Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Przedłuża się budowa nowego mostu w Lublinie. Kierowcy będą dłużej skazani na objazdy

Dłużej potrwa remont ul. Pawiej wraz z budową nowego mostu na Czerniejówce. Wykonawca poprosił o wydłużenie terminu na zakończenie prac. Miasto się zgodziło.

Nie ma szans, aby przebudowa ul. Pawiej w Lublinie zakończyła się w terminie. Prace rozpoczęły się na początku czerwca a zgodnie z umową, miały się zakończyć w połowie listopada. Od początku było wiadomo, że termin ten jest bardzo krótki, zwłaszcza na tak dużą inwestycję. Oprócz rozbiórki istniejącego mostu na rzece Czerniejówce i budowy nowego obiektu, umocnienia koryta rzeki Czerniejówki w rejonie mostu, zadaniem wykonawcy jest rozbudowa ul. Pawiej na odcinku ok 300 m od ul. Kunickiego w kierunku ul. Lotniczej, przebudowa wlotów ul. Wspólnej, przebudowa skrzyżowania ul. Pawiej z ul. Piaskową, budowa i przebudowa obustronnych chodników oraz modernizacja infrastruktury podziemnej i oświetlenia ulicznego.

Tymczasem do Urzędu Miasta wpłynął wniosek wykonawcy o wydłużenie terminu zakończenia inwestycji. Chodzi o dwa tygodnie, czyli do końca listopada. Powodem mają być nieprzewidziane problemy, jakie wynikły w trakcie realizacji prac. Urzędnicy nie stwarzali problemów, gdyż chodziło o liczne kolizje ze znajdującymi się w ziemi instalacjami, które nie były ujęte w projekcie. Dodatkowo poszerzony został zakres prac. W uwagi na zaoszczędzone pieniądze, których nie można było przesunąć na inne inwestycje, miasto zdecydowało się na wymianę nawierzchni oraz krawężników na części ul. Długiej i Wspólnej. Oznacza to, że kierowcy dłużej będą musieli korzystać z objazdów. Znacznie lepiej mają piesi i rowerzyści, dla których wybudowano tymczasową kładkę.

Poprzedni most znajdował się w fatalnym stanie technicznym. Z obawy o bezpieczeństwo jego użytkowników, w 2014 roku zmieniono organizację ruchu. Wprowadzono zakaz wjazdu ciężarówek i ograniczenie prędkości do 30 km/h. Przeprowadzone na zlecenie miasta ekspertyzy wykazały, że remont nie wchodzi w grę a jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zburzenie mostu i wybudowanie nowego.

(fot. archiwum)

10 komentarzy

  1. Czy tam także powstanie bus pas? 🙂

  2. tam szybciej, tu wolniej... aby do przodu :)

    Kilka dni temu niejaki @B. chwalił wykonawcę za ewentualny termin (prawie o rok wcześniej) ukończenia prac związanych z budową ul. Kusocińskiego w Świdniku.
    Pisał nawet aby od nich się uczyć.
    Tymczasem ten sam wykonawca nie tylko w terminie nie ukończy opisywanej tutaj inwestycji ale również wystąpił o przedłużenie terminu na remont ul. Pana Tadeusza w Lublinie.
    Wolałbym aby inni nie uczyli się jak zyskami z jednej (wcześniej ukończonej inwestycji), opłacać ewentualne kary opóźnionych inwestycji.

  3. Malutki mostek i tyle to trwa. No ale takie rzeczy się zdarzają więc powinni po prostu płacić karę to by była motywacja…. A kiedy koniec tej farsy na JP2 ile lat będą robić ten most kolejowy. Ile będą tam ludzie stać w korkach?

    • most kolejowy na JP2?

      @Morales mógłbyś chociaż napisać z jakiego miasta jesteś.
      Bo w Lublinie na Jana Pawła II nie ma żadnego mostu kolejowego.

    • Umiesz czytać? Napisali że dołożyli roboty bo mieli kasę.Logicznym jest że gdy by nie obiecali dodatkowego czasu to wykonawca by się wypiął na dodatkową robotę.

  4. To propaganda PiS

  5. Namalują bus pas i się zwróci z dotacji unijnych.

Z kraju