Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Serwis gwarancyjny czy niezależny fachowiec? Kto zna się lepiej na AGD?

Sprzęt AGD to jeden z najczęściej serwisowanych rodzajów urządzeń. Serwisy zajmujące się ich naprawą każdego dnia mają ręce pełne roboty. Jednak wybór odpowiedniego fachowca nie należy do najłatwiejszych. Podpowiadamy komu powierzyć naprawę naszej pralki lub lodówki: serwisowi gwarancyjnemu czy może niezależnemu fachowcowi?

 

Sprzęt AGD to jeden z najczęściej serwisowanych rodzajów urządzeń. Serwisy zajmujące się ich naprawą każdego dnia mają ręce pełne roboty. Jednak wybór odpowiedniego fachowca nie należy do najłatwiejszych. Podpowiadamy komu powierzyć naprawę naszej pralki lub lodówki: serwisowi gwarancyjnemu czy może niezależnemu fachowcowi?

 

Serwis gwarancyjny – kiedy wybrać?

 

Każdy producent musi pamiętać o prawach konsumenta i ich przestrzegać. Oznacza to, że oferując klientom dany produkt, zapewnia on nie tylko możliwość zakupu danej rzeczy, ale też jej naprawy. Jak do tej pory nie powstało jeszcze żadne urządzenie, które byłoby całkowicie bezawaryjne, dlatego każda firma prowadzi swój oficjalny serwis gwarancyjny. Wraz z zakupem danego produktu klient otrzymuje pełne prawo do skorzystania z jego usług w trakcie obowiązywania gwarancji (trwającej od 12 do 24 miesięcy). Za odpowiednią opłatą gwarancję można przedłużyć lub rozszerzyć jej zakres (wtedy w ramach gwarancji będziemy mogli naprawić np. uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku uderzenia), jednak mało kto decyduje się na takie rozwiązanie, gdyż koszt takiej możliwości jest bardzo wysoki.

 

Najważniejszy jest jednak fakt, że producent zdaje sobie sprawę z tego, że oferowany przez niego sprzęt może ulec awarii. Sprzęt AGD, jako że jest najczęściej eksploatowany, najłatwiej ulega awariom, a np. naprawa pralki nie należy do czynności, które każdy może opanować. Wtedy wystarczy, że postąpimy według zaleceń producenta i skontaktujemy się z nim prosząc o naprawę – tym razem – np. zmywarki. Kłopotliwe może okazać się już samo przekazanie sprzętu. Rzadko kiedy oficjalny serwis oferuje odbiór uszkodzonego towaru z domu klienta. Najczęściej procedury reklamacyjne odbywają się poprzez sklep, w którym nabyliśmy towar. I to najczęściej tam musimy sami dostarczyć popsute urządzenie. Również proces reklamacyjny nie należy do najprzyjemniejszych, bo może trwać nawet kilka tygodni. Serwis też, po wykonaniu swoich testów, może nie uznać naszej reklamacji i odeśle sprzęt bez usunięcia problemu. Niemniej jednak częstszą praktyką jest po prostu wymiana wadliwego sprzętu na nowy – oznacza to, że zamiast naprawić jedną część – producent woli wysłać nam nowy egzemplarz zupełnie nie przejmując się usterką.

 

Niezależny fachowiec – obiektywny specjalista

 

Zupełnie inaczej pracują niezależni fachowcy, którzy na co dzień zajmują się naprawą sprzętu AGD każdego producenta. Jak łatwo się domyślić, oficjalny serwis gwarancyjny będzie w ramach wymiany oferował oryginalne części do urządzeń, które mają swoją konkretną cenę. Niezależny specjalista będzie miał natomiast dostęp do dużo tańszych zamienników, które są w pełni kompatybilne z pralkami, zmywarkami czy lodówkami każdego producenta. Poza tym osoba zajmująca się naprawą AGD wszelkiego rodzaju będzie mogła obiektywnie ocenić, który z producentów ma najwięcej usterek, a który najmniej.

 

Z pewnością przewagą niezależnego specjalisty jest to, że ma on do czynienia z różnymi rodzajami urządzeń i do każdego podchodzi z pełnym zaangażowaniem. Jemu nie zależy na tym, aby nie ponieść kosztów, bo te ponosimy my. Skorzystanie z jego usług jest jednak znacznie tańsze, niż gdybyśmy korzystali z oficjalnego serwisu już po okresie gwarancji. Do tego mamy pewność, że niezależny fachowiec przyjedzie do nas, a my nie będziemy musieli się martwić, jak sprzęt dostarczyć. Dlatego nasi specjaliści są dostępni na terenie całego kraju. Wiemy z kim współpracujemy i bierzemy pełną odpowiedzialność za prawidłowe udzieleni usługi – mówią specjaliści z portalu Restartagd.pl oferujący szeroki wachlarz usług.