Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Przeleciał przez kierownicę roweru podczas hamowania

Wczoraj po południu na trasie Szewnia Górna – Lipsko Polesie doszło do groźnego wypadku z udziałem rowerzysty. Kierujący jednośladem podczas hamowania przeleciał przez kierownicę.

We wtorek po godzinie 18 policjanci z Zamościa otrzymali zgłoszenie o wypadku na trasie Szewnia Górna – Lipsko Polesie.

Mundurowi ustalili wstępnie, że kierujący rowerem zjeżdżał ze wzniesienia. Na widok nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu marki Renault, którego kierujący omijając przeszkodę zjechał na lewy pas ruchu, gwałtownie zahamował. W wyniku tego kierujący rowerem 43-latek przeleciał przez kierownicę jednośladu i upadł na jezdnię doznając obrażeń ciała.

Mężczyzna został przetransportowany do szpitala. Badanie alkomatem wykazało, że był trzeźwy. 68-letni kierujący renault tłumaczył, że powodem zjechania na lewy pas była przeszkoda, którą nagle zauważył na jezdni. Myślał, że na drodze znajduje się zwierzę, jak się później okazało, była to gałąź.

Trwa ustalanie szczegółowych okoliczności wypadku.

(fot. Policja Zamość)

11 komentarzy

  1. Pomimo błędu kierującego samochodem, jednak słowa uznania dla niego z uwagi na przyznanie się do winy.

    • Ale patrząc na do z drugiej strony, to reakcja kierującego na przeszkodę na drodze (zjechanie na przeciwny pas ruchu) nie wydaje się być najlepszym manewrem.

  2. Gdyby pojazdem przewracającym/wypadającym z drogi na skutek gwałtownego/awaryjnego hamowania, był inny samochód – to nie byłoby sporu co do winy.
    Ale, że drugim uczestnikiem był rowerzysta, to po tym forum spodziewam się absolutnie wszystkiego.

  3. Jakby miał zapiete pasy do by pojechał dalej

  4. Jak się hamuje przednim hamulcem podczas zjazdu, to się leci przez kierownicę.

    • Jaka jest siłą hamowania tylnym kołem na rowerze, gdy przy gwałtownym hamowaniu tylne koło odrywa się od nawierzchni? Ile wynosi droga hamowania dla takiego hamowania?
      Przy gwałtownym hamowaniu należy hamować oboma kołami (przy czym tylne bardzo niewiele daje) i balansować na granicy poślizgu koła tylnego oraz przelotu przez kierownicę.
      Na śliskiej nawierzchni dochodzi jeszcze groźba poślizgu koła przedniego – ale wtedy to jest pewna gleba i najgorsze co może się stać.

  5. kierowca reni powinin odp jak za zabójdstro

  6. Kiedy ban dla IP Frania?

    • Nie będzie bana, bo to troll z redakcji – napędza komentarze.
      Wcześniej miało to sens, bo rzeczywiście te jego wywody zwierały delikatne sugestie, ale teraz jadą już po bandzie.
      W dym reklam i trolle z redakcji – taki portal!

  7. U kierowcy jak zwykle zadziałało prawo silniejszego. Gdyby z przeciwnej strony jechał samochód to zapewne nie omijałby tej chyba nie takiej dużej przeszkody, ale że to tylko lekki jednoślad to odruchowo zajeżdza drogę pojazdowi który mu raczej nie zagraża, albo zakłada że się zmieści. Jednoślad jedzie ma swoj pas koniec kropka i nie ma powodu szanowni kierowcy żebyście wpieprzali sie na siłe na jego pas, lub co gorsze na trzeciego. W ten sposób mozecie ZABIĆ człowieka.

Z kraju