologacji, mają się odbywać zarówno w zajezdni MPK Lublin przy ul. Grygowej, jak również na ulicach miasta. Całość prowadzi firma Solaris, badania mają potrwać do jutra.
Ten model trolejbusu niebawem będzie kursował po ulicach Lublina i woził pasażerów. Miasto zamówiło bowiem 15 takich pojazdów. Każdy z nich będzie wyposażony w baterie trakcyjne, które pozwolą pojazdom pokonywać odcinki tras nie wyposażone w trakcję trolejbusową. Mają mieć również zamontowany monitoring oraz automaty do sprzedaży biletów, akceptujące wyłącznie płatności zbliżeniowe kartami i telefonami komórkowymi jak również system do zliczania pasażerów. Zostaną one dostarczone przez producenta w dwóch partiach. Pierwsze 5 sztuk trafi do zajezdni MPK już w listopadzie, a termin dostawy kolejnych 10 sztuk upływa w kwietniu 2021 r. Będą nimi podróżować pasażerowie linii nr: 156, 158 i 160.
Jak wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego, Lublin był pierwszym polskim miastem, który postawił na fabrycznie nowe i niskopodłogowe trolejbusy przegubowe. Pierwsze 12 z nich zostało dostarczonych w 2014 roku. W 2018 roku pojawiło się 15 sztuk Ursusów CS18LFT. Po realizacji dostaw w ramach ogłoszonych postępowań, w taborze lubelskiej komunikacji miejskiej będą łącznie 42 przegubowe trolejbusy.
(fot. MPK Lublin)
Wycinanie drzew w imię „ekologicznych” betonowych słupów i zadrutowywanie miasta… trolejbusy i ich trakcje to najbardziej poroniony element lublina…
Przecież będą jeździć po istniejącej trakcji. Co ty bredzisz. Na elektrowni są filtry. Nie ma pylenia. Nie masz pojęcia nt środowiska to nie bajdurz.
nikt tym nie będzie jeżdził bo bilety za drogie, samochodem szybciej i wygodniej,
Fakt drogo jest. Ale nie każdy porusza się autem po mieście. Wyobraź sobie, że nie jesteś jedyny.
Co z tego że bilety drogie jak i tak ich nie kupisz bo automat biletowy nie przyjmuje gotówki.
Lublin. Tu wszelkie zmiany są na gorsze.
Po co coś testować co i tak wejdzie do użytku?
do tej pory jeżdżą białorusko-ursusowskie wydumki jedynie z błogosławieństwem inspiratora.
I po co kolejne ?? Mało stoi ich codziennie bezużytecznie na zajezdni ??
bo kolega posmarował i trzeba teraz przyklepać aby $ się zgadzał.
WINcyj wincyj krów wincyj niedługo to bedzie 10 pasazerów na przegub, bo deklusy same przeguby dajàdą wożenia POwietrza XD
Lublin ma najwiecej przegubów w Polsce wozi powietrze, bo przegubów jest tyle co 1mln miescie!
Skąd u was tyle agresji?
Nic nie pasuje. Wszystkie komentarze to tylko narzekanie.
Redakcjo chciałem zapytać czym się różnią te nowe trolejbusy od poprzednich bo tego zabrakło w artykule.
Pozdrawiam.