Skąd Polacy najchętniej sprowadzają samochody?
12:00 24-09-2022
Niemcy niewątpliwym liderem
W II kwartale br. samochody pochodzące z Niemiec stanowiły aż 38% wszystkich ofert na rynku wtórnym, ponownie osiągając w ten sposób znaczną przewagę nad innymi krajami. Dane serwisu autobaza.pl wskazują jednak niewielki (-3%) spadek w tej grupie względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Biorąc jednak pod uwagę przedpandemiczny 2019 r., obecnie ofert aut zza zachodniej granicy jest zauważalnie mniej (-12%).
Źródło: opracowanie własne autobaza.pl
Na drugim miejscu ponownie znalazły się natomiast auta importowane z Francji – stanowiły one 8% wszystkich ofert dostępnych na rynku wtórnym. Warto zaznaczyć, że w II kwartale 2022 roku Polacy sprowadzili ich aż o 34% więcej niż w roku 2021.
Podobnym wzrostem zainteresowania cieszyły się w II kwartale br. także samochody sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych – odnotowano 38% zwiększenie się wolumenu ofert w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r., co dało im w sumie udział około 4% w całym rynku. Także auta pochodzące z Belgii stanowiły w tym roku 4% importowanych pojazdów – w tym przypadku wzrost wyniósł jednak jedynie 2%.
– W Polsce od wielu lat obecny jest trend sprowadzania samochodów z Niemiec, które cieszą się największym zaufaniem społeczeństwa. Co więcej, widać ogromną różnicę w stosunku do innych państw – sprowadzane z nich pojazdy stanowią jedynie kilka procent rocznego importu. Liderowanie Niemiec wynika między innymi z niedużej odległości pomiędzy krajami, dzięki czemu transport następuje szybko i sprawnie. Istotne znaczenie ma także ogólnie panujące wśród Polaków przekonanie, że nasi zachodni sąsiedzi bardzo dbają o swoje samochody i poruszają się nimi jedynie po dobrej jakości drogach – mówi Marek Trofimiuk, ekspert serwisu motoryzacyjnego autobaza.pl.
Przeszłość auta na wyciągnięcie ręki
Pomimo iż tak upodobane przez Polaków niemieckie samochody słyną z solidności, a ich właściciele z dbania o ich stan, nigdy nie można być pewnym, że oglądany na aukcji samochód nie przeszedł w przeszłości poważnej szkody. Jest to trudne do zweryfikowania na własną rękę, szczególnie wtedy, kiedy auto zostało importowane do Polski. Sytuację zmieniają dostępne na rynku raporty historii pojazdu.
– Dzięki raportom autobazy.pl niejednokrotnie zdarzało się uratować osoby przed kupnem samochodu z bogatą przeszłością. Dostępne w naszych bazach dane z Niemiec, Francji, Belgii, Szwajcarii i wielu innych europejskich rynków, a także z USA pozwalają dobrze prześledzić przeszłość auta, którym się interesujemy. W przypadku ewentualnych incydentów z udziałem pojazdu, znajdziemy ich opis oraz oszacowanie wartości. Warto wiedzieć, że portal autobaza.pl dla marek BMW i Ford posiada szczegółową historię serwisów z ASO – podsumowuje Marek Trofimiuk, ekspert serwisu motoryzacyjnego autobaza.pl.
Raporty autobazy.pl umożliwiają „prześwietlenie” historii tak popularnych w Polsce samochodów importowanych. Zebrane międzynarodowe dane pozwalają m.in. na weryfikację dat przeprowadzanych przeglądów, przebiegu pojazdów czy odnotowanych wypadków. Dla marek BMW i Ford dostępna jest także szczegółowa lista wszystkich wizyt serwisowych w ASO. Warto pamiętać, że znajomość przeszłości własnego samochodu jest bardzo ważna w jego dalszej eksploatacji.
(fot. pixabay.com\źródło informacji: Autoiso Sp. z o.o.)
Samochody sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych tzw. wędki.
Wszystkiego w samochodzie kilkunastoletnim nie da się sprawdzić zależy jak ktoś dbał mam dwa z Niemiec jeden igła a w drugim nom stop coś się psuje
… jak to jest ? … auto sprowadzone , z opisu rzeczoznawcy do oclenia czytamy że to złom : przebieg nieustalony , korozja , uszkodzenia nadwozia , zdekompletowany , motor skrzynia most wycieki itd , itp. czyli najlepiej do huty bo złom … ale … mija 2 tygodnie … i to samo auto w ogłoszeniu do sprzedaży czytamy … stan igła , 1 właściciel , zeszyt servisu , potwierdzony przebieg , bezwypadkowy , oryginał lakier , siadasz jedziesz … kto napisał prawdę rzeczoznawca czy sprzedający ???
Wszystko przez podejście do petenta przez urząd skarbowy i urząd celny.
Nie masz opinie od rzeczoznawcy to płacisz wszelkie opłaty od ceny rynkowej.
A czemu Polacy clą auta sprowadzenie z USA w Niemczech.
Bo po pierwsze jeszcze nie tak dawno temu być może nadal, jest niższa stawka VAT niż w Polsce.
Po drugie płaci się tam od kwoty na fakturze a nie od ceny rynkowej.
Można, da się ?
W ten oto sposób Niemcy mają nasze pieniądze, a głupim politykom i urzędnikom w Polsce wydaje się że zarabiają na podatkach bo są wysokie.
Niedługo z Ukrainy będziemy sprowadzać