Rower Miejski podsumował rok działalności. Pół miliona wypożyczeń i 40 tys. użytkowników

Ponad pół miliona wypożyczeń i blisko 40 tys. użytkowników, to roczny bilans funkcjonowania systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Jeden z użytkowników tak pokochał miejskie rowery, że sprzedał auto i przesiadł się na rower.

Po roku funkcjonowania systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego przyszedł czas na podsumowania. Blisko 40 tysięcy użytkowników i ponad pół miliona wypożyczeń – to roczny bilans uruchomienia systemu. Przez ostatni rok trasa z ul. Zana na ul. Nadbystrzycką cieszyła się największą popularnością wypożyczających rowery.

Lubelski Rower Miejski jest jednym z największych systemów w kraju. Użytkownicy mogą korzystać z 420 rowerów w 42 stacjach. Dziś do systemu dołączyła kolejna stacja fundowana przez Tarasy Zamkowe.

W 2016 roku przybędzie kolejnych 40 stacji i 400 rowerów, a nowością będą dwie stacje z rowerkami dziecięcymi. Ponadto, do rozbudowy systemu włączył się Świdnik, gdzie pojawi się 5 stacji i 41 rowerów.

W tym roku rowery najwięcej razy wypożyczane były w maju ze stacji przy Politechnice Lubelskiej (5258 razy). Również w maju, ten sam terminal odnotował największą liczbę zwrotów (5449).

– Gdy spotkaliśmy się na pl. Wolności rok temu wiedziałem, że rower miejski będzie popularny. Nie spodziewałem się jednak, że okaże się aż takim hitem. Liczba użytkowników i wypożyczeń kilkakrotnie przekroczyła szacunki, jakie przyjmowaliśmy ubiegając się o środki europejskie. To pokazuje, że każda złotówka wydana na infrastrukturę rowerową to słusznie zainwestowane środki. Cieszę się, że mieszkańcy wybierając tą formę transportu troszczą się o Lublin. Dziś wiemy że rower, ale także komunikacja zbiorowa, skutecznie konkurują z transportem indywidualnym – powiedział Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Wśród użytkowników jest rekordzista pod względem wypożyczeń. Pan Mirosław sprzedał samochód i przesiadł się na rower miejski. Na swoim koncie ma 849 wypożyczeń. W nagrodę pan Mirosław otrzymał od Tomasza Wojtkiewicza – prezes NextBike – voucher o wartości 200zł na przejazdy miejskim rowerem.

2015-09-18 15:02:14
(fot. UM Lublin)

Zobacz również

21 komentarzy

  1. szkoda, że nie ma informacji najważniejszej: ile w sumie wydano pieniędzy na „rower miejski” i ile na nim zarobiono „na czysto”, wtedy byłoby wiadomo, jaki stosunek należy mieć do tej inwestycji, czyli opłaciło się, czy nie i tyle w temacie… bo póki co to same mydliny przedwyborcze…

  2. Zabierzcie darmowe 20min i wtedy zobaczycie jak drastycznie spadnie ilośc wypożyczen i sukces juz tak wielki nie bedzie.

    • Tylko że o to chodzi w rowerze miejskim, żeby odkorkować miasto, żeby było bardziej ekologicznie i ekonomicznie…
      Nikt tutaj nie chwali się zarobkami, a te liczby mają być poparciem dla wyżej opisanych przeze mnie słów: ekologicznie, ekonomicznie.

      • Ekologia? to niech wszyscy urzędnicy z gospodarzem miasta na czele przesiądą się na rowery lub do komunikacji miejskiej. Odkorkuje to miasto w bardzo odczuwalny sposób. A może tak dodatkowy warunek przy zatrudnianiu w urzędach? Niech przykład idzie z góry. Po urzędnikach SM niech zamieni nowe samochody na służbowe rowery, będzie dodatkowo ekonomicznie.

  3. Cym tu się chwalą. Czy komuś to dało chleba. To tak jak cieszyć się ze do kina na film przyszło tysiące ludzi. Dajcie ludziom godna prace .stworzenie miejsc pracy to jest teraz powód do dumy . Nie to ze ludzie w Lublinie przejechali tego sezonu milion km na. Rowerze.

    • PRLu nie ma już ponad 25 lat, więc pracy musisz sobie sam poszukać. A chwalic jest się czym , społeczeństwo jest co raz bardziej świadome. Zamiast siedzieć przed telewizorem i ogłądać seriale dla ćwierćinteligentów ludzie siadają na rowerey , zakładają rolki czy biegają. Te przejechane kilometry to zyskane zdrowie. Dla mnie super !!!!

    • dają dają, ale swoim rodzinom…

  4. Rower konkurencją transportu indywidualnego? Chyba p. Krzysztofowi coś upalny sierpień zaszkodził. Wystarczyło słomiany kapelusz na głowę zakładać.

    • Raczej chyba Tobie głowę przygrzało lub inteligencję ukróciło…
      Niby dlaczego miałby nie być konkurencją? Przez całe lato zrobiłem więcej kilometrów rowerem niż autem do pracy. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze starczyły mi na koszty dojazdu i kilka dób noclegów w czasie urlopu.
      Wakacje się skończyły a i tak nadal będę jeździł rowerem do pracy póki będzie pogoda. Bo to tylko same plusy – od zdrowia po ekonomię.
      Co prawda jeżdżę swoim rowerem, ale nie wszyscy przecież go mają. Wówczas rower miejski jest jak znalazł.
      Mam wielu znajomych, których styl życia i dojazdy do pracy lub inne wycieczki do centrum w celu załatwienia czegoś wyglądają dokładnie tak samo jak u mnie. A takich ludzi jest na pewno o wiele więcej, co widać codziennie na ulicach Lublina.

      • Głupich nie sieją, sami się rodzą. Ty zaoszczędziłeś bo masz swój rower i do pracy polnymi drogami bliżej a ja sfinansowałem z moich podatków czyjąś fanaberię. Wytłumacz w jaki sposób można ” ukrócić inteligencję” bo ni jak tego pojąć geniuszu nie mogę?

        • I zapomniałeś tylko o tym , że nie sfinansujesz komuś kilku wizyt u lekarza , i zaoszczędziłeś czas i benzyne na poszukiwanie miejsca do parkowania gdzieś i kiedyś w centrum.

      • To super, jednak nie wszyscy mogą dojeżdżać do pracy rowerem nawet.ze względu na strój.

  5. Dlaczego nie ma informacji ile zarobił rower miejski? Czyżby podatnicy dokładali do tego interesu stąd cisza w tej materii?

  6. Same sukcesy – jak tu nie kochać takiego kraju! 😉

  7. Czytając artykuły poświęcone sukcesom władz Miasta Inspiracji mam wrażenie że żyje w latach 70 siatych ubiegłego wieku. Powsko-Ludowa władza Miasta Inspiracji postkomunistyczna propagandę sukcesu opanowała perfekcyjnie. Więc nie zrozumia dlaczego ktoś chce wiedzieć ile kosztuje inwestycja jak oni to robią dla dobra mieszkańców.

    • Jeśli uważasz , że nie ma sukcesu to proponuję wybrać się po południu na ścieżkę rowerową między Jana Pawła (rondo z Nadbystrzycką) a tamą nad zalewem…. chyba że wolisz przed telewizorem lezeć – tam tego sukcesu nie zobaczysz 🙂

  8. Ogólnie ok, ale realizacja taka sobie. Częste problemy z działaniem systemu (zawieszenia, awarie) i te rowery niektóre jakieś mocno „zjechane” (podobno przyjechał częściowy złom z wawy).

  9. Malkontentów widać sporo , ja akurat nie wypożyczam bo mam swój ale cieszę się , że taki pomysł powstał i został zrealizowany bo korzystam z dróg rowerowych. Nikt nie przeliczy zdrowia choć wiadomo ile kosztuje wizyta u lekarza , nikt z malkontentów nie zastanawia się że zaoszczędził czas i benzyne na kręcenie kółek w poszukiwaniu miejsca do parkowania bo kilkanaście osób pojechało do centrum rowerem zamiast autem , nikt nie mysli o tym,że nie wdychał spalin z aut które na drogi nie wyjechały a Ci co wsiedli na rowery nie musieli wdychać smrodu potu w zatłoczonym autobusie. Nie wspomnę juz o tym , że w weekendy widzę całe rodziny czynnie wypoczywające – może ubędzie ich w galeriach i marketach …. Jeśli ktoś obieca , że rozwinie infrastrukturę rowerową i zrobi to – będę na niego głosował do końca zycia – bez względu na to jaką opcję polityczną będzie reprezentował. Brawo Lublin !!!

  10. Sama radość pracować z przesiąkniętym potem pedalistą w jednym pokoju.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9098zł -0.02%
    • GBP 5.0964zł 0.5%
    • EUR 4.2402zł -0.36%
    • CHF 3.9853zł -0.49%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Botaniczna Piątka Lublin – edycja wiosenna
      Zaproszenie do udziału w terenowych akcjach poboru krwi
      Bezpłatne Warsztaty Cheerleadingu! Przyjdź, spróbuj!
      Bal na rzecz szkoły w Strzeszkowicach Dużych
      Drzwi Otwarte UMCS 2020
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.